Història

setembre 2018

Logotip del Metro Transversal / Foto: Arxiu TMB

Fa 75 anys, el 24 de setembre del 1943, el Ferrocarril Metropolità de Barcelona recuperava la consideració de metro i retornava als seus legítims propietaris, després que el 1941 hagués estat nacionalitzat per l’Estat espanyol.

agost 2018

L'autobús Pegaso utilitzat per a la campanya de promoció / Foto: Arxiu TMB

Als arxius de Patrimoni Històric hi ha el fullet del 1965 amb la comparació de l’espai que ocupen 80 persones si van amb autobús o amb els seus vehicles privats.

juliol 2018

Autobús de l'antiga línia 52 a la carretera de Collblanc / Foto: J.A. Márquez
ACLO Regent de la primera sèrie, amb la porta central / Foto: Arxiu TMB

El blog Barcelofília recorre les vicissituds dels emblemàtics autobusos de dos pisos basats en xassís britànics del tipus ACLO i motors dièsel AEC.

juny 2018

El 39 creuant el passeig de la Font d'en Fargues / Foto: TMB

Una exposició en què ha col·laborat TMB repassa la història de la línia Barceloneta - Horta. Es pot veure al casal del barri fins aquest divendres.

Una placa al carrer recorda "Els Quinze" / Foto: M.A. Cuartero (TMB)

Una iniciativa ciutadana vol recuperar el nom dels Quinze, topònim molt lligat a la història del transport públic de Barcelona amb el qual es coneix popularment un espai urbà ubicat al barri d’Horta que correspon a la cruïlla del passeig Maragall i l’avinguda de Borbó.

maig 2018

Autobús Pegaso 6035 articulat / Foto: Arxiu TMB

El dissabte dia 12 de maig es porta a terme un senzill però emotiu acte de reconeixement als vehicles Pegaso 6035A, uns autobusos articulats que van començar a circular per Barcelona ja fa més de 50 anys.

abril 2018

Primer dia de circulació de la línia 211 / Foto: Arxiu TMB

L'any 1998 es posava en servei la línia 211, avui 111, la primera d'una sèrie de línies de Bus del Barri de TMB que mitjançant itineraris curts connecten amb els llocs d'interès d'un barri i amb la xarxa bàsica de transport públic.

Fotografies de Josep Brangulí que formen part de la mostra / Foto: TMB

El solemne edifici que allotja des del 1928 els serveis centrals de correus i telègrafs de Barcelona va ser projectat per durar molt de temps. El contrari de l'estació de metro que tenia a sota.

març 2018

Construcció del a prolongació de la L1 fins Torras i Bages / Foto: Arxiu TMB

El 14 de març de 1968, ara fa 50 anys, s'inaugurava oficialment la prolongació de la línia 1 del metro des de Fabra i Puig fins al passeig de Torras i Bages. El nou tram incorporava dues noves estacions a la xarxa, Sant Andreu i Torras i Bages.