Header Top menu
Història
El passat cap de setmana el ferrocarril metropolità va viure una jornada molt especial durant la retirada de l'últim tren de la sèrie 4000. Més de 200 persones van donar l'últim adeu a un material mòbil que ja forma part de la història del suburbà barceloní.
Ens submergim en la història de Barcelona, a través de les diferents denominacions que han tingut les estacions del ferrocarril metropolità soterrat; uns canvis que han estat també un mirall de la societat, testimoni de la seva evolució social i el seu desenvolupament urbà.
La Fundació TMB va signar l’acord de cessió d’aquesta peça històrica el passat mes de juliol per un període de 10 anys prorrogable a 20
El president de l'Associació Andana Central i ex treballador de FMB ha explicat la història del suburbà i ha destacat la feina de les persones que el van impulsar i de les que fan possible el seu funcionament.
A finals de l’any 1978, uns mesos després del sonat segrest del 47, el transport públic va començar a circular per l’anomenada Zona Nord de Barcelona. El 1980 s’estrenava la primera línia de proximitat que va donar servei al barri, la 93 (Ciutat Meridiana - Torre Baró), servida amb el microbús Ebro 66/7 T, d’un característic color taronja.