Oriol Pàmies

Fotos: els quatre nous trens 5000 de segona generació incorporats a la línia 5 de metro

Les tres primeres composicions lliurades per CAF han completat el procés d'homologació i la quarta rebrà l'alta aquesta setmana.

Els quatre trens 5000 de segona generació destinats a incrementar el material mòbil de la línia 5 de metro ja són als tallers de Vilapicina, on han passat les últimes proves i el tràmit d'homologació per integrar-se a la flota activa i començar a prestar servei. Això ha permès que per primera vegada aquesta setmana estiguin circulant 34 trens a l'hora punta a la L5.

El primer tren a completar el procés va ser la composició 5161-5162-5541-5163-5164, que va arribar al març des de la fàbrica CAF de Beasain, va rebre l'alta per circular el 8 de juny i ha estat en servei comercial regularment des de fa unes setmanes. La segona unitat a arribar va ser la formada pels cotxes 5157-5158-5540-5159-5160, que havia estat fent proves en circuit a Corella, seguida de la 5165-5166-5542-5167-5168. Tots dues van ser donades d'alta divendres passat, mentre que la 5169-5170-5543-5171-5172 acabarà el procés al llarg d'aquesta setmana.

Els nous trens de la sèrie 5000 són gairebé iguals que els que circulen actualment per les línies 3 i 5 del metro de Barcelona, si bé a les fotos s'aprecien les variants introduïdes en l’interior, com ara els espais més amplis per a cadires de rodes i els polsadors per a persones amb mobilitat reduïda. Estan formats per cinc cotxes intercomunicats que totalitzen 86 metres de longitud.

Disposen de 20 portes per banda per a l'entrada i sortida de passatgers, amb una capacitat màxima de 927 persones, de les quals 108 poden viatjar assegudes, a més de dos espais per a dues cadires de rodes (un en cada extrem) i un per a bicicletes al cotxe remolc central. Els motors sumen una potència de 1.920 kW que els permet assolir una velocitat màxima de 80 km/h. Reben l'energia elèctrica per catenària de 1.200 volts i disposen de frenada regenerativa.

D'acord amb la comanda formalitzada el març del 2018, TMB està rebent 12 trens de dos fabricants diferents. Abans dels quatre de CAF per a la L5, TMB va rebre d'Alstom dos trens per a la línia 4, que ja estan en servei. Més recentment, el 16 i 17 de juliol, va arribar el primer dels dos 5000 destinats a la línia 3, el 5173-5174-55044-5175-5176. S'espera rebre els quatre de la sèrie 6000 (la versió d'ample ibèric) per a la línia 1 abans que acabi l'any. Els 12 nous trens suposen una inversió de 92 milions d'euros i TMB els adquireix mitjançant una operació d'arrendament financer o lísing.

La UT4 de la sèrie 5000 de nova generació estacionada al taller de Vilapicina / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
La UT4 de la sèrie 5000 de nova generació estacionada al taller de Vilapicina / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Espais més amplis per a cadires de rodes / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Espais més amplis per a cadires de rodes / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Polsadors d'avís per a persones amb necessitats especials / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Polsadors d'avís per a persones amb necessitats especials / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

El quadre de comandaments dels nous trens 5000 / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
El quadre de comandaments dels nous trens 5000 / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Darrera modificació: 
28.07.2020
Tema: 

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Últimes notícies