Història

octubre 2019

Un nen admira una de les fotografies de l'exposició, feta al mateix lloc però fa un segle / Foto: Ricard Marco (Arxiu Municipal de Sants)

Una exposició permanent que es pot veure als jardins de la Rambla de Sants mostra la transformació urbana al voltant de les vies del metro i el tren que travessen el barri de Sants de Barcelona i l'Hospitalet. 

setembre 2019

Pantalles de SIU i MouTV a bord d'un bus de TMB / Foto Pep Herrero (TMB)

L'any 2006 TMB va començar a desenvolupar a l'interior dels autobusos el que avui coneixem com a SIU. Era el final d'un llarg recorregut que s'havia iniciat als anys 90 amb l'objectiu d'oferir un instrument d'informació útil per als passatgers.

agost 2019

Exterior de la cotxera de Borrell als anys 50 / Foto: Arxiu TMB

juliol 2019

Inauguració de la línia II amb l'alcalde i l'arquebisbe de Barcelona, José María Porcioles i Gregorio Modrego / Foto: Arxiu TMB

El 21 de juliol de 1959, ara fa 60 anys, entrava en servei oficialment la línia II del metro (avui línia 5) des de la Sagrera fins a Vilapicina. Un any més tard, es convertiria en la primera on es va posar en marxa un tren automàtic.

maig 2019

Autobús de la línia H16 a la plaça del Nou / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

abril 2019

Obres per fer passar el conegut com a Gran Metropolità per la Rambla, el 1925 / Foto: Llibre 'Estació 1924: 90 anys del metro de Barcelona'
Detall de la galeria d’accés al túnel circular, tota plena d’aigua. Al fons s’observa part del túnel circular / Foto: SABCN

L'Ajuntament de Barcelona ha informat de la localització de les estructures soterrades del que va ser un projecte inacabat per executar una línia de metro que havia de connectar l'estació de Liceu amb una nova parada a l'avinguda Paral·lel.

març 2019

Presentació del nous autobusos Pegaso 6420 l'any1988 / Foto: Arxiu TMB

Aquest dissabte, 23 de març, es realitza un senzill acte de reconeixement als autobusos Pegaso 6420, els darrers d'aquesta marca adoptats per TMB, que començaven a circular per Barcelona fa més de 30 anys.

febrer 2019

El primer tramvia elèctric, el 1899, a la plaça d'Urquinaona / Foto: Arxiu TMB

L'any 1899, fa 120 anys, es posava en servei el primer tramvia amb tracció elèctrica a Barcelona, concretament a la coneguda com línia de Circumval·lació, després de superar moltes reticències i entrebancs.

Cabines de l'antic telefèric de Montjuïc / Foto: TMB