Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Història
  3. La línia 76, 40 anys acompanyant la mobilitat de Nou Barris
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
01.04.2020
Gustau Lamadrid

La línia 76, 40 anys acompanyant la mobilitat de Nou Barris

Imatge
Imatge de la línia 76 / Foto: Arxiu TMB
Imatge de la línia 76 / Foto: Arxiu TMB
< >Imatge de la línia 76 / Foto: Arxiu TMB
Imatge de la línia 76 / Foto: Arxiu TMB

L'1 d'abril del 1980 entrava en funcionament la línia 76 d'autobús entre el barri de la Guineueta, a l'entrada del polígon Canyelles, i Ciutat Meridiana. 

La línia 76 naixia fa 40 anys lligada a la creació del districte de Nou Barris. L'Ajuntament de Barcelona l'havia sol·licitat amb l'objectiu de facilitar la mobilitat dels veïns de Nou Barris, districte que s'acabava de desvincular de Sant Andreu després de les reformes introduïdes en l'organització administrativa de la ciutat amb motiu de l'arribada del nou consistori democràtic l'any 1979.

La línia 76 afavoria l'accés en transport públic fins a la seu del nou districte, ubicada en els baixos de l'edifici d'un dels blocs del polígon Canyelles, i inicialment només donava servei els dies feiners, ni dissabtes ni festius, però amb la particularitat que deixava de circular entre les 15 i les 17.30 hores, adaptant-se a l'horari de la regidoria.

Una línia convencional molt consolidada

Dos anys més tard, l'abril del 1982, la línia ampliava el servei, i passava a funcionar cada dia i sense restriccions horàries. L'octubre del 1985 prolongava el seu itinerari pels extrems, i arribava fins a la ciutat sanitària de la Vall d'Hebron, una reivindicació veïnal sol·licitada fins i tot abans de la creació de la línia, i al barri de Santelvira, situat entre el cementiri de Cerdanyola i Ciutat Meridiana, amb més cotxes i freqüència de pas. La imminent arribada del metro provocaria pocs mesos més tard l'ampliació des de Vall d'Hebron fins a la carretera de Sant Genís.

Després de diverses reestructuracions i canvis, inclosa una prolongació fins a Can Cuiàs, la línia 76 (Sant Genís – Ciutat Meridiana) s'ha consolidat actualment com una de les línies regulars convencionals de TMB, que va registrar prop d'1.345.000 validacions l'any 2019.

Imatge
Imatge de les dues terminals originals de la línia publicada al Boletin Informativo de TB (1980) / Arxiu TMB

Un bus de la línia a la terminal  (1996) / Foto: Autobuses BCN - Alberto Sanz

Darrera modificació
01.04.2020
Tema
Història
  • Altres temesTransportConceptesHistòricServeiInstitucionsAjuntamentTMBLlocsBarcelonaCan CuiàsCiutat MeridianaSant GenísServeiBusAnys2020
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge
Metro engalanat per a la inauguració de la línia 2 / Arxiu TMB

30 anys de la posada en marxa de la innovadora línia 2 de metro

Història
Imatge
Tren sèrie 1000 de color blau i blanc en un taller de metro, als anys 70 / Foto: Arxiu Fundació TMB

L'evolució dels colors dels trens del metro: del negre i grana al blanc i vermell, passant pel blau i el crema

Història
Imatge
Composició feta a partir de diversos plànols del metro de Barcelona / Disseny: TMB

L’evolució dels plànols de la xarxa del metro de Barcelona al llarg dels seus cent anys d’història

Història
Imatge
Imatge d'aquesta iniciativa / Disseny: TMB

Posa a prova els teus coneixements del Centenari de la xarxa del Metro i guanya premis

Història

Últimes notícies

Ja han arribat els primers trens històrics restaurats pel Centenari del metro a La Farinera / Foto:  Pep Herrero (TMB)

L’exposició de trens històrics restaurats pel Centenari del metro obrirà al públic la setmana del 10 de novembre

Transport
Imatge
Interior del nou bus d'hidrogen articulat. /Foto: M. A. Cuartero (TMB)

TMB adjudica el manteniment de la climatització de la seva flota d’autobusos a Frigicoll

Empresa
Imatge de l'Estadi Olímpic Lluís Companys després de la finalització de la segona fase d'obres / Foto: Web FC Barcelona

Transport públic a l’Estadi Olímpic Lluís Companys per al 18 d’octubre (Barça – Girona)

Transport
Imatge
Mostra de les noves pantalles d'informació al metro. /Foto: PEP HERRERO (TMB)

Possibles alteracions en els serveis de metro i bus amb motiu de la vaga general del 15 d'octubre

Transport

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons