Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. Els primers nous trens de les línies 1 i 3 del metro de Barcelona es posaran en marxa al maig
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
21.02.2022
Premsa TMB

Els primers nous trens de les línies 1 i 3 del metro de Barcelona es posaran en marxa al maig

La comanda de 50 trens, per import de 318,85 milions d'euros, és l'operació de compra de material mòbil ferroviari més important de la història de TMB i permetrà eliminar tot l’amiant dels vehicles del metro

Imatge
La presidenta de TMB, Laia bonet ha visitat avui la planta d'Alstom a Santa Perpètua / Foto: Pep Herrero (TMB)
La presidenta de TMB, Laia bonet ha visitat avui la planta d'Alstom a Santa Perpètua / Foto: Pep Herrero (TMB)
< >La presidenta de TMB, Laia bonet ha visitat avui la planta d'Alstom a Santa Perpètua / Foto: Pep Herrero (TMB)

Avui, la presidenta de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), Laia Bonet, el conseller delegat, Gerardo Lertxundi, i el president d’Alstom, Leopoldo Maestu, han visitat la planta d’Alstom a Santa Perpètua on s’estan fabricant els nous trens de les sèries 7000 i 8000 del metro de Barcelona que substituiran la totalitat de les sèries 2000, 3000 i 4000, que constitueixen la majoria de material rodant de les línies 1 i 3.  Està previst que els nous trens comencin a entrar en servei comercial entre finals de maig (primera unitat per a la L3) i finals de juny (primera unitat per a la L1). A partir d’aquesta data, Alstom té previst entregar 2 trens al mes per a cadascuna de les línies.

Amb la incorporació d’aquests trens es retiren els 48 trens de les sèries 2000 (6), 3000 (18) i 4000 (24), els més antics del parc mòbil del metro, i se n’afegeixen 2 per ampliar la flota de la línia 3.  S’accelera així un procés de renovació que augmentarà la fiabilitat del servei i eliminarà la presència d’amiant en el material mòbil de la xarxa. Es tracta de l’operació de compra de material mòbil ferroviari més important de la història de TMB (50 trens per un import de 318,85 milions d’euros). 

Laia Bonet ha destacat que amb la retirada de la flota reforcem el compromís de TMB i de les administracions pel reforç del transport públic com a eina essencial contra el canvi climàtic. “Accelerem un procés de renovació que augmentarà la fiabilitat del servei, la sostenibilitat i la comoditat dels nostres usuaris en dues de les línies de metro de Barcelona més freqüentades en un moment de màxima exigència per al transport públic a la ciutat i en el qual TMB té un paper fonamental  per liderar la mobilitat sostenible”.

A la fàbrica d’Alstom, actualment hi ha quatre unitats en diversos processos de validació: una unitat en proves dinàmiques (frenada i tracció) al centre d’assajos ferroviaris d’Alstom, dues unitats fent test dinàmics i estàtics (sistema de senyalització) en la planta de Santa Perpètua i una darrera ja llesta per lliurar en les properes setmanes a TMB per començar les proves de circulació.

Més sostenibles i més accessibles

L’adquisició d’aquests nous trens té criteris de sostenibilitat i accessibilitat en línia al Pla Estratègic 2025 de TMB que busca, entre d’altres objectius, reduir més de 17.000 tones de CO2. Això s’aconseguirà amb diferents mesures com la reducció d’un 6% del consum energètic en el metro, mitjançant l’aplicació de tecnologies que permetin recuperar la pròpia energia generada pels trens.

El contracte adjudicat en concurs públic a Alstom estableix el subministrament de 50 trens —26 d’ample internacional, que formaran la sèrie 7000 i aniran destinats a la L3, i 24 d’ample ibèric que formaran la sèrie 8000 i seran especials per a la L1— construïts d’acord amb les prestacions de qualitat i sostenibilitat requerits per TMB. Això es tradueix en trens amb una estructura lleugera, baix consum energètic, fiabilitat tècnica i facilitat de manteniment. També s’hi inclouen condicions d’accessibilitat per complir no sols la normativa espanyola i catalana vigents, sinó també les directrius dels països de l’entorn que inspiren el futur Codi d’Accessibilitat de Catalunya. Les unitats, formades per  cinc cotxes interconnectats, s’equiparan amb telecomandaments i sensors per a una gestió del manteniment del material mòbil.

Respecte dels trens actuals, els nous es distingiran per la facilitat d’accés, la il·luminació (100% de leds), l’ergonomia de l’interiorisme, els sistemes d’informació i càmeres de videovigilància en temps real, el baix nivell de soroll i la disponibilitat de ports USB per a la càrrega de dispositius mòbils (una comoditat que ara es troba únicament a la línia 2).

Per potenciar l’accessibilitat, s’han tingut en compte els criteris marcats per TMB i la supervisió de la Fundació ONCE. El resultat és que, a més dels avisadors lluminosos i sonors ja coneguts, les portes i els passadissos seran més amples, els quatre espais per a persones amb mobilitat reduïda estaran sensoritzats i les portes més pròximes tindran obertura automàtica en totes les estacions. Exteriorment, les portes estaran diferenciades amb el color vermell que s’està implantant en la flota, perquè contrastin amb el blanc dels laterals.

Així, TMB incorporarà uns nous trens més accesibles i més sostenibles perseguint l’objectiu del seu Pla Estratègic de transportar d’una forma sostenible a 2,3 milions de viatgers al dia a les seves xarxes de metro i bus l’any 2025.
 

Tema
Empresa
  • Altres temesInnovacióConceptesAccessibilitatInnovacióTecnologiaInfraestructuraMaterial mòbilInstitucionsTMBServeiMetroAnys2022
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

La presidenta de TMB, Laia bonet ha visitat avui la planta d'Alstom a Santa Perpètua / Foto: Pep Herrero (TMB)
Descarrega l’arxiu (64.64 KB)
Descarrega l’arxiu (148.63 KB)

També et pot interessar...

  • TMB adjudica els 42 trens que substituiran els més antics de les línies 1 i 3 del metro

  • TMB inicia l'adquisició de 42 trens per substituir els més antics de les línies 1 i 3 de metro

  • El metro de Barcelona tindrà 42 trens connectats, accessibles, intel·ligents i sostenibles

  • Els nous trens de les línies 1 i 3 del metro de Barcelona seran referents de transport accessible

Contingut relacionat

El conseller delegat de TMB, Xavier Flores; el director de la xarxa de Metro, Òscar Playà i la directora de comunicació de TMB, Mònica Peinado, amb directius de metro en l'acte de posada en servei del darrer tren 7000 / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB posa en servei el darrer dels 50 trens que han renovat el material mòbil de les línies 1 i 3 del metro

Empresa
Imatge
Imatge de l'estand de TMB i FGC a la UITP Summit d'Hamburg / Font:  TMB

L'aposta de TMB per la mobilitat sostenible s'exposa a la cimera internacional de la UITP

Empresa
Imatge
Visual 'Fem que es reconegui' / (TMB)

Neix ‘Fem que es reconegui’, l’espai digital on els usuaris i usuàries poden reconèixer la feina ben feta del personal de TMB

Empresa
Hamburg UITP

TMB i FGC mostren la seva aposta per la mobilitat sostenible a la cimera internacional de la UITP

Empresa

Últimes notícies

La revetlla de Sant Joan a la platja de la Nova Icària / Foto: Ajuntament de Barcelona

El metro de Barcelona funcionarà 43 hores sense interrupció i comptarà amb més trens per a la revetlla de Sant Joan

Transport
L'Exposició d'Autobusos Clàssics 2024 va reunit més de 10.000 assistents / Foto: Pep Herrero (TMB)

L’Exposició d’Autobusos Clàssics de Barcelona torna aquest cap de setmana a l’avinguda Maria Cristina

Transport
Imatge
Els alumnes de 2n A de Primària de l'escola Auró, en un moment de la formació de TMB Educa / Foto: TMB

El programa TMB Educa presenta la seva primera activitat virtual

Cultura i Oci
Imatge
Campanya del 15è festival Subtravelling / Imatge: TMB

Arrenca el festival Subtravelling: 15 anys connectant cinema i transport públic

Cultura i Oci

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons