Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. TMB rep el primer dels 12 trens que reforçaran les línies de metro més utilitzades
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
13.11.2019
Premsa TMB

TMB rep el primer dels 12 trens que reforçaran les línies de metro més utilitzades

El comboi, de la sèrie 9000, s'incorporarà a la flota de la línia 4 i començarà a donar servei amb passatgers a partir de la segona quinzena de desembre

Imatge
Arribada del primer cotxe del tren 9000 a les instal·lacions del Triangle Ferroviari / Foto: Pep Herrero (TMB)
Arribada del primer cotxe del tren 9000 a les instal·lacions del Triangle Ferroviari / Foto: Pep Herrero (TMB)
< >Arribada del primer cotxe del tren 9000 a les instal·lacions del Triangle Ferroviari / Foto: Pep Herrero (TMB)
Arribada del primer cotxe del tren 9000 a les instal·lacions del Triangle Ferroviari / Foto: Pep Herrero (TMB)

Avui ha arribat a les instal·lacions de Metro de Barcelona al Triangle Ferroviari el primer dels 12 trens adquirits el 2018 per incrementar el material mòbil de les línies 1, 3, 4 i 5, un increment que es fa necessari perquè tinguin més fiabilitat i capacitat i puguin captar nous usuaris. Sobre les 142 unitats que formen la flota de les línies convencionals de la xarxa, l’entrada d’aquestes 12 suposa una ampliació del 8,5%. En termes de servei, l’augment de combois en hora punta al final del 2021 serà del 9,2%.

Els primers dos cotxes d’aquest primer tren, de la sèrie 9000, han arribat avui per carretera des del centre industrial d’Alstom de Santa Perpètua de Mogoda en transports especials, mentre que els altres tres arribaran al llarg de demà de la mateixa manera. A les cotxeres de Metro s’acoblaran els cinc vehicles i es duran a terme els ajustos i les proves d’homologació oficial abans que el comboi s’integri a la circulació comercial a la línia 4, a partir de la segona quinzena de desembre.

Els trens de la sèrie 9000 circulen actualment per les línies 2 i 4 (amb conductor) i 9/10 (automàtics) i estan formats per cinc cotxes intercomunicats que totalitzen 86 metres de longitud. Disposen de 20 portes per banda per a l’entrada i sortida de passatgers, amb una capacitat màxima de 973 persones (en la versió amb cabina de conducció), de les quals 112 poden viatjar assegudes, a més de dos espais per a cadires de rodes (als dos extrems) i un per a bicicletes al cotxe remolc central. Els motors sumen una potència de 2.480 kW que els permeten assolir una velocitat màxima de 85 km/h. Reben l’energia elèctrica per catenària de 1.200 volts i disposen de frenada regenerativa.

Per al confort i la seguretat, compten amb aire condicionat d’alt rendiment, senyalització òptica i sonora de pròxima estació, videovigilància, monitors de videoinformació, megafonia, intercomunicadors, tiradors d’emergència i desbloquejadors de portes.

D’acord amb la comanda formalitzada el març del 2018, TMB rebrà a mig desembre un segon tren 9000, també per a la línia 4. Per la seva banda, CAF entregarà el primer semestre del 2020 quatre trens de la sèrie 6000 per a la línia 1, dos trens de la sèrie 5000 per a la línia 3 i quatre més del mateix model per a la línia 5. Els 12 nous trens estan valorats en 92 milions d’euros i TMB els adquireix mitjançant una operació d’arrendament financer o lísing.

Millora d’intervals a les línies convencionals

L’augment del material mòbil de les línies més utilitzades és un element indispensable per a una nova millora de l’oferta de metro, després de la que es va posar en pràctica els anys 2017 i 2018, en què es van afegir fins a deu trens més als carrusels en hora punta. Així, es va passar dels 120 als 130 combois circulant simultàniament. Això implica donar servei comercial pràcticament amb tota la flota disponible, cosa que complica les tasques de manteniment preventiu.

Amb els 12 nous trens, i amb altres actuacions complementàries en la infraestructura i el subministrament d’energia, la xarxa de metro podrà posar, a les cinc línies convencionals, fins a 142 trens en circulació simultània a l’hora punta matinal (un 9,2% més) i podrà fer noves millores de freqüència que s’aplicaran de manera escalonada els anys 2020 i 2021, fins a situar-les per sota dels 3 minuts a les línies 1, 3 i 5, i per sota dels 3 minuts i mig a les línies 2 i 4.

Imatge
Arribada del primer cotxe del tren 9000 a les instal·lacions del Triangle Ferroviari / Foto: Pep Herrero (TMB)

Rosa Alarcón, presidenta de TMB, avui al Triangle / Forto: Pep Herrero (TMB)

Tema
Transport
  • ConceptesOfertaServeiInfraestructuraMaterial mòbilInstitucionsTMBServeiL1L3L4L5MetroAnys2019
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Arribada del primer cotxe del tren 9000 a les instal·lacions del Triangle Ferroviari / Foto: Pep Herrero (TMB)
Arribada del primer cotxe del tren 9000 a les instal·lacions del Triangle Ferroviari / Foto: Pep Herrero (TMB)
Descarrega l’arxiu (44.8 KB)
Nota en PDF (ca)
Descarrega l’arxiu (207.57 KB)
Nota en PDF (es)
Descarrega l’arxiu (207.37 KB)
Arribada del tren 9000 / Foto: Pep Herrero (TMB)
Arribada del tren 9000 / Foto: Pep Herrero (TMB)
Descarrega l’arxiu (474.64 KB)
Primer cotxe del tren 9000 / Foto: Pep Herrero (TMB)
Primer cotxe del tren 9000 / Foto: Pep Herrero (TMB)
Descarrega l’arxiu (316.16 KB)
Baixada per la rampa del Triangle Ferroviari / Foto: Pep Herrero (TMB)
Baixada per la rampa del Triangle Ferroviari / Foto: Pep Herrero (TMB)
Descarrega l’arxiu (1.87 MB)
La presidenta de TMB, Rosa Alarcón / Foto: Pep Herrero (TMB)
La presidenta de TMB, Rosa Alarcón / Foto: Pep Herrero (TMB)
Descarrega l’arxiu (1.66 MB)
Arribada del primer cotxe del tren 9000 a les instal·lacions del Triangle Ferroviari / Foto: Pep Herrero (TMB)
Arribada del primer cotxe del tren 9000 a les instal·lacions del Triangle Ferroviari / Foto: Pep Herrero (TMB)
Descarrega l’arxiu (44.8 KB)
Arribada del primer cotxe del tren 9000 a les instal·lacions del Triangle Ferroviari / Foto: Pep Herrero (TMB)
Descarrega l’arxiu (44.8 KB)
Media Name: tren_fmb_1301119.pdf
Descarrega l’arxiu (207.57 KB)
Media Name: tren_fmb_1301119-es.pdf
Descarrega l’arxiu (207.37 KB)
Arribada del tren 9000 / Foto: Pep Herrero (TMB)
Arribada del tren 9000 / Foto: Pep Herrero (TMB)
Descarrega l’arxiu (474.64 KB)
Primer cotxe del tren 9000 / Foto: Pep Herrero (TMB)
Primer cotxe del tren 9000 / Foto: Pep Herrero (TMB)
Descarrega l’arxiu (316.16 KB)
Baixada per la rampa del Triangle Ferroviari / Foto: Pep Herrero (TMB)
Baixada per la rampa del Triangle Ferroviari / Foto: Pep Herrero (TMB)
Descarrega l’arxiu (1.87 MB)
La presidenta de TMB, Rosa Alarcón / Foto: Pep Herrero (TMB)
La presidenta de TMB, Rosa Alarcón / Foto: Pep Herrero (TMB)
Descarrega l’arxiu (1.66 MB)
Arribada del primer cotxe del tren 9000 a les instal·lacions del Triangle Ferroviari / Foto: Pep Herrero (TMB)
Arribada del primer cotxe del tren 9000 a les instal·lacions del Triangle Ferroviari / Foto: Pep Herrero (TMB)
Descarrega l’arxiu (44.8 KB)

També et pot interessar...

  • TMB aprova l'adquisició de 12 trens per reforçar les línies 1, 3, 4 i 5 de metro a partir del 2019

Contingut relacionat

Imatge de l'Estadi Olímpic Lluís Companys després de la finalització de la segona fase d'obres / Foto: Web FC Barcelona

Transport públic a l’Estadi Olímpic Lluís Companys per a l'11 de maig (Barça – Madrid)

Transport
Imatge d'una edició anterior de la cursa / Foto: Web Cursa El Corte Inglés

Afectacions a les línies de bus per la Cursa El Corte Inglés

Transport
Línia V19. /Foto: Pep Herrero (TMB)

El reforç de la línia V19 els dissabtes i festius redueix en més d’un 40% les alarmes per acumulacions de passatge

Transport
Imatge
Frame de la creativitat de restabliment del servei de metro el passat 28 d'abril / Font: Albert Guillaumes

Així es va anar recuperant el servei de metro dilluns passat

Transport
Third-party content

Últimes notícies

Presentació de les noves uniformitats . /Foto: M.A. Cuartero (TMB)

TMB presenta el nou uniforme de la plantilla de metro i bus

Empresa
Imatge
L'andana de l'estació de Passeig de Gràcia va viatjar als anys 20 el dia del 100 aniversari del Metro / Foto: Pep Herrero (TMB)

'El viatge al passat' de Passeig de Gràcia L3 amb motiu del Centenari, finalista a un premi

Cultura i Oci
Imatge
Neteja dels busos a TMB. /Foto: TMB

La neteja: element fonamental per garantir el màxim confort i higiene als usuaris dels busos de TMB

Societat
Imatge
Raquel Díaz Caro durant l'entrevista a Ràdio 4./Foto: TMB

La responsable de RSC de TMB presenta la cronoescalada del centenari a Ràdio 4

En xarxa
Third-party content

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons