Història

novembre 2017

Imatge edifici Lutxana / Font: Arxiu TMB

La renovació del barri del Poblenou i el projecte del 22@ van començar a posar el punt final a l'existència de la cotxera de Lutxana després de 84 anys d'història. Sabeu quan es va tancar definitivament? Com sempre, la resposta demà a Facebook i Twitter.

Estació de Torras i Bages amb les dues vies principals i la d'apartador al centre / Foto: Pep Herrero (TMB)

Els metros són sistemes ferroviaris força simples: les estacions en tenen prou amb dues vies, la d'anada i la de tornada. Però hi ha excepcions.

El tramvia 1670 a la línia 29 el 1967 / Foto: John F. Bromley Archives
El metro dona servei a diversos municipis, a més de Barcelona / Foto: Pep Herrero (TMB)

La xarxa del suburbà barceloní ha anat creixent i ampliant-se amb els anys. Primer va començar donant servei a la capital catalana, però aviat va arribar a un municipi veí, i després a d'altres, amb una o més estacions als seus termes. T'atreveixes a dir a quants municipis més arriba ara? La resposta, demà a Facebook i Twitter.

Autobús de la línia 109 fotografiat avui a la plaça dels Països Catalans / Foto: TMB

El 13 de novembre de 1967, ara fa 50 anys, començava a circular la línia 109 d'autobusos, que enllaça la plaça d'Espanya amb el passeig de la Zona Franca, concretament amb el carrer Cisell.

El Barcelona Bus Turístic actual / Foto: Arxiu TMB

El Barcelona Bus Turístic va néixer com un tímid experiment que al llarg de la seva història s'ha demostrat tot un èxit. En els seus inicis es va anomenar Descobrim Barcelona i Barcelona Singular. Ens sabríeu dir quin any va començar a funcionar amb la primera denominació? 

 

Imatge de la inauguració del primer tram de la línia II (posterior línia 5) de Sagrera a Vilapicina (21.07.1959) / Imatge: arxiu TMB

El primer sistema de conducció automàtica de trens ATO es va fer servir en l'antiga línia II a partir de l'any 1960. Ho recordem amb motiu dels 50 anys de l'arribada del metro a Horta.

octubre 2017

Cartell amb codi QR a l'estació de Vilapicina / Foto: TMB

Els codis QR transporten els viatgers de la línia 5 mig segle enrere, quan es va obrir al públic l’estació situada sota el carrer Tajo. Un trajecte en el temps que costa un sol clic.

L'estació d'Horta amb un tren de la sèrie 600 / Foto: Arxiu TMB

El 5 d’octubre del 1967 s’inaugurava l’estació de metro d’Horta, com a terminal de la prolongació de la que llavors era la línia II (avui línia 5), que s’havia construït des de Vilapicina.

setembre 2017

Estació d'Aragó / Font: Arxiu TMB

Si prenem com a referència la seva antiguitat, ens sabeu dir quina posició ocupa la xarxa de metro de Barcelona en relació a d'altres metros d'Europa? Una pista: el metro de Londres és el més antic. La resposta, demà a Facebook i Twitter.