Història

novembre 2019

Els Citaro del 2008 van ser els primers a obtenir el nivell ambiental Euro 5 / Foto: Arxiu TMB
Símbol que identificava els serveis d'URBAS / Arxiu TMB

Fa 75 anys es va crear l'empresa Urbanizaciones y Transportes, SA (Urbas), amb l'objectiu de connectar mitjançant un transport públic de superfície les noves zones de Barcelona i d'altres poblacions de l'entorn.

octubre 2019

 Tren automàtic de la sèrie 600 a l'estació de Vilapicina / Foto: Arxiu TMB
L'estació de Bellvitge el dia de la inauguració / Foto: Arxiu TMB

El 18 d'octubre del 1989 s'inaugurava la prolongació de la línia 1 des d'Avinguda Carrilet fins a la ciutat sanitària de Bellvitge, amb dues noves estacions, Bellvitge i Feixa Llarga (avui Hospital de Bellvitge).

L'accés de Liceu l'any 1969 amb la nova instal·lació / Foto: Arxiu TMB

El 15 d'octubre del 1969, tot just ara fa mig segle, s'inaugurava a l'estació de Liceu la primera màquina electrònica de venda automàtica de bitllets a les instal·lacions de la xarxa del metro de Barcelona.

Un nen admira una de les fotografies de l'exposició, feta al mateix lloc però fa un segle / Foto: Ricard Marco (Arxiu Municipal de Sants)

Una exposició permanent que es pot veure als jardins de la Rambla de Sants mostra la transformació urbana al voltant de les vies del metro i el tren que travessen el barri de Sants de Barcelona i l'Hospitalet. 

setembre 2019

Pantalles de SIU i MouTV a bord d'un bus de TMB / Foto Pep Herrero (TMB)

L'any 2006 TMB va començar a desenvolupar a l'interior dels autobusos el que avui coneixem com a SIU. Era el final d'un llarg recorregut que s'havia iniciat als anys 90 amb l'objectiu d'oferir un instrument d'informació útil per als passatgers.

agost 2019

Exterior de la cotxera de Borrell als anys 50 / Foto: Arxiu TMB

juliol 2019

Inauguració de la línia II amb l'alcalde i l'arquebisbe de Barcelona, José María Porcioles i Gregorio Modrego / Foto: Arxiu TMB

El 21 de juliol de 1959, ara fa 60 anys, entrava en servei oficialment la línia II del metro (avui línia 5) des de la Sagrera fins a Vilapicina. Un any més tard, es convertiria en la primera on es va posar en marxa un tren automàtic.

maig 2019

Autobús de la línia H16 a la plaça del Nou / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)