Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. TMB rep el primer dels quatre trens que reforçaran la línia 1 del metro de Barcelona
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
16.10.2020
Premsa TMB

TMB rep el primer dels quatre trens que reforçaran la línia 1 del metro de Barcelona

El comboi forma part de la comanda de 12 que estan servint per ampliar el material mòbil de la xarxa i incrementar el servei als trams de més demanda

Imatge
El comboi ja acoblat / Foto: TMB
El comboi ja acoblat / Foto: TMB
< >El comboi ja acoblat / Foto: TMB
El comboi ja acoblat / Foto: TMB

Aquesta setmana ha arribat a les instal·lacions de Metro de Barcelona a Hospital de Bellvitge el primer dels quatre trens de la sèrie 6000 de segona generació adquirits per TMB per incrementar el material mòbil i el servei de la línia 1. El comboi, fabricat per CAF, forma part d’una comanda de 12 destinats a reforçar les línies amb més passatge, 8 dels quals ja estan incorporats als carrusels de les línies 3, 4 i 5.

Els cinc cotxes d’aquest primer tren 6000/2 van arribar dimecres per carretera des de la factoria de CAF a Guipúscoa en transports especials. Es tracta de la composició 6041-6042-6611-6043-6044, integrada per quatre motors i un remolc. Un cop acoblats, es duran a terme els ajustos i les proves d’homologació oficial a les cotxeres de Metro abans que el comboi s’integri a la circulació comercial a la línia 1, previsiblement a partir del 25 de novembre. Les altres tres unitats arribaran de la mateixa manera entre el novembre i el desembre.

D’acord amb la comanda formalitzada el març del 2018, TMB va rebre d’Alstom dos trens 9000 per a la línia 4 el novembre passat, que ja estan en servei. Per la seva banda, CAF ha entregat aquest any quatre trens de la sèrie 5000 per a la línia 5, que circulen amb passatgers des de l’estiu, i dos més del mateix model per a la línia 3, que han entrat fa poc en servei. Els 12 nous trens suposen una inversió de 92 milions d’euros.

Rosa Alarcón: “Ara cal la màxima comoditat i capacitat en el transport públic”

La presidenta de TMB, Rosa Alarcón, ha vinculat l’entrada en servei d’aquests trens amb la situació actual d’alerta sanitària: “El transport públic és essencial en aquests moments i estem fent un gran esforç perquè sigui segur, per això desinfectem i ventilem estacions i vehicles, i vetllem perquè es respectin les normes d’higiene. També cal donar la màxima capacitat i comoditat en els viatges que es fan amb metro i autobús, per això hem accelerat la incorporació dels trens a les línies que transporten més viatgers”.

Els nous trens de la sèrie 6000 són iguals que els que circulen actualment per la línia 1 del metro de Barcelona i estan formats per cinc cotxes intercomunicats que totalitzen 86 metres de longitud. Disposen de 20 portes per banda per a l’entrada i sortida de passatgers, amb una capacitat màxima de 1.111 persones, de les quals 108 poden viatjar assegudes, a més de dos espais per a dues cadires de rodes (un en cada extrem) i un per a bicicletes al cotxe remolc central. Els motors sumen una potència de 2.000 kW que els permeten assolir una velocitat màxima de 80 km/h. Reben l’energia elèctrica per catenària de 1.500 volts i disposen de frenada regenerativa.

Per al confort i la seguretat, compten amb un nou espai per a persones amb mobilitat reduïda, polsadors d’avís d’atenció especial a les zones de seients reservats, sistema de conducció automàtica ATO, aire condicionat d’alt rendiment, il·luminació led, senyalització òptica i sonora de pròxima estació, videovigilància, monitors de videoinformació, megafonia, intercomunicadors, tiradors d’emergència i desbloquejadors de portes. Exteriorment tenen les portes pintades de vermell perquè contrastin amb el fons blanc, com a mesura d’accessibilitat de les persones amb discapacitat visual.

Millora d’intervals a les línies convencionals

L’augment del material mòbil de les línies més utilitzades és un element indispensable per continuar millorant l’oferta de metro, després que els anys 2017 i 2018 s’afegissin deu trens més als carrusels en hora punta, de 120 a 130. Això implicava donar servei comercial pràcticament amb tota la flota disponible, cosa que en complica el manteniment.

Amb l’arribada dels nous trens aquest any, i l’esforç de Metro per optimitzar la disponibilitat del material, aquesta tardor s’han assolit els 134 trens en l’hora punta matinal, un màxim històric, amb un increment concentrat en les línies 1 i 5, les de més passatge. També s’han reforçat les hores punta de la tarda i les franges vall a les línies 1, 2 i 5, en el context d’un esforç global de TMB per donar la màxima capacitat de transport i afavorir l’ús segur del transport públic durant la crisi sanitària.

Amb la totalitat dels 12 nous trens, i amb altres actuacions complementàries, la xarxa de metro podrà continuar afegint trens a les cinc línies convencionals, fins a arribar als 141 a l’hora punta matinal (un 17% més que a l’inici del pla de millora) el 2021, que podran ser 146 (un 22% més) el 2022 després de la reforma de l’estació de Trinitat Nova per separar l’operació de les línies 4 i 11. L’objectiu és situar els intervals de pas per sota dels 3 minuts a les línies 1, 3 i 5, i per sota dels 3 minuts i mig a les línies 2 i 4.

 

Imatge
El primer cotxe en el transport especial amb què va arribar al taller / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

El comboi ja acoblat / Foto: TMB

Tema
Transport
  • ConceptesOfertaServeiInfraestructuraMaterial mòbilInstitucionsAltresTMBServeiL1MetroAnys2020
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

El primer cotxe en el transport especial amb què va arribar al taller / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Descarrega l’arxiu (68.76 KB)
Nota de premsa en PDF (ca)
Descarrega l’arxiu (249.53 KB)
Nota de prensa en PDF (es)
Descarrega l’arxiu (249.19 KB)
El primer cotxe en el transport especial amb què va arribar al taller / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
El primer cotxe en el transport especial amb què va arribar al taller / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Descarrega l’arxiu (1.68 MB)
Descàrrega del primer cotxe / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Descàrrega del primer cotxe / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Descarrega l’arxiu (1.79 MB)
El primer cotxe ja encarrilat / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
El primer cotxe ja encarrilat / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Descarrega l’arxiu (1.74 MB)
El comboi acoblat / Foto: TMB
El comboi acoblat / Foto: TMB
Descarrega l’arxiu (912.42 KB)
El comboi ja acoblat / Foto: TMB
El comboi ja acoblat / Foto: TMB
Descarrega l’arxiu (97.24 KB)

També et pot interessar...

  • TMB rep el primer dels 12 trens que reforçaran les línies de metro més utilitzades

  • TMB rep el primer dels quatre trens que reforçaran la línia 5 de metro

  • Entra en servei el primer tren 5000 de segona generació a la línia 3

  • Fotos: els quatre nous trens 5000 de segona generació incorporats a la línia 5 de metro

  • Vídeo: els trens 5000 de segona generació que reforcen la línia 5 de metro

Contingut relacionat

Imatge de l'Estadi Olímpic Lluís Companys després de la finalització de la segona fase d'obres / Foto: Web FC Barcelona

Transport públic a l’Estadi Olímpic Lluís Companys per a l'11 de maig (Barça – Madrid)

Transport
Imatge d'una edició anterior de la cursa / Foto: Web Cursa El Corte Inglés

Afectacions a les línies de bus per la Cursa El Corte Inglés

Transport
Línia V19. /Foto: Pep Herrero (TMB)

El reforç de la línia V19 els dissabtes i festius redueix en més d’un 40% les alarmes per acumulacions de passatge

Transport
Imatge
Frame de la creativitat de restabliment del servei de metro el passat 28 d'abril / Font: Albert Guillaumes

Així es va anar recuperant el servei de metro dilluns passat

Transport
Third-party content

Últimes notícies

Imatge
Raquel Díaz Caro durant l'entrevista a Ràdio 4./Foto: TMB

La responsable de RSC de TMB presenta la cronoescalada del centenari a Ràdio 4

En xarxa
Third-party content
Imatge
El cantant Lildami actuant al metro de Barcelona en el marc del festival Maleducats / Foto: Pep Herrero (TMB)

Lildami sorprèn els usuaris del metro amb un petit concert amb cançons del seu nou disc

Cultura i Oci
Imatge
Una de les més de 4.500 càmeres de videovigilància que hi ha a bord de tots els busos de la flota de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

La col·laboració entre Mossos i TMB fa possible un macrodispositiu per detectar furts a la xarxa de bus

Empresa
Imatge
El CCB durant l'apagada d'ahir. /Foto: TMB

'El Balcó' entrevista Jèssica Centelles, conductora de bus al volant durant l'apagada

En xarxa
Third-party content

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons