Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. TMB aprova l'adquisició de 12 trens per reforçar les línies 1, 3, 4 i 5 de metro a partir del 2019
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
12.03.2018
Premsa TMB

TMB aprova l'adquisició de 12 trens per reforçar les línies 1, 3, 4 i 5 de metro a partir del 2019

L'objectiu és millorar els intervals de les línies convencionals en la franja de més demanda dels dies feiners i guanyar un 20% de capacitat

Imatge
Tren de la sèrie 5000 a la línia 5 / Foto: Arxiu TMB
Tren de la sèrie 5000 a la línia 5 / Foto: Arxiu TMB
< >Tren de la sèrie 5000 a la línia 5 / Foto: Arxiu TMB
Tren de la sèrie 5000 a la línia 5 / Foto: Arxiu TMB

Imatge
Tren de la sèrie 5000 com els que s'han adquirit a CAF / Foto: Arxiu TMB

La comissió delegada de contractació del Consell d’Administració de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha aprovat la compra de 12 trens per a la xarxa de metro, que incrementaran el material mòbil de les línies 1, 3, 4 i 5 a l’any vinent, un increment que es fa necessari perquè tinguin més capacitat i continuïn captant nous usuaris.

L’operació s’ha distribuït entre els dos fabricants que van subministrar els anteriors trens en aquestes mateixes línies. En concret, s’adquiriran a CAF quatre trens de la sèrie 6000 per a la línia 1, dos trens de la sèrie 5000 per a la línia 3 i quatre més del mateix model per a la línia 5. Per la seva banda Alstom proporcionarà dos trens de la sèrie 9000 per a la línia 4.

Els 12 nous trens quíntuples, valorats en uns 92 milions d’euros, arribaran a les instal·lacions de Metro de manera progressiva a partir del segon semestre del 2019, segons les condicions de la licitació, que també especifiquen que els combois s’adquiriran mitjançant una operació d’arrendament financer o lísing.

Reforç de les línies convencionals

L’augment del material mòbil de les línies convencionals és un element indispensable per a la millora de l’oferta de metro que TMB ha planificat amb l’horitzó de l’any 2020, i que suposarà un increment de capacitat del 20% en les hores punta dels dies feiners. La xarxa continuarà així fent possible l’augment d’utilització del transport públic que s’està produint a l’àrea de Barcelona (amb rècords del metro i del conjunt del sistema el 2017) i que s’espera que continuï a mitjà termini, fruit de les polítiques públiques de mobilitat i medi ambient.

El focus està posat en les línies de la 1 a la 5, les més saturades, on el creixement de l’oferta ja va començar el 2017, quan es van posar en circulació set trens més en hora punta a les línies 1, 2 i 5, i continuarà de manera esglaonada al llarg del 2018, en què es preveu posar en servei comercial en hora punta quasi la totalitat dels trens assignats a cada línia, inclosos els que solen estar reservats per al manteniment programat. Així podrien prestar servei fins a 132 trens sumant les cinc línies, cinc més que els actuals.

Per al 2020, l’objectiu és assolir els 144 trens en circulació simultània, 17 més que els actuals i 24 més (un 20%) respecte del gener del 2017. Això serà possible gràcies a l’adquisició dels 12 nous trens aprovada avui, de manera que les línies convencionals milloraran els intervals de pas fins a situar-los per sota dels 3 minuts a les línies 1, 3 i 5, i per sota dels 3 minuts i mig a les línies 2 i 4.

Tema
Transport
  • ConceptesOfertaServeiInfraestructuraMaterial mòbilInstitucionsTMBServeiL1L3L4L5MetroAnys2018
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Tren de la sèrie 5000 com els que s'han adquirit a CAF / Foto: Arxiu TMB
Tren de la sèrie 5000 com els que s'han adquirit a CAF / Foto: Arxiu TMB
Descarrega l’arxiu (692.44 KB)
Nota de premsa en pdf
Descarrega l’arxiu (120.87 KB)
Tren de la sèrie 5000 a la línia 5 / Foto: Arxiu TMB
Tren de la sèrie 5000 a la línia 5 / Foto: Arxiu TMB
Descarrega l’arxiu (88.29 KB)
Tren de la sèrie 5000 com els que s'han adquirit a CAF / Foto: Arxiu TMB
Descarrega l’arxiu (692.44 KB)
Media Name: trens_fmb_120318.pdf
Descarrega l’arxiu (120.87 KB)
Tren de la sèrie 5000 a la línia 5 / Foto: Arxiu TMB
Tren de la sèrie 5000 a la línia 5 / Foto: Arxiu TMB
Descarrega l’arxiu (88.29 KB)

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Ja han arribat els primers trens històrics restaurats pel Centenari del metro a La Farinera / Foto:  Pep Herrero (TMB)

L’exposició de trens històrics restaurats pel Centenari del metro obrirà al públic la setmana del 10 de novembre

Transport
Imatge de l'Estadi Olímpic Lluís Companys després de la finalització de la segona fase d'obres / Foto: Web FC Barcelona

Transport públic a l’Estadi Olímpic Lluís Companys per al 18 d’octubre (Barça – Girona)

Transport
Imatge
Mostra de les noves pantalles d'informació al metro. /Foto: PEP HERRERO (TMB)

Possibles alteracions en els serveis de metro i bus amb motiu de la vaga general del 15 d'octubre

Transport
Imatge
Render del futur vestíbul singular que connectarà el DHub i l'estació de metro de Glòries / Foto: Ajuntament de Barcelona

Aprovat el projecte del nou vestíbul que connectarà l'estació de Glòries amb el DHub

Transport

Últimes notícies

Imatge
Interior del nou bus d'hidrogen articulat. /Foto: M. A. Cuartero (TMB)

TMB adjudica el manteniment de la climatització de la seva flota d’autobusos a Frigicoll

Empresa
Imatge
Estació de Tara. /Foto: Metrolink

El metro de Dublín dona les primeres passes per ser una realitat

En xarxa
Third-party content
Imatge
Imatge de l'estació de Gaudí / Foto: P. Herrero (TMB)

L'"estació fantasma" de Gaudí reneix com a espai expositiu

Cultura i Oci
Andana de l'estació 'fantasma' de Gaudí preparada per rebre les visites amb motiu del Centenari de metro / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB obre al públic per primera vegada l’estació fantasma de Gaudí, convertida en un espai expositiu

Empresa

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons