Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main navigation

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Història
  3. La Línia 76, 40 Anys Acompanyant La Mobilitat de Nou Barris
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
01.04.2020
Gustau Lamadrid

La línia 76, 40 anys acompanyant la mobilitat de Nou Barris

Imatge
Imatge de la línia 76 / Foto: Arxiu TMB
Imatge de la línia 76 / Foto: Arxiu TMB
< >Imatge de la línia 76 / Foto: Arxiu TMB
Imatge de la línia 76 / Foto: Arxiu TMB

L'1 d'abril del 1980 entrava en funcionament la línia 76 d'autobús entre el barri de la Guineueta, a l'entrada del polígon Canyelles, i Ciutat Meridiana. 

La línia 76 naixia fa 40 anys lligada a la creació del districte de Nou Barris. L'Ajuntament de Barcelona l'havia sol·licitat amb l'objectiu de facilitar la mobilitat dels veïns de Nou Barris, districte que s'acabava de desvincular de Sant Andreu després de les reformes introduïdes en l'organització administrativa de la ciutat amb motiu de l'arribada del nou consistori democràtic l'any 1979.

La línia 76 afavoria l'accés en transport públic fins a la seu del nou districte, ubicada en els baixos de l'edifici d'un dels blocs del polígon Canyelles, i inicialment només donava servei els dies feiners, ni dissabtes ni festius, però amb la particularitat que deixava de circular entre les 15 i les 17.30 hores, adaptant-se a l'horari de la regidoria.

Una línia convencional molt consolidada

Dos anys més tard, l'abril del 1982, la línia ampliava el servei, i passava a funcionar cada dia i sense restriccions horàries. L'octubre del 1985 prolongava el seu itinerari pels extrems, i arribava fins a la ciutat sanitària de la Vall d'Hebron, una reivindicació veïnal sol·licitada fins i tot abans de la creació de la línia, i al barri de Santelvira, situat entre el cementiri de Cerdanyola i Ciutat Meridiana, amb més cotxes i freqüència de pas. La imminent arribada del metro provocaria pocs mesos més tard l'ampliació des de Vall d'Hebron fins a la carretera de Sant Genís.

Després de diverses reestructuracions i canvis, inclosa una prolongació fins a Can Cuiàs, la línia 76 (Sant Genís – Ciutat Meridiana) s'ha consolidat actualment com una de les línies regulars convencionals de TMB, que va registrar prop d'1.345.000 validacions l'any 2019.

Imatge
Imatge de les dues terminals originals de la línia publicada al Boletin Informativo de TB (1980) / Arxiu TMB

Un bus de la línia a la terminal  (1996) / Foto: Autobuses BCN - Alberto Sanz

Darrera modificació
01.04.2020
Tema
Història
  • Altres temesTransportConceptesHistòricServeiInstitucionsAjuntamentTMBLlocsBarcelonaCan CuiàsCiutat MeridianaSant GenísServeiBusAnys2020
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge
Obres al metro de Barcelona / Foto: TMB

Viatja de forma interactiva i reviu l’expansió del metro de Barcelona a la segona meitat del segle XX

Història
Imatge
Accés Pelai-Ronda de l’estació d’Universitat, 1940. Fotografia de Puig Farran. Font: Arxiu Fundació TMB

El centenari del Metro Transversal en imatges

Història
Gallery
Imatge
Motorista durant el periode de la Guerra Civil. /Foto: Arxiu Nacional de Catalunya

La xarxa de metro durant la guerra civil i la postguerra: un període de dubtes i inflexió

Història
Imatge
La desapareguda estació de Ferran l'any 1946 / Foto: Arxiu Fundació TMB (Brangulí)

La desapareguda estació de Fernando es va inaugurar fa 80 anys

Història

Últimes notícies

Logotip de TMB

TMB convoca 450 places per ampliar la borsa de personal de metro i bus per a l’estiu del 2027

Empresa
Obres a l'enllaç Catalunya L1 L3. /Foto: TMB

El passadís de connexió entre les línies 1 i 3 a l’estació Catalunya romandrà tancat per obres del 6 de juliol al 6 de setembre

Transport
Tall estació Verdaguer L4. /Foto: TMB

L’estació Verdaguer de l’L4 quedarà fora de servei del 6 de juliol al 30 d’agost per obres d’accessibilitat

Transport
Noves incorporacions a Metro / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB suma 229 professionals de conducció a bus i 129 agents d’atenció al client a metro durant aquest estiu

Empresa

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons