Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. Fotos: els quatre nous trens 5000 de segona generació incorporats a la línia 5 de metro
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
28.07.2020
Oriol Pàmies

Fotos: els quatre nous trens 5000 de segona generació incorporats a la línia 5 de metro

Imatge
La UT2 de la sèrie 5000 de nova generació estacionada a Virrei Amat / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
La UT2 de la sèrie 5000 de nova generació estacionada a Virrei Amat / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

La UT2 de la sèrie 5000 de nova generació estacionada a Virrei Amat / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

La UT2 de la sèrie 5000 de nova generació estacionada a Virrei Amat / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Les tres primeres composicions lliurades per CAF han completat el procés d'homologació i la quarta rebrà l'alta aquesta setmana.

Els quatre trens 5000 de segona generació destinats a incrementar el material mòbil de la línia 5 de metro ja són als tallers de Vilapicina, on han passat les últimes proves i el tràmit d'homologació per integrar-se a la flota activa i començar a prestar servei. Això ha permès que per primera vegada aquesta setmana estiguin circulant 34 trens a l'hora punta a la L5.

El primer tren a completar el procés va ser la composició 5161-5162-5541-5163-5164, que va arribar al març des de la fàbrica CAF de Beasain, va rebre l'alta per circular el 8 de juny i ha estat en servei comercial regularment des de fa unes setmanes. La segona unitat a arribar va ser la formada pels cotxes 5157-5158-5540-5159-5160, que havia estat fent proves en circuit a Corella, seguida de la 5165-5166-5542-5167-5168. Tots dues van ser donades d'alta divendres passat, mentre que la 5169-5170-5543-5171-5172 acabarà el procés al llarg d'aquesta setmana.

Els nous trens de la sèrie 5000 són gairebé iguals que els que circulen actualment per les línies 3 i 5 del metro de Barcelona, si bé a les fotos s'aprecien les variants introduïdes en l’interior, com ara els espais més amplis per a cadires de rodes i els polsadors per a persones amb mobilitat reduïda. Estan formats per cinc cotxes intercomunicats que totalitzen 86 metres de longitud.

Disposen de 20 portes per banda per a l'entrada i sortida de passatgers, amb una capacitat màxima de 927 persones, de les quals 108 poden viatjar assegudes, a més de dos espais per a dues cadires de rodes (un en cada extrem) i un per a bicicletes al cotxe remolc central. Els motors sumen una potència de 1.920 kW que els permet assolir una velocitat màxima de 80 km/h. Reben l'energia elèctrica per catenària de 1.200 volts i disposen de frenada regenerativa.

D'acord amb la comanda formalitzada el març del 2018, TMB està rebent 12 trens de dos fabricants diferents. Abans dels quatre de CAF per a la L5, TMB va rebre d'Alstom dos trens per a la línia 4, que ja estan en servei. Més recentment, el 16 i 17 de juliol, va arribar el primer dels dos 5000 destinats a la línia 3, el 5173-5174-55044-5175-5176. S'espera rebre els quatre de la sèrie 6000 (la versió d'ample ibèric) per a la línia 1 abans que acabi l'any. Els 12 nous trens suposen una inversió de 92 milions d'euros i TMB els adquireix mitjançant una operació d'arrendament financer o lísing.

Imatge
La UT4 de la sèrie 5000 de nova generació estacionada al taller de Vilapicina / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

El quadre de comandaments dels nous trens 5000 / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Darrera modificació
28.07.2020
Tema
Transport
  • ConceptesServeiInfraestructuraMaterial mòbilInstitucionsTMBLlocsTallerVilapicinaServeiL5MetroAnys2020
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • TMB rep el primer dels quatre trens que reforçaran la línia 5 de metro

  • Fotos: proves de circulació del primer dels nous trens 5000, que arribaran a partir de l'abril

  • Fotos: els futurs trens per a les línies 1, 3, 4 i 5 de metro a les cadenes de fabricació

Contingut relacionat

Estació AMBici a Sant Joan Despí. /Foto: AMB

L’AMBici supera els 2.700 usuaris i els 1.850 desplaçaments i comença la seva expansió

Transport
Imatge d'una edició anterior de La Volta / Foto: Web de la Volta a Catalunya

Línies d’autobusos afectades per la Volta Ciclista a Catalunya 2023

Transport
Presentació de la nova flota de bus. /Foto: M.A. CUARTERO (TMB)

TMB presenta 78 busos elèctrics camí d'una flota amb el 25% dels vehicles de zero emissions

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per als concerts de Robbie Williams al Palau Sant Jordi

Transport

Últimes notícies

Imatge
Un moment de l'actuació d'ahir / Foto: Pep Herrero (TMB)

Els ritmes del Festival Dansa Metropolitana tornen a omplir d'energia el metro

Cultura i Oci
Imatge
Piano del Maria Canals a Diagonal / Foto: Pep Herrero (TMB)

El Concurs Maria Canals torna a celebrar la música al metro

Cultura i Oci
Imatge
Imatge cartell Festa de la Primavera 2023 / Font: Ajuntament de Barcelona

#TMBrecomana gaudir de la Festa de la Primavera

Societat
Third-party content
Imatge
Guanyadors del repte TMB amb l'equip de TMB Innova

Una idea sobre la il·luminació per als espais reservats guanya el 24h d'innovació

Innovació

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons