Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main navigation

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. Tancament Temporal de Dos Dels Accessos de L'estació de Liceu Per Les Obres de Restitució Dels Pinacles
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
20.07.2025
Premsa TMB

Tancament temporal de dos dels accessos de l'estació de Liceu per les obres de restitució dels pinacles

A partir de demà un dels accessos, el de direcció Trinitat Nova que es troba davant del Liceu, romandrà tancat fins al 27 de juliol. Pel que fa a un dels accessos de direcció Zona Universitària, també el que es troba davant del Liceu, es tancarà del 27 de juliol al 3 d’agost. 

Aquestes obres serviran per millorar i arranjar l’estat actual dels elements de dos dels quatre accessos de l’estació situats a la Rambla per acomodar-los de nou als pinacles originals que tornaran a vestir l’estació de metro de Liceu. 

Imatge
L'andana de Liceu amb la decoració temàtica (any 2008) / Foto Arxiu TMB
L'andana de Liceu amb la decoració temàtica (any 2008) / Foto Arxiu TMB
< >L'andana de Liceu amb la decoració temàtica (any 2008) / Foto Arxiu TMB

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) tanca temporalment dos dels quatre accessos situats a la Rambla de l’estació de Liceu en diferents dies i durant una setmana cadascun. Els dos accessos que es tancaran són els que es troben davant del Liceu, l’accés direcció Trinitat Nova romandrà tancat del 21 al 27 de juliol i l’accés direcció Zona Universitària, del 27 de juliol al 3 d’agost. Aquestes intervencions serviran per arranjar la xapa frontal oxidada, pintar l’estructura metàl·lica lateral amb signes de corrosió i substituir el vidre lateral interior. Aquest tancament dels accessos coincideix amb el mes amb menys flux de passatge en aquesta estació.

Aquestes obres s’emmarquen en els treballs de millora dels accessos per acomodar de nou la zona on tornaran a col·locar-se els pinacles originals de 1925 de l’estació de Liceu amb motiu del Centenari de Metro. Aquests elements arquitectònics tornaran a vestir els dos accessos situats a la Rambla, a l’alçada del Liceu, i permetran recuperar l’aspecte original que tenien les dues entrades a l’estació l’any de la seva inauguració, el 5 de juliol de 1925. 

Tema
Transport
  • Altres temesHistòriaConceptesHistòricMobilitatPatrimoniInfraestructuraEstacióInstitucionsTMBLlocsLiceuServeiL3MetroAnys2025
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

L'andana de Liceu amb la decoració temàtica (any 2008) / Foto Arxiu TMB
Descarrega l’arxiu (2.6 MB)
Nota de premsa en pdf.
Descarrega l’arxiu (128.9 KB)

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Laia Bonet durant la presentació de l'estudi./Foto: M.A. Cuartero (TMB)

L’electrificació completa de la flota d’autobusos de TMB significarà un estalvi superior als 66 milions d’euros

Transport
Cartell de la Mercè 2026. /Foto: AJUNTAMENT DE BARCELONA

El metro reforça el servei amb més trens i funcionarà durant tres nits per les Festes de la Mercè 2026

Transport
Línia exprés X1

S'inicia el perllongament de la línia exprés X1 de bus per connectar el centre de la ciutat amb Zona Universitària

Transport
La Cursa de la Mercè 2024 se celebra diumenge 29 de setembre / Foto: Web Cursa de la Mercè

Afectacions a les línies d’autobusos per la Cursa de la Mercè 2026

Transport

Últimes notícies

Foto arxiu TMB / Pep Herrero

Alteracions en el servei d’autobusos de TMB amb motiu de la convocatòria d’aturada avui dimarts 22 de setembre

Empresa
Imatge
Exhibició d'Autobusos Clàssics a Passeig de Gràcia / Foto: Pep Herrero (TMB)

Èxit rotund de visites en el nou emplaçament de l'Exhibició d'Autobusos Clàssics

Cultura i Oci
Gallery
Imatge de l'exposició de busos clàssics a Passeig de Gràcia / Foto: TMB

El Passeig de Gràcia es converteix per primer cop en el gran aparador de la història de l’autobús a Barcelona

Cultura i Oci
Imatge
Serveis solidaris de bus. /Foto: TMB

Els conductors solidaris de TMB faciliten la mobilitat durant la primera trobada esportiva de centres de rehabilitació funcional

Societat

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons