Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. TMB aprova l'adquisició de 12 trens per reforçar les línies 1, 3, 4 i 5 de metro a partir del 2019
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
12.03.2018
Premsa TMB

TMB aprova l'adquisició de 12 trens per reforçar les línies 1, 3, 4 i 5 de metro a partir del 2019

L'objectiu és millorar els intervals de les línies convencionals en la franja de més demanda dels dies feiners i guanyar un 20% de capacitat

Imatge
Tren de la sèrie 5000 a la línia 5 / Foto: Arxiu TMB
Tren de la sèrie 5000 a la línia 5 / Foto: Arxiu TMB
< >Tren de la sèrie 5000 a la línia 5 / Foto: Arxiu TMB
Tren de la sèrie 5000 a la línia 5 / Foto: Arxiu TMB

Imatge
Tren de la sèrie 5000 com els que s'han adquirit a CAF / Foto: Arxiu TMB

La comissió delegada de contractació del Consell d’Administració de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha aprovat la compra de 12 trens per a la xarxa de metro, que incrementaran el material mòbil de les línies 1, 3, 4 i 5 a l’any vinent, un increment que es fa necessari perquè tinguin més capacitat i continuïn captant nous usuaris.

L’operació s’ha distribuït entre els dos fabricants que van subministrar els anteriors trens en aquestes mateixes línies. En concret, s’adquiriran a CAF quatre trens de la sèrie 6000 per a la línia 1, dos trens de la sèrie 5000 per a la línia 3 i quatre més del mateix model per a la línia 5. Per la seva banda Alstom proporcionarà dos trens de la sèrie 9000 per a la línia 4.

Els 12 nous trens quíntuples, valorats en uns 92 milions d’euros, arribaran a les instal·lacions de Metro de manera progressiva a partir del segon semestre del 2019, segons les condicions de la licitació, que també especifiquen que els combois s’adquiriran mitjançant una operació d’arrendament financer o lísing.

Reforç de les línies convencionals

L’augment del material mòbil de les línies convencionals és un element indispensable per a la millora de l’oferta de metro que TMB ha planificat amb l’horitzó de l’any 2020, i que suposarà un increment de capacitat del 20% en les hores punta dels dies feiners. La xarxa continuarà així fent possible l’augment d’utilització del transport públic que s’està produint a l’àrea de Barcelona (amb rècords del metro i del conjunt del sistema el 2017) i que s’espera que continuï a mitjà termini, fruit de les polítiques públiques de mobilitat i medi ambient.

El focus està posat en les línies de la 1 a la 5, les més saturades, on el creixement de l’oferta ja va començar el 2017, quan es van posar en circulació set trens més en hora punta a les línies 1, 2 i 5, i continuarà de manera esglaonada al llarg del 2018, en què es preveu posar en servei comercial en hora punta quasi la totalitat dels trens assignats a cada línia, inclosos els que solen estar reservats per al manteniment programat. Així podrien prestar servei fins a 132 trens sumant les cinc línies, cinc més que els actuals.

Per al 2020, l’objectiu és assolir els 144 trens en circulació simultània, 17 més que els actuals i 24 més (un 20%) respecte del gener del 2017. Això serà possible gràcies a l’adquisició dels 12 nous trens aprovada avui, de manera que les línies convencionals milloraran els intervals de pas fins a situar-los per sota dels 3 minuts a les línies 1, 3 i 5, i per sota dels 3 minuts i mig a les línies 2 i 4.

Tema
Transport
  • ConceptesOfertaServeiInfraestructuraMaterial mòbilInstitucionsTMBServeiL1L3L4L5MetroAnys2018
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Tren de la sèrie 5000 com els que s'han adquirit a CAF / Foto: Arxiu TMB
Tren de la sèrie 5000 com els que s'han adquirit a CAF / Foto: Arxiu TMB
Descarrega l’arxiu (692.44 KB)
Nota de premsa en pdf
Descarrega l’arxiu (120.87 KB)
Tren de la sèrie 5000 a la línia 5 / Foto: Arxiu TMB
Tren de la sèrie 5000 a la línia 5 / Foto: Arxiu TMB
Descarrega l’arxiu (88.29 KB)
Tren de la sèrie 5000 com els que s'han adquirit a CAF / Foto: Arxiu TMB
Descarrega l’arxiu (692.44 KB)
Media Name: trens_fmb_120318.pdf
Descarrega l’arxiu (120.87 KB)
Tren de la sèrie 5000 a la línia 5 / Foto: Arxiu TMB
Tren de la sèrie 5000 a la línia 5 / Foto: Arxiu TMB
Descarrega l’arxiu (88.29 KB)

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Chayanne al Palau Sant Jordi

Transport
El Barcelona Bus Turístic, durant un moment del Night Tour / Imatge TMB

El Barcelona Night Tour comença una nova temporada

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Cano al Palau Sant Jordi

Transport
Imatge
Reunió del comité d'accessibilitat universal de TMB. /Foto: TMB

TMB analitza l’impacte del nou Codi d’Accessibilitat de Catalunya

Transport

Últimes notícies

Imatge
Influencers i #TMBTikTokers ahir al Telefèric / Foto:  Pep Herrero (TMB)

TMB presenta el seu perfil oficial a TikTok

Empresa
Imatge
La cantant Zahara va donar-ho tot al concert sorpresa a Universitat L2 / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

La cantant Zahara amenitza els viatges en metro amb un concert a Universitat

Cultura i Oci
Imatge
L'empleada de Metro, Esther Marín, al vestíbul de l'estació de Paral·lel L2 / Foto: El Periódico

Esther Marín, agent d'atenció al client a l'L2, explica a El Periódico la seva vivència durant l'apagada

En xarxa
Third-party content
Imatge
Els participants del grup de treball de Transport per Cable de la UITP en la visita al Telefèric de Montjuïc / Foto:  Pep Herrero (TMB)

TMB s'incorpora a la comissió de Transport per Cable de la UITP

Empresa

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons