Història

gener 2019

Estació de Shimbashi del metro de Tòquio / Foto: nesnad (Wikimedia)

desembre 2018

Vista aèria de la Cotxera d'Horta / Arxiu TMB

Inaugurada el dia 19 de desembre del 2003, la d’Horta és una de les quatre cotxeres que actualment té TMB en servei i un equipament de referència a nivell internacional pel que fa a la integració en l’entorn i la sostenibilitat.

Accés actual a l'estació de Drassanes per la Rambla / Foto Arxiu TMB

El 14 de desembre del 1968, fa 50 anys, la línia 3 es prolongava des de Liceu fins a la nova estació de Drassanes. Uns mesos abans havia quedat fora de servei l’estació de Fernando.

Andana de Can Cuiàs amb les portes automàtiques / Foto: Arxiu TMB

Coneguda com la cuca, la línia 11 és el que s’anomena un metro lleuger, híbrid entre metro convencional i tramvia, i va ser la segona línia del metro de Barcelona a implantar la conducció automàtica.

octubre 2018

Imatge actual de la rotonda de Pl. Catalunya / Foto: M. A. Cuartero

El 25 d’octubre del 1968 s’inaugurava la rotonda subterrània de la plaça Catalunya, que avui permet accedir a la línia 3 del metro de Barcelona i als Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) des de la Rambla de Canaletes i el carrer Pelai.

El túnel del metro de Sant Antoni, escenari l'any 1977 d'una obra de teatre / Foto: Arxiu TMB

El 6 d'octubre del 1977 el túnel de l’estació de Sant Antoni de l'actual línia 2 del metro, llavors fora de servei, va ser l'escenari de l'estrena de l’obra Rebel delirium, produïda pel Teatre Experimental de Barcelona.

setembre 2018

Logotip del Metro Transversal / Foto: Arxiu TMB

Fa 75 anys, el 24 de setembre del 1943, el Ferrocarril Metropolità de Barcelona recuperava la consideració de metro i retornava als seus legítims propietaris, després que el 1941 hagués estat nacionalitzat per l’Estat espanyol.

agost 2018

L'autobús Pegaso utilitzat per a la campanya de promoció / Foto: Arxiu TMB

Als arxius de Patrimoni Històric hi ha el fullet del 1965 amb la comparació de l’espai que ocupen 80 persones si van amb autobús o amb els seus vehicles privats.

juliol 2018

Autobús de l'antiga línia 52 a la carretera de Collblanc / Foto: J.A. Márquez
ACLO Regent de la primera sèrie, amb la porta central / Foto: Arxiu TMB

El blog Barcelofília recorre les vicissituds dels emblemàtics autobusos de dos pisos basats en xassís britànics del tipus ACLO i motors dièsel AEC.