Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Història
  3. La línia 76, 40 anys acompanyant la mobilitat de Nou Barris
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
01.04.2020
Gustau Lamadrid

La línia 76, 40 anys acompanyant la mobilitat de Nou Barris

Imatge
Imatge de la línia 76 / Foto: Arxiu TMB
Imatge de la línia 76 / Foto: Arxiu TMB
< >Imatge de la línia 76 / Foto: Arxiu TMB
Imatge de la línia 76 / Foto: Arxiu TMB

L'1 d'abril del 1980 entrava en funcionament la línia 76 d'autobús entre el barri de la Guineueta, a l'entrada del polígon Canyelles, i Ciutat Meridiana. 

La línia 76 naixia fa 40 anys lligada a la creació del districte de Nou Barris. L'Ajuntament de Barcelona l'havia sol·licitat amb l'objectiu de facilitar la mobilitat dels veïns de Nou Barris, districte que s'acabava de desvincular de Sant Andreu després de les reformes introduïdes en l'organització administrativa de la ciutat amb motiu de l'arribada del nou consistori democràtic l'any 1979.

La línia 76 afavoria l'accés en transport públic fins a la seu del nou districte, ubicada en els baixos de l'edifici d'un dels blocs del polígon Canyelles, i inicialment només donava servei els dies feiners, ni dissabtes ni festius, però amb la particularitat que deixava de circular entre les 15 i les 17.30 hores, adaptant-se a l'horari de la regidoria.

Una línia convencional molt consolidada

Dos anys més tard, l'abril del 1982, la línia ampliava el servei, i passava a funcionar cada dia i sense restriccions horàries. L'octubre del 1985 prolongava el seu itinerari pels extrems, i arribava fins a la ciutat sanitària de la Vall d'Hebron, una reivindicació veïnal sol·licitada fins i tot abans de la creació de la línia, i al barri de Santelvira, situat entre el cementiri de Cerdanyola i Ciutat Meridiana, amb més cotxes i freqüència de pas. La imminent arribada del metro provocaria pocs mesos més tard l'ampliació des de Vall d'Hebron fins a la carretera de Sant Genís.

Després de diverses reestructuracions i canvis, inclosa una prolongació fins a Can Cuiàs, la línia 76 (Sant Genís – Ciutat Meridiana) s'ha consolidat actualment com una de les línies regulars convencionals de TMB, que va registrar prop d'1.345.000 validacions l'any 2019.

Imatge
Imatge de les dues terminals originals de la línia publicada al Boletin Informativo de TB (1980) / Arxiu TMB

Un bus de la línia a la terminal  (1996) / Foto: Autobuses BCN - Alberto Sanz

Darrera modificació
01.04.2020
Tema
Història
  • Altres temesTransportConceptesHistòricServeiInstitucionsAjuntamentTMBLlocsBarcelonaCan CuiàsCiutat MeridianaSant GenísServeiBusAnys2020
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge
Gran Metropolitano de Barcelona 1923 / Font: Arxiu TMB

La història del metro de Barcelona a través del seus logos

Història
Gallery
Imatge
Logo del Gran Metropolitano de Barcelona / Arxiu TMB

La creació del Gran Metro de Barcelona

Història
Imatge
AAC Cristina Vazquez durant el programa emès el passat 22 de gener. /Foto: La Xarxa

La xarxa centenària de metro, protagonista al programa 'Via 15'

Història
Third-party content
Imatge
Hospital Clínic es va inaugurar el 1969 amb el nom en castellà, tal com mostra l'accés a l'estació del 1984 / Foto: Arxiu TMB

Les estacions de la xarxa de metro que han canviat de nom: la línia blava (L5)

Història

Últimes notícies

Imatge
L'andana de l'estació de Passeig de Gràcia va viatjar als anys 20 el dia del 100 aniversari del Metro / Foto: Pep Herrero (TMB)

'El viatge al passat' de Passeig de Gràcia L3 amb motiu del Centenari, finalista a un premi

Cultura i Oci
Imatge de l'Estadi Olímpic Lluís Companys després de la finalització de la segona fase d'obres / Foto: Web FC Barcelona

Transport públic a l’Estadi Olímpic Lluís Companys per a l'11 de maig (Barça – Madrid)

Transport
Imatge
Neteja dels busos a TMB. /Foto: TMB

La neteja: element fonamental per garantir el màxim confort i higiene als usuaris dels busos de TMB

Societat
Imatge
Raquel Díaz Caro durant l'entrevista a Ràdio 4./Foto: TMB

La responsable de RSC de TMB presenta la cronoescalada del centenari a Ràdio 4

En xarxa
Third-party content

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons