Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Història
  3. Fa 40 Anys La Línia 3 de Metro S’allargava de Lesseps a Montbau
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
06.11.2025
Gustau Lamadrid

Fa 40 anys la línia 3 de metro s’allargava de Lesseps a Montbau

Imatge
Inauguració del tram Lesseps - Montbau de la línia 3 / Arxiu Fundació TMB
Inauguració del tram Lesseps - Montbau de la línia 3 / Arxiu Fundació TMB
< >Inauguració del tram Lesseps - Montbau de la línia 3 / Arxiu Fundació TMB

Tal dia com avui de fa 40 anys, el 6 de novembre de 1985 la línia 3 de metro, la verda, es perllongava des de l’estació de Lesseps cap al nord de la ciutat amb quatre noves estacions: Vallcarca, Penitents, Vall d’Hebron i Montbau. 

El tren inaugural de la nova prolongació va sortir a les 10.00 hores de l’estació de Montbau amb el president de la Generalitat, Jordi Pujol, l’alcalde de Barcelona, Pascual Maragall, i la presidenta de TMB, Mercè Sala, i es va anar aturant a les noves estacions. Un cop finalitzada la visita oficial, la circulació el tram es va obrir al públic, circulant el primer comboi amb passatge a les 11.10 hores.

La construcció del nou tram, amb una longitud de 3'4 quilometres, va resultar dificultosa donades les característiques del traçat. La major part es va excavar a la roca i a una profunditat notable, especialment l’estació de Penitents que en aquell moment es va convertir en la situada a major fundaria de tota la xarxa de metro, concretament a 23 metres (avui amplament superada per El Coll - La Teixonera, de la línia 5 del metro, que a 74 metres sota el nivell del carrer és l'estació més profunda de tota la xarxa metropolitana i una de les més fondes d'Europa). Per aquest motiu, també es van posar en servei un número rècord d’escales mecàniques, 16 en total.

Un altre equipament necessari per donar servei a la prolongació va ser la instal·lació d’una subcentral rectificadora a l’estació de Lesseps per al subministrament elèctric. 

El nou tram es complementaria l’any1991 amb la inauguració de les noves cotxeres de Sant Genís. 

Aquesta ampliació, i d’altres realitzades entre el 1985 i el 1992, es van poder portar a terme gràcies a l’aprovació del Pla de Metros de 1984 i les fortes inversions fetes per l’administració.

Com a curiositat, destacar que per a l’estació Vall d’Hebron es va contemplar diverses propostes de noms durant el projecte de construcció, entre els quals Codolà i Agudells segons alguns testimonis, i que finalment el 2022 es va aprovar la modificació del nom original pel de Vall d'Hebron | Sant Genís, al considerar-se un nom més descriptiu i donar servei tant al barri de Vall d'Hebron com al de Sant Genis. 

Imatge
Un tren inaugural va recòrrer les 4 noves estacions / Arxiu Fundació TMB

Un tren inaugural va recòrrer les 4 noves estacions / Arxiu Fundació TMB

Imatge
Descoberta de la placa commemorativa de l'ampliació / Arxiu Fundació TMB

Descoberta de la placa commemorativa de l'ampliació / Arxiu Fundació TMB

Imatge
Les quatre noves estacions: Vallcarca, Penitents, Vall d'Hebron i Montbau / Arxiu Fundació TMB

Les quatre noves estacions: Vallcarca, Penitents, Vall d'Hebron i Montbau / Arxiu Fundació TMB

Darrera modificació
06.11.2025
Tema
Història
  • Altres temesEn xarxaTransportConceptesCuriositatsHistòricMobilitatObresPlanificacióServeiInfraestructuraEstacióInstitucionsAjuntamentGeneralitatTMBLlocsLessepsPenitentsVall d'HebronVallcarca
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge
Metro engalanat per a la inauguració de la línia 2 / Arxiu TMB

30 anys de la posada en marxa de la innovadora línia 2 de metro

Història
Imatge
Tren sèrie 1000 de color blau i blanc en un taller de metro, als anys 70 / Foto: Arxiu Fundació TMB

L'evolució dels colors dels trens del metro: del negre i grana al blanc i vermell, passant pel blau i el crema

Història
Imatge
Composició feta a partir de diversos plànols del metro de Barcelona / Disseny: TMB

L’evolució dels plànols de la xarxa del metro de Barcelona al llarg dels seus cent anys d’història

Història
Imatge
Imatge d'aquesta iniciativa / Disseny: TMB

Posa a prova els teus coneixements del Centenari de la xarxa del Metro i guanya premis

Història

Últimes notícies

Parada 959 amb BusPas / Foto:  Ajuntament de Barcelona

En marxa una prova pilot de parades de bus intel·ligents per millorar el servei

Transport
Participants de l'última edició de la Cursa de Bombers/Foto:Web Cursa Bombers

Línies d’autobusos afectades per la Cursa de Bombers de Barcelona 2025

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Jamiroquai al Palau Sant Jordi

Transport
Foto de grup amb alguns dels participants / Foto: Miguel Ángel Cuartero

Més de 250 esportistes omplen els túnels del metro a la Cursa Nocturna del Centenari en favor de l’ELA

Empresa

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons