Redacció

Fotos: proves de circulació del primer dels nous trens 5000, que arribaran a partir de l'abril

La composició 5157-5158-5540-5159-5160, muntada a la fàbrica de CAF a Beasain, és una de les quatre destinades a reforçar la línia 5 del metro.

Ja ha finalitzat la construcció de les primeres unitats de tren destinades a ampliar el material mòbil de les línies 1, 3 i 5 del metro de Barcelona. Són sis trens de la sèrie 5000 i quatre de la sèrie 6000 que construeix CAF d'acord amb el contracte adjudicat el 2018. A finals de l'any passat Alstom ja va entregar els dos trens 9000 destinats a la línia 4, que completen els 12 encarregats per reforçar les línies amb més passatge de la xarxa.

El primer 5000 de la segona generació que CAF ha finalitzat a la seva planta de Beasain, a Guipúscoa, ha estat l'escollit per realitzar proves dinàmiques al circuit que l'empresa ferroviària té a Corella, a Navarra, com veiem a les fotografies del departament de Material Mòbil de Metro. És la composició 5157-5158-5540-5159-5160, una de les quatre que seran assignades a la línia 5.

Aquests deu trens arribaran a Barcelona a partir de l'abril per iniciar les proves en línia, passar l'homologació i entrar en servei.

La primera unitat de la segona generació de trens 5000 al circuit de proves de Corella / Foto: TMB
La primera unitat de la segona generació de trens 5000 al circuit de proves de Corella / Foto: TMB

Vista des de la cabina de conducció / Foto: TMB
Vista des de la cabina / Foto: TMB

Simulació de càrrega dins del tren durant les proves dinàmiques / Foto: TMB
Simulació de càrrega dins del tren durant les proves dinàmiques / Foto: TMB

Darrera modificació: 
03.03.2020
Tema: 

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Últimes notícies