Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Història
  3. La línia 76, 40 anys acompanyant la mobilitat de Nou Barris
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
01.04.2020
Gustau Lamadrid

La línia 76, 40 anys acompanyant la mobilitat de Nou Barris

Imatge
Imatge de la línia 76 / Foto: Arxiu TMB
Imatge de la línia 76 / Foto: Arxiu TMB
< >Imatge de la línia 76 / Foto: Arxiu TMB
Imatge de la línia 76 / Foto: Arxiu TMB

L'1 d'abril del 1980 entrava en funcionament la línia 76 d'autobús entre el barri de la Guineueta, a l'entrada del polígon Canyelles, i Ciutat Meridiana. 

La línia 76 naixia fa 40 anys lligada a la creació del districte de Nou Barris. L'Ajuntament de Barcelona l'havia sol·licitat amb l'objectiu de facilitar la mobilitat dels veïns de Nou Barris, districte que s'acabava de desvincular de Sant Andreu després de les reformes introduïdes en l'organització administrativa de la ciutat amb motiu de l'arribada del nou consistori democràtic l'any 1979.

La línia 76 afavoria l'accés en transport públic fins a la seu del nou districte, ubicada en els baixos de l'edifici d'un dels blocs del polígon Canyelles, i inicialment només donava servei els dies feiners, ni dissabtes ni festius, però amb la particularitat que deixava de circular entre les 15 i les 17.30 hores, adaptant-se a l'horari de la regidoria.

Una línia convencional molt consolidada

Dos anys més tard, l'abril del 1982, la línia ampliava el servei, i passava a funcionar cada dia i sense restriccions horàries. L'octubre del 1985 prolongava el seu itinerari pels extrems, i arribava fins a la ciutat sanitària de la Vall d'Hebron, una reivindicació veïnal sol·licitada fins i tot abans de la creació de la línia, i al barri de Santelvira, situat entre el cementiri de Cerdanyola i Ciutat Meridiana, amb més cotxes i freqüència de pas. La imminent arribada del metro provocaria pocs mesos més tard l'ampliació des de Vall d'Hebron fins a la carretera de Sant Genís.

Després de diverses reestructuracions i canvis, inclosa una prolongació fins a Can Cuiàs, la línia 76 (Sant Genís – Ciutat Meridiana) s'ha consolidat actualment com una de les línies regulars convencionals de TMB, que va registrar prop d'1.345.000 validacions l'any 2019.

Imatge
Imatge de les dues terminals originals de la línia publicada al Boletin Informativo de TB (1980) / Arxiu TMB

Un bus de la línia a la terminal  (1996) / Foto: Autobuses BCN - Alberto Sanz

Darrera modificació
01.04.2020
Tema
Història
  • Altres temesTransportConceptesHistòricServeiInstitucionsAjuntamentTMBLlocsBarcelonaCan CuiàsCiutat MeridianaSant GenísServeiBusAnys2020
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge
L'accés de l'estació Fontana en una imatge dels anys 60 / Foto Brangulí (Arxiu Fundació TMB)

Fontana, una estació centenària

Història
Imatge
Gran Metropolitano de Barcelona 1923 / Font: Arxiu TMB

La història del metro de Barcelona a través del seus logos

Història
Gallery
Imatge
Logo del Gran Metropolitano de Barcelona / Arxiu TMB

La creació del Gran Metro de Barcelona

Història
Imatge
AAC Cristina Vazquez durant el programa emès el passat 22 de gener. /Foto: La Xarxa

La xarxa centenària de metro, protagonista al programa 'Via 15'

Història
Third-party content

Últimes notícies

Les noves incorporacions com a personal de conducció de bus de TMB per aquest estiu 2025 / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB incorpora avui 217 professionals de conducció per a bus

Empresa
El conseller delegat de TMB, Xavier Flores; el director de la xarxa de Metro, Òscar Playà i la directora de comunicació de TMB, Mònica Peinado, amb directius de metro en l'acte de posada en servei del darrer tren 7000 / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB posa en servei el darrer dels 50 trens que han renovat el material mòbil de les línies 1 i 3 del metro

Empresa
La revetlla de Sant Joan a la platja de la Nova Icària / Foto: Ajuntament de Barcelona

El metro de Barcelona funcionarà 43 hores sense interrupció i comptarà amb més trens per a la revetlla de Sant Joan

Transport
L'Exposició d'Autobusos Clàssics 2024 va reunit més de 10.000 assistents / Foto: Pep Herrero (TMB)

L’Exposició d’Autobusos Clàssics de Barcelona torna aquest cap de setmana a l’avinguda Maria Cristina

Transport

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons