Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. Entra en servei el primer tren 5000 de segona generació a la línia 3
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
01.10.2020
Oriol Pàmies

Entra en servei el primer tren 5000 de segona generació a la línia 3

Imatge
El nou tren 5000 entrant a Passeig de Gràcia / Foto: TMB
El nou tren 5000 entrant a Passeig de Gràcia / Foto: TMB
< >El nou tren 5000 entrant a Passeig de Gràcia / Foto: TMB
El nou tren 5000 entrant a Passeig de Gràcia / Foto: TMB

La composició, lliurada per CAF el juliol, ha completat el procés de proves i homologació per integrar-se al carrusel.

El primer dels dos trens 5000 de segona generació destinats a incrementar el material mòbil de la línia 3 de metro ha entrat avui en servei per primera vegada amb passatgers. Es tracta de la composició  5173-5174-5044-5175-5176, que va arribar al dipòsit de Sant Genís el juliol passat. La UT 45 també ha arribat i està en procés de proves per passar l'homologació i ser donada d'alta.

Els nous trens de la sèrie 5000 són iguals que els que circulen des de l'estiu a la L5, i que han permès elevar a 35 el nombre de combois programats en hora punta aquest setembre. Respecte dels 5000 de primera generació, s'hi han introduït algunes variants ben visibles, com ara els espais més amplis per a cadires de rodes i els polsadors per a persones amb mobilitat reduïda.

Estan formats per cinc cotxes intercomunicats que totalitzen 86 metres de longitud i tenen una capacitat màxima de 927 persones, de les quals 108 poden viatjar assegudes. Els motors sumen una potència de 1.920 kW, que els permet assolir una velocitat màxima de 80 km/h. Reben l'energia elèctrica per catenària de 1.200 volts i disposen de frenada regenerativa.

De la comanda de 12 trens formalitzada el març del 2018, TMB va rebre primer d'Alstom dos trens per a la línia 4, que ja estan en servei, i després els quatre de CAF per a la L5, també operatius, abans dels dos de la L3. S'espera que els quatre de la sèrie 6000 (la versió d'ample ibèric) per a la línia 1 arribin abans que acabi l'any. Els 12 nous trens suposen una inversió de 92 milions d'euros.

Imatge
El nou tren 5000 estacionat a Passeig de Gràcia / Foto: TMB

El nou tren 5000 estacionat a Passeig de Gràcia / Foto: TMB

Darrera modificació
06.10.2020
Tema
Transport
  • ConceptesServeiInfraestructuraMaterial mòbilInstitucionsTMBServeiL3MetroAnys2020
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • Fotos: els quatre nous trens 5000 de segona generació incorporats a la línia 5 de metro

  • Fotos: els futurs trens per a les línies 1, 3, 4 i 5 de metro a les cadenes de fabricació

Contingut relacionat

Imatge
Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Fotos: Tots els detalls de les obres d'aquest estiu a l'L4

Transport
Gallery
Cartell de les Festes de Gràcia 2025 / Il·lustradora: Manuela Serrat

Transport públic per a les Festes de Gràcia 2025

Transport
Media Name: 001-incidancia-metro_1.jpg

Les obres de millora d’accessibilitat afectaran l’estació de Clot de l’L2 en direcció Paral·lel de l’11 al 17 d’agost

Transport
Vista de l'estadi Olímpic Lluís Companys a Montjuïc / Foto: BSM

Transport públic per al concert de Blackpink a l’Estadi Olímpic Lluís Companys

Transport

Últimes notícies

Imatge
Un cotxe de la sèrie 300 a la portalada del carrer Sagunt / Foto: Marta Espinosa

El metro, protagonista dels guarniments de carrer a la Festa Major de Sants 2025

Societat
Imatge
Scaramouche baixa al Metro. Catalunya. 2017. Herero. AFTMB 600x400

La xarxa de metro, 100 anys d'històries i de cultura itinerant

Cultura i Oci
Imatge
Composició feta a partir de diversos plànols del metro de Barcelona / Disseny: TMB

L’evolució dels plànols de la xarxa del metro de Barcelona al llarg dels seus cent anys d’història

Història
El piano de paret porta des del mes de març instal·lat a l'estació de Diagonal, ara es quedarà de forma permanent al metro / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

El metro de Barcelona tindrà de forma permanent un piano a l’estació de Diagonal

Cultura i Oci

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons