Història

agost 2020

L'estació Aragó del Gran Metro el 1933 / Foto: Institut Amatller d'Art Hispànic - Arxiu Mas
Autobús de la línia 50 a la plaça Tetuan el 2010 / Foto: Arxiu TMB

Sota l'influx del porciolisme, el canvi del 1970 es va considerar positiu per treure la infraestructura ferroviària de la Gran Via i reordenar el trànsit en una Barcelona malalta de congestió.

Un dels primers autobusos fotografiat a la plaça Catalunya / Foto: Arxiu TMB

juliol 2020

Autobusos a la cotxera de la Zona Franca / Foto: Arxiu TMB

El 17 de juliol del 1970 s'inauguraven oficialment les instal·lacions de la cotxera d'autobusos de la Zona Franca, una de les més importants d'Europa, amb capacitat per a 300 vehicles.

Detall de l'estació de Correus després de l'enderroc / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

juny 2020

Acte oficial d'inauguració del tram central de la línia 5 / Foto: Arxiu TMB

El 26 de juny del 1970 s’inaugurava oficialment la prolongació Diagonal - La Sagrera de la línia 5 de metro, coneguda en els seus inicis com a línia V/II.

El Telefèric de Montjuïc compleix 50 anys / Foto: Arxiu TMB

El Telefèric de Montjuïc va ser inaugurat oficialment el 22 de juny de 1970, ara fa tot just 50 anys, com un equipament important inclòs en els plans de millora de l'entorn del castell de la muntanya.

Rètol de l'estació de metro de Paral·lel / Foto: Arxiu TMB

El 17 de juny del 1970, fa ara 50 anys, la línia 3 del metro es prolongava des de Drassanes fins a la nova estació de Paral·lel.

Rellotge del vestíbul de La Sagrera de les línies 9 i 10 de metro / Foto: Arxiu TMB

abril 2020

Imatge de la línia 76 / Foto: Arxiu TMB

L'1 d'abril del 1980 entrava en funcionament la línia 76 d'autobús entre el barri de la Guineueta, a l'entrada del polígon Canyelles, i Ciutat Meridiana.