Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. El metro de Barcelona tindrà 42 trens connectats, accessibles, intel·ligents i sostenibles
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
20.11.2019
Premsa TMB

El metro de Barcelona tindrà 42 trens connectats, accessibles, intel·ligents i sostenibles

Els nous combois de les sèries 7000 i 8000 seran capaços d’anticipar les avaries i es podrà reciclar el 96% dels materials amb què es construiran

Imatge
Rosa Alarcón en la presentació del projecte dels 42 nous trens / Foto: Pep Herrero (TMB)
Rosa Alarcón en la presentació del projecte dels 42 nous trens / Foto: Pep Herrero (TMB)
< >Rosa Alarcón en la presentació del projecte dels 42 nous trens / Foto: Pep Herrero (TMB)
Rosa Alarcón en la presentació del projecte dels 42 nous trens / Foto: Pep Herrero (TMB)

Avui ha tingut lloc, a l’estand de TMB a l’Smart Mobility Congress, la presentació del projecte de trens d'alta eficiència i tecnologia avançada que Alstom subministrarà a TMB per substituir els 42 trens més antics de la flota, els de les sèries 3000 i 4000, que circulen per les línies 1 i 3. Hi han intervingut per part de TMB la presidenta, Rosa Alarcón, i el conseller delegat, Gerardo Lertxundi, i per part d’Alstom el president i conseller delegat a Espanya, Antonio Moreno, i el director de la fàbrica de Santa Perpètua, Miguel Ángel Martín.

El subministrament dels 42 trens, de cinc cotxes cadascun, va ser adjudicat per concurs públic a Alstom, que els lliurarà en el termini de dos anys i mig. N’hi haurà 18 d’ample internacional, que formaran la sèrie 7000 i aniran a la L3, i 24 d’ample ibèric que formaran la sèrie 8000 i seran especials per a la L1. Es construiran d’acord amb les característiques de qualitat i sostenibilitat que TMB ha requerit: estructura lleugera, baix consum energètic, altes taxes de recuperabilitat i reciclabilitat dels components, fiabilitat tècnica i facilitat de manteniment.

Rosa Alarcón: compromís amb el transport públic

Rosa Alarcón ha destacat “el compromís de les administracions pel reforç del transport públic com a eina de la lluita contra el canvi climàtic, en el moment en què està a punt d’entrar en vigor la zona de baixes emissions Rondes BCN”, el primer de gener del 2020. La presidenta de TMB, i també regidora de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, ha subratllat també que aquest reforç es fa “de la mà de la indústria catalana i amb una important creació de llocs de treball de qualitat”, en referència a la càrrega de treball que la comanda de TMB suposa per al centre industrial d’Alstom a Santa Perpètua de Mogoda.

Com ha destacat el conseller delegat, Gerardo Lertxundi, la comanda dels nous trens 7000 i 8000 és “la més important de la història de TMB” en quantitat i en import, 268 milions d’euros, una inversió que es finança amb crèdits a llarg termini acordats amb el Banc Europeu d’Inversions i altres bancs públics i privats, amb l’autorització de l’Autoritat del Transport Metropolità de l’àrea de Barcelona..

El disseny dels nous trens respon “a les necessitats de Barcelona” i posa sempre “en el centre el passatger”, ha explicat Antonio Moreno en nom d’Alstom. Els criteris de confort i d’accessibilitat han estat prioritaris en la definició dels espais i les funcionalitats. Per a la part tècnica, preval l’exigència de sostenibilitat, en què el fabricant ha fet un esforç per reduir el pes i el consum, per raons d’estalvi energètic i econòmic, entre d’altres mesures, i per la selecció de materials, en què s’han seguit criteris més estrictes que els normatius. Així, al finalitzar la vida útil dels combois, es preveu que el 96% dels components seran reciclables.

Respecte dels trens actuals, els nous es distingiran per la facilitat d’accés, la il·luminació (100% de leds), l’ergonomia de l’interiorisme, els sistemes d’informació en temps real, el baix nivell de soroll i la disponibilitat de ports USB per a la càrrega de dispositius mòbils (una comoditat que ara es troba únicament a la línia 2).

Per potenciar l’accessibilitat, s’han tingut en compte els criteris marcats per TMB i la supervisió de la Fundació ONCE. El resultat és que, a més dels avisadors lluminosos i sonors ja coneguts, les portes i els passadissos seran més amples, els quatre espais per a persones amb mobilitat reduïda estaran sensoritzats i les portes més pròximes tindran obertura automàtica en totes les estacions. Exteriorment, les portes estaran diferenciades amb el color vermell que s’està implantant en la flota, perquè contrastin amb el blanc dels laterals.

Manteniment predictiu

El director de la fàbrica de Santa Perpètua, Miguel Ángel Martín, ha donat altres detalls sobre els futurs trens de les línies 1 i 3, com ara els que fan referència a la fiabilitat, “perquè superin els estàndards de TMB, que ja són molt elevats”. Així, se’ls aplicarà la filosofia del manteniment predictiu, en què les operacions que comporten immobilitzar els combois es fan només quan són necessàries, a partir de l’anàlisi de les nombroses dades que els sensors registren, per avançar-se a les fallades. Per reduir els temps d’aturada en cas d’avaria, molts elements seran de tipus modular, per poder-los reemplaçar ràpidament al taller.

Seguint la línia del tren digital, que TMB desenvolupa des de fa un temps, els nous combois 7000 i 8000 transmetran dades en temps real sobre l’estat dels seus sistemes i estaran equipats amb telecomandaments d’última generació que permetran fer-ne un seguiment des del centre de control.

Imatge
Directius de TMB i Alstom en la presentació del projecte dels 42 nous trens / Foto: Pep Herrero (TMB)

Directius de TMB i Alstom en la presentació del projecte dels 42 nous trens / Foto: Pep Herrero (TMB)

Tema
Innovació
  • ConceptesInnovacióTecnologiaInstitucionsTMBServeiL1L3MetroAnys2019
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Directius de TMB i Alstom en la presentació del projecte dels 42 nous trens / Foto: Pep Herrero (TMB)
Directius de TMB i Alstom en la presentació del projecte dels 42 nous trens / Foto: Pep Herrero (TMB)
Descarrega l’arxiu (2.93 MB)
Nota en PDF (ca)
Descarrega l’arxiu (238.43 KB)
Dossier en PDF (es)
Descarrega l’arxiu (5.02 MB)
Dossier 2 en PDF (es)
Descarrega l’arxiu (4.74 MB)
Vista en perspectiva
Vista en perspectiva
Descarrega l’arxiu (745.37 KB)
Vista en perspectiva
Vista en perspectiva
Descarrega l’arxiu (1.1 MB)
Disseny frontal
Disseny frontal
Descarrega l’arxiu (928.74 KB)
Vista lateral
Vista lateral
Descarrega l’arxiu (1.53 MB)
Vista lateral
Vista lateral
Descarrega l’arxiu (3.67 MB)
Vista lateral
Vista lateral
Descarrega l’arxiu (1.47 MB)
Rosa Alarcón en la presentació del projecte dels 42 nous trens / Foto: Pep Herrero (TMB)
Rosa Alarcón en la presentació del projecte dels 42 nous trens / Foto: Pep Herrero (TMB)
Descarrega l’arxiu (118.5 KB)
Directius de TMB i Alstom en la presentació del projecte dels 42 nous trens / Foto: Pep Herrero (TMB)
Descarrega l’arxiu (2.93 MB)
Media Name: fmb_42trens_201119.pdf
Descarrega l’arxiu (238.43 KB)
Media Name: 772-nuevos_trenes_para_un_metro_eficiente_v02.pdf
Descarrega l’arxiu (5.02 MB)
Media Name: presentacion_tmb_alstom_20nov19.pdf
Descarrega l’arxiu (4.74 MB)
Vista en perspectiva
Vista en perspectiva
Descarrega l’arxiu (745.37 KB)
Vista en perspectiva
Vista en perspectiva
Descarrega l’arxiu (1.1 MB)
Disseny frontal
Disseny frontal
Descarrega l’arxiu (928.74 KB)
Vista lateral
Vista lateral
Descarrega l’arxiu (1.53 MB)
Vista lateral
Vista lateral
Descarrega l’arxiu (3.67 MB)
Vista lateral
Vista lateral
Descarrega l’arxiu (1.47 MB)
Rosa Alarcón en la presentació del projecte dels 42 nous trens / Foto: Pep Herrero (TMB)
Rosa Alarcón en la presentació del projecte dels 42 nous trens / Foto: Pep Herrero (TMB)
Descarrega l’arxiu (118.5 KB)

També et pot interessar...

  • Barcelona adquireix 42 trens d’alta eficiència per al metro amb el suport del BEI, l’ICO i l’ICF

  • TMB adjudica els 42 trens que substituiran els més antics de les línies 1 i 3 del metro

Contingut relacionat

Bus de la línia H12 arribant a la Plaça d'Espanya / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Barcelona prova un sistema d’intel·ligència artificial de control automàtic de carrils reservats i parades per millorar la circulació dels busos

Innovació
Retolació lateral d'un autobús elèctric de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB adquirirà 19 autobusos elèctrics per seguir augmentant la seva flota de zero emissions

Innovació
Imatge
Minibús Yutong de pis baix 100% elèctric / Foto: M. A. Cuartero (TMB)

Comencen les proves amb el primer minibús 100% elèctric de pis baix

Innovació
Imatge
Vehicle UNVI doble pis 100% elèctric / Foto: M. A. Cuartero (TMB)

TMB prova un model d'autobús de dos pisos de propulsió 100% elèctrica

Innovació

Últimes notícies

Imatge de l'Estadi Olímpic Lluís Companys després de la finalització de la segona fase d'obres / Foto: Web FC Barcelona

Transport públic a l’Estadi Olímpic Lluís Companys per a l'11 de maig (Barça – Madrid)

Transport
Imatge
Raquel Díaz Caro durant l'entrevista a Ràdio 4./Foto: TMB

La responsable de RSC de TMB presenta la cronoescalada del centenari a Ràdio 4

En xarxa
Third-party content
Imatge
El cantant Lildami actuant al metro de Barcelona en el marc del festival Maleducats / Foto: Pep Herrero (TMB)

Lildami sorprèn els usuaris del metro amb un petit concert amb cançons del seu nou disc

Cultura i Oci
Imatge d'una edició anterior de la cursa / Foto: Web Cursa El Corte Inglés

Afectacions a les línies de bus per la Cursa El Corte Inglés

Transport

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons