Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. Fotos: els quatre nous trens 5000 de segona generació incorporats a la línia 5 de metro
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
28.07.2020
Oriol Pàmies

Fotos: els quatre nous trens 5000 de segona generació incorporats a la línia 5 de metro

Imatge
La UT2 de la sèrie 5000 de nova generació estacionada a Virrei Amat / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
La UT2 de la sèrie 5000 de nova generació estacionada a Virrei Amat / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
< >La UT2 de la sèrie 5000 de nova generació estacionada a Virrei Amat / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
La UT2 de la sèrie 5000 de nova generació estacionada a Virrei Amat / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Les tres primeres composicions lliurades per CAF han completat el procés d'homologació i la quarta rebrà l'alta aquesta setmana.

Els quatre trens 5000 de segona generació destinats a incrementar el material mòbil de la línia 5 de metro ja són als tallers de Vilapicina, on han passat les últimes proves i el tràmit d'homologació per integrar-se a la flota activa i començar a prestar servei. Això ha permès que per primera vegada aquesta setmana estiguin circulant 34 trens a l'hora punta a la L5.

El primer tren a completar el procés va ser la composició 5161-5162-5541-5163-5164, que va arribar al març des de la fàbrica CAF de Beasain, va rebre l'alta per circular el 8 de juny i ha estat en servei comercial regularment des de fa unes setmanes. La segona unitat a arribar va ser la formada pels cotxes 5157-5158-5540-5159-5160, que havia estat fent proves en circuit a Corella, seguida de la 5165-5166-5542-5167-5168. Tots dues van ser donades d'alta divendres passat, mentre que la 5169-5170-5543-5171-5172 acabarà el procés al llarg d'aquesta setmana.

Els nous trens de la sèrie 5000 són gairebé iguals que els que circulen actualment per les línies 3 i 5 del metro de Barcelona, si bé a les fotos s'aprecien les variants introduïdes en l’interior, com ara els espais més amplis per a cadires de rodes i els polsadors per a persones amb mobilitat reduïda. Estan formats per cinc cotxes intercomunicats que totalitzen 86 metres de longitud.

Disposen de 20 portes per banda per a l'entrada i sortida de passatgers, amb una capacitat màxima de 927 persones, de les quals 108 poden viatjar assegudes, a més de dos espais per a dues cadires de rodes (un en cada extrem) i un per a bicicletes al cotxe remolc central. Els motors sumen una potència de 1.920 kW que els permet assolir una velocitat màxima de 80 km/h. Reben l'energia elèctrica per catenària de 1.200 volts i disposen de frenada regenerativa.

D'acord amb la comanda formalitzada el març del 2018, TMB està rebent 12 trens de dos fabricants diferents. Abans dels quatre de CAF per a la L5, TMB va rebre d'Alstom dos trens per a la línia 4, que ja estan en servei. Més recentment, el 16 i 17 de juliol, va arribar el primer dels dos 5000 destinats a la línia 3, el 5173-5174-55044-5175-5176. S'espera rebre els quatre de la sèrie 6000 (la versió d'ample ibèric) per a la línia 1 abans que acabi l'any. Els 12 nous trens suposen una inversió de 92 milions d'euros i TMB els adquireix mitjançant una operació d'arrendament financer o lísing.

Imatge
La UT4 de la sèrie 5000 de nova generació estacionada al taller de Vilapicina / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

El quadre de comandaments dels nous trens 5000 / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Darrera modificació
28.07.2020
Tema
Transport
  • ConceptesServeiInfraestructuraMaterial mòbilInstitucionsTMBLlocsTallerVilapicinaServeiL5MetroAnys2020
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • TMB rep el primer dels quatre trens que reforçaran la línia 5 de metro

  • Fotos: proves de circulació del primer dels nous trens 5000, que arribaran a partir de l'abril

  • Fotos: els futurs trens per a les línies 1, 3, 4 i 5 de metro a les cadenes de fabricació

Contingut relacionat

Ja han arribat els primers trens històrics restaurats pel Centenari del metro a La Farinera / Foto:  Pep Herrero (TMB)

L’exposició de trens històrics restaurats pel Centenari del metro obrirà al públic la setmana del 10 de novembre

Transport
Imatge de l'Estadi Olímpic Lluís Companys després de la finalització de la segona fase d'obres / Foto: Web FC Barcelona

Transport públic a l’Estadi Olímpic Lluís Companys per al 18 d’octubre (Barça – Girona)

Transport
Imatge
Mostra de les noves pantalles d'informació al metro. /Foto: PEP HERRERO (TMB)

Possibles alteracions en els serveis de metro i bus amb motiu de la vaga general del 15 d'octubre

Transport
Imatge
Render del futur vestíbul singular que connectarà el DHub i l'estació de metro de Glòries / Foto: Ajuntament de Barcelona

Aprovat el projecte del nou vestíbul que connectarà l'estació de Glòries amb el DHub

Transport

Últimes notícies

Imatge
Interior del nou bus d'hidrogen articulat. /Foto: M. A. Cuartero (TMB)

TMB adjudica el manteniment de la climatització de la seva flota d’autobusos a Frigicoll

Empresa
Imatge
Estació de Tara. /Foto: Metrolink

El metro de Dublín dona les primeres passes per ser una realitat

En xarxa
Third-party content
Imatge
Imatge de l'estació de Gaudí / Foto: P. Herrero (TMB)

L'"estació fantasma" de Gaudí reneix com a espai expositiu

Cultura i Oci
Andana de l'estació 'fantasma' de Gaudí preparada per rebre les visites amb motiu del Centenari de metro / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB obre al públic per primera vegada l’estació fantasma de Gaudí, convertida en un espai expositiu

Empresa

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons