Història

juny 2017

El Funicular de Montjuïc, sempre lligat a la història de la muntanya / Foto Pep Herrero

Amb la mirada posada en els Jocs i en l'accés a l'anella olímpica de Montjuïc, l'11 de març del 1991 es tancava el funicular de Montjuïc per remodelar-lo completament i 15 mesos després la muntanya estrenava un dels funiculars més moderns del món.

Foto cotxera Tramvia Blau / Font: TMB

Amb l'estiu, un dels transports més singulars de la ciutat de Barcelona comença a funcionar cada dia de 10 a 19.30 h. És el Tramvia Blau. Però aquest històric del transport no ha estat sempre de TMB. Sabeu dir-nos qui n'era el propiertari abans del 1979? Publicarem la resposta demà a Facebook i Twitter.

Cotxe del Barcelona Bus Turístic en una parada del front marítim / Foto: Pep Herrero (TMB)

De tímid experiment a emblema de Barcelona. Els autobusos turístics regulars de TMB arriben a la fita del 30è aniversari amb la imatge renovada i preparant l'entrada d'una nova generació de vehicles més sostenibles.

Cartell de promoció de l'autobús / Arxiu TMB

La celebració dels Jocs Olímpics de Barcelona 92 va representar un gran avenç en la potenciació del transport públic. El Pla de Mobilitat Olímpica tenia com a finalitat garantir els desplaçaments i la seguretat dels membres de la família olímpica, dels visitants i dels mateixos ciutadans.

maig 2017

Imatge estació Correos / Foto: TMB

Una de les estacions de la nostra xarxa de metro que sempre ha despertat curiositat és Correos. Era una estació ben peculiar, amb una sola via i dues naus paral·leles de 60 metres de longitud. Ara està parcialment enderrocada. Ens podeu dir entre quins anys va estar en funcionament? Publicarem la resposta demà a Facebook i Twitter.

Imatge de l'accés de Ciutadella / Vila Olímpica / Arxiu TMB

El 23 d'abril es complia el 25è aniversari de la reinauguració de l'estació Ciutadella / Vila Olímpica, de la línia 4, rebatejada amb aquest nom per la proximitat a l'allotjament dels esportistes que participarien en els Jocs Olímpics de Barcelona 92 i, per tant, cridada a ser peça clau de la mobilitat dels atletes.

El prototip Pegaso Sava amb plataforma elevadora / Foto: Arxiu TMB
A la dreta, l'edifici d'oficines de la CGA que serà la Casa de les Lletres / Foto: Arxiu TMB

La desapareguda cotxera de Lutxana ha estat d'actualitat: pocs dies després del desè aniversari del seu tancament, que ens ha recordat ACEMA, hem sabut que el seu històric edifici d'oficines serà la Casa de les Lletres.

abril 2017

Test / Foto: TMB

Avui ens deixem portar per la nostàlgia. Una de les estacions de la nostra xarxa de metro que desperta més curiositat, encara que no està en funcionament en l'actualitat, és Gaudí. Ens sabeu dir entre quins anys va donar servei aquesta estació? Publicarem la resposta demà a Facebook i Twitter.

Tramvia PCC procedent de Washington al passeig de Colom / Foto: Arxiu TMB

El blog ‘Rails i Ferradures’ recorda la liquidació dels PCC a la capital dels Estats Units, entre el 1958 i el 1962, que va suposar la modernització del transport públic a 6.000 quilòmetres de distància.