Història

febrer 2019

El primer tramvia elèctric, el 1899, a la plaça d'Urquinaona / Foto: Arxiu TMB

L'any 1899, fa 120 anys, es posava en servei el primer tramvia amb tracció elèctrica a Barcelona, concretament a la coneguda com línia de Circumval·lació, després de superar moltes reticències i entrebancs.

Cabines de l'antic telefèric de Montjuïc / Foto: TMB

gener 2019

Plafó de la campanya antigrafiti del 1994 / Foto: Arxiu TMB

Hem trobat al fons documental de TMB el testimoni gràfic d'una campanya del 1994 per sensibilitzar sobre l'impacte de les pintades al metro a partir d'un titular periodístic real.

Les primeres parades de metro que es van inaugurar a Madrid acullen l'exposició permanent 'Línea Centenario' / Foto: Metro de Madrid
Un cotxe de la línia 50 fotografiat a la Gran Via el 2009 / Foto: Arxiu TMB

Poques línies d'autobús han tingut una trajectòria tan llarga i rellevant com la 50. I d'alguna manera perviu encara, com a línia diagonal i amb el nom de D50.

Estació de Shimbashi del metro de Tòquio / Foto: nesnad (Wikimedia)

desembre 2018

Vista aèria de la Cotxera d'Horta / Arxiu TMB

Inaugurada el dia 19 de desembre del 2003, la d’Horta és una de les quatre cotxeres que actualment té TMB en servei i un equipament de referència a nivell internacional pel que fa a la integració en l’entorn i la sostenibilitat.

Accés actual a l'estació de Drassanes per la Rambla / Foto Arxiu TMB

El 14 de desembre del 1968, fa 50 anys, la línia 3 es prolongava des de Liceu fins a la nova estació de Drassanes. Uns mesos abans havia quedat fora de servei l’estació de Fernando.

Andana de Can Cuiàs amb les portes automàtiques / Foto: Arxiu TMB

Coneguda com la cuca, la línia 11 és el que s’anomena un metro lleuger, híbrid entre metro convencional i tramvia, i va ser la segona línia del metro de Barcelona a implantar la conducció automàtica.

octubre 2018

Imatge actual de la rotonda de Pl. Catalunya / Foto: M. A. Cuartero

El 25 d’octubre del 1968 s’inaugurava la rotonda subterrània de la plaça Catalunya, que avui permet accedir a la línia 3 del metro de Barcelona i als Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) des de la Rambla de Canaletes i el carrer Pelai.