Header Top menu
Història
Ens submergim en la història de Barcelona, a través de les diferents denominacions que han tingut les estacions del ferrocarril metropolità soterrat; uns canvis que han estat també un mirall de la societat, testimoni de la seva evolució social i el seu desenvolupament urbà.
La Fundació TMB va signar l’acord de cessió d’aquesta peça històrica el passat mes de juliol per un període de 10 anys prorrogable a 20
El president de l'Associació Andana Central i ex treballador de FMB ha explicat la història del suburbà i ha destacat la feina de les persones que el van impulsar i de les que fan possible el seu funcionament.
A finals de l’any 1978, uns mesos després del sonat segrest del 47, el transport públic va començar a circular per l’anomenada Zona Nord de Barcelona. El 1980 s’estrenava la primera línia de proximitat que va donar servei al barri, la 93 (Ciutat Meridiana - Torre Baró), servida amb el microbús Ebro 66/7 T, d’un característic color taronja.
Mentre els trens continuen el seu camí sota terra, les estacions de la xarxa són testimoni de la transformació urbana i social i ens expliquen no només la seva pròpia història, sinó que parlen de l’evolució constant de la ciutat, a través d’un mateix fil conductor: els noms que han tingut les estacions del suburbà barceloní al llarg dels anys.
Les denominacions que han lluït les parades del suburbà barceloní al llarg dels anys són un reflex de la història i dels canvis socials que han viscut els carrers, els barris, i per extensió, la ciutat.
El 21 de juliol de 1959, ara fa 65 anys, entrava en servei oficialment la línia II del metro (avui línia 5) amb un recorregut que anava des de la Sagrera fins a Vilapicina. Un any més tard, es convertiria en la primera línia on es va posar en marxa un tren automàtic.