Header Top menu
Entra en servei el primer tren 5000 de segona generació a la línia 3
La composició, lliurada per CAF el juliol, ha completat el procés de proves i homologació per integrar-se al carrusel.
El primer dels dos trens 5000 de segona generació destinats a incrementar el material mòbil de la línia 3 de metro ha entrat avui en servei per primera vegada amb passatgers. Es tracta de la composició 5173-5174-5044-5175-5176, que va arribar al dipòsit de Sant Genís el juliol passat. La UT 45 també ha arribat i està en procés de proves per passar l'homologació i ser donada d'alta.
Els nous trens de la sèrie 5000 són iguals que els que circulen des de l'estiu a la L5, i que han permès elevar a 35 el nombre de combois programats en hora punta aquest setembre. Respecte dels 5000 de primera generació, s'hi han introduït algunes variants ben visibles, com ara els espais més amplis per a cadires de rodes i els polsadors per a persones amb mobilitat reduïda.
Estan formats per cinc cotxes intercomunicats que totalitzen 86 metres de longitud i tenen una capacitat màxima de 927 persones, de les quals 108 poden viatjar assegudes. Els motors sumen una potència de 1.920 kW, que els permet assolir una velocitat màxima de 80 km/h. Reben l'energia elèctrica per catenària de 1.200 volts i disposen de frenada regenerativa.
De la comanda de 12 trens formalitzada el març del 2018, TMB va rebre primer d'Alstom dos trens per a la línia 4, que ja estan en servei, i després els quatre de CAF per a la L5, també operatius, abans dels dos de la L3. S'espera que els quatre de la sèrie 6000 (la versió d'ample ibèric) per a la línia 1 arribin abans que acabi l'any. Els 12 nous trens suposen una inversió de 92 milions d'euros.
El nou tren 5000 estacionat a Passeig de Gràcia / Foto: TMB