Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. TMB rep el primer dels quatre trens que reforçaran la línia 5 de metro
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
11.03.2020
Premsa TMB

TMB rep el primer dels quatre trens que reforçaran la línia 5 de metro

El comboi forma part de la comanda de deu de les sèries 5000 i 6000 que CAF subministrarà aquest any per ampliar el material mòbil de la xarxa

Imatge
Primers cotxes de la sèrie 5000 que van arribar ahir als tallers de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Primers cotxes de la sèrie 5000 que van arribar ahir als tallers de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
< >Primers cotxes de la sèrie 5000 que van arribar ahir als tallers de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Primers cotxes de la sèrie 5000 que van arribar ahir als tallers de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Aquesta setmana ha arribat a les instal·lacions de Metro de Barcelona a Vilapicina el primer dels quatre trens adquirits per TMB per incrementar el material mòbil de la línia 5, un increment que es fa necessari perquè tingui més fiabilitat i capacitat i pugui captar nous usuaris. El comboi, fabricat per CAF, forma part d’un lot de deu en què també hi ha quatre trens destinats a reforçar la línia 1 i dos més per a la línia 3.

Els cinc cotxes d’aquest primer tren, de la sèrie 5000, van arribar ahir per carretera des de la factoria de CAF a Beasain (Guipúscoa) en transports especials. Es tracta de la composició 5161-5162-5541-5163-5164, integrada per quatre motors i un remolc. A les cotxeres de Metro s’acoblaran els cinc vehicles i es duran a terme els ajustos i les proves d’homologació oficial abans que el comboi s’integri a la circulació comercial a la línia 5, a partir de l’abril.

D’acord amb la comanda formalitzada el març del 2018, TMB ha rebut d’Alstom dos trens per a la línia 4, que ja estan en servei. Per la seva banda, CAF ha començat a entregar els quatre trens de la sèrie 5000 per a la línia 5, als quals seguiran els dos del mateix model per a la línia 3 i els quatre de la sèrie 6000 (la versió d’ample ibèric) per a la línia 1 abans que acabi l’any. Els 12 nous trens suposen una inversió de 92 milions d’euros i TMB els adquireix mitjançant una operació d’arrendament financer o lísing.

Els nous trens de la sèrie 5000 són iguals que els que circulen actualment per les línies 3 i 5 del metro de Barcelona i estan formats per cinc cotxes intercomunicats que totalitzen 86 metres de longitud. Disposen de 20 portes per banda per a l’entrada i sortida de passatgers, amb una capacitat màxima de 927 persones, de les quals 108 poden viatjar assegudes, a més de dos espais per a dues cadires de rodes (un en cada extrem) i un per a bicicletes al cotxe remolc central. Els motors sumen una potència de 1.920 kW que els permeten assolir una velocitat màxima de 80 km/h. Reben l’energia elèctrica per catenària de 1.200 volts i disposen de frenada regenerativa.

Imatge
Un dels cotxes transportats, sobre la plataforma giratòria de Vilapicina / Foto: Miguel ÁNgel Cuartero (TMB)

Un dels cotxes transportats, sobre la plataforma giratòria de Vilapicina / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Millora d’intervals a les línies convencionals

L’augment del material mòbil de les línies més utilitzades és un element indispensable per a una nova millora de l’oferta de metro, després de la que es va posar en pràctica els anys 2017 i 2018, en què es van afegir fins a deu trens més als carrusels en hora punta. Així, es va passar dels 120 als 130 combois circulant simultàniament. Això implica donar servei comercial pràcticament amb tota la flota disponible, cosa que complica les tasques de manteniment preventiu.

Amb els 12 nous trens, i amb altres actuacions complementàries en la infraestructura i el subministrament d’energia, la xarxa de metro podrà posar, a les cinc línies convencionals, fins a 141 trens en circulació simultània a l’hora punta matinal (un 9% més) i podrà fer noves millores de freqüència que s’aplicaran de manera escalonada els anys 2020-2022, fins a situar-les per sota dels 3 minuts a les línies 1, 3 i 5, i per sota dels 3 minuts i mig a les línies 2 i 4.

Tema
Transport
  • ConceptesEconomiaMobilitatServeiInfraestructuraMaterial mòbilInstitucionsTMBServeiMetroAnys2020
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Un dels cotxes transportats, sobre la plataforma giratòria de Vilapicina / Foto: Miguel ÁNgel Cuartero (TMB)
Descarrega l’arxiu (100.53 KB)
Nota de premsa en PDF
Descarrega l’arxiu (232.26 KB)
Un dels cinc cotxes del 5000 en el transport / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Un dels cinc cotxes del 5000 en el transport / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Descarrega l’arxiu (1.68 MB)
Un dels cinc cotxes del 5000 en el transport / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Un dels cinc cotxes del 5000 en el transport / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Descarrega l’arxiu (1.7 MB)
Cotxe situat a la cotxera de Vilapicina / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Cotxe situat a la cotxera de Vilapicina / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Descarrega l’arxiu (1.83 MB)
Primers cotxes de la sèrie 5000 que van arribar ahir als tallers de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Primers cotxes de la sèrie 5000 que van arribar ahir als tallers de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Descarrega l’arxiu (59.78 KB)

També et pot interessar...

  • Fotos: proves de circulació del primer dels nous trens 5000, que arribaran a partir de l'abril

Contingut relacionat

Un moment de la visita d'obres d'avui / Font:  M. A. Cuartero (TMB)

Les obres de la línia 4 de metro avancen al ritme previst i ja superen el 60% d’execució

Transport
Vista de l'estadi Olímpic Lluís Companys a Montjuïc / Foto: BSM

Transport públic per al concert de Kendrick Lamar i SZA a l’Estadi Olímpic Lluís Companys

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Santana al Palau Sant Jordi

Transport
Imatge de la proposta ARS GRÀCIA

Una instal·lació interactiva sonora i visual millorarà l’experiència de viatge al passadís del metro de Passeig de Gràcia

Transport

Últimes notícies

Línia 2 de metro. /Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB licita els 39 trens nous que permetran augmentar la capacitat i la freqüència del metro de Barcelona

Empresa
Imatge
Estació AMBici a Sant Joan Despí. /Foto: AMB

L’AMBici amplia el seu horari fins a les 2 de la matinada a partir de l’1 d’agost

Empresa
Imatge
Visita de portes obertes als simuladors del metro.

300 persones visiten els simuladors de TMB per "conduir" el metro per un dia

Empresa
Presentació de la 'Crònica d'un viatge'

TMB presenta un nou espai digital per navegar al llarg dels 100 anys de la xarxa de metro

Empresa

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons