Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main navigation

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Història
  3. De Què Parlem Quan Parlem de L'estació de Bordeta
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
10.05.2016
Oriol Pàmies

De què parlem quan parlem de l'estació de Bordeta

Imatge
La desapareguda estació de la Bordeta el dia que es va inaugurar el Transversal l'any 1926 / Foto: TMB
La desapareguda estació de la Bordeta el dia que es va inaugurar el Transversal l'any 1926 / Foto: TMB
< >La desapareguda estació de la Bordeta el dia que es va inaugurar el Transversal l'any 1926 / Foto: TMB
La desapareguda estació de la Bordeta el dia que es va inaugurar el Transversal l'any 1926 / Foto: TMB

Sovint esmentada entre les estacions desaparegudes o abandonades, la de Bordeta és un cas atípic a la xarxa de metro de Barcelona: alguna cosa hi ha, però ja no és una estació, i no conserva res de l'original.

El mes vinent farà 90 anys de la inauguració del primer tram del Metro Transversal, entre Catalunya i Bordeta, dues estacions que han tingut sort ben diversa: Catalunya continua sent un transitat nus ferroviari, mentre que Bordeta no va passar de ser un baixador a cel obert, fins que el 1983 va tancar les portes coincidint amb la prolongació de la línia 1 des de Santa Eulàlia fins a Torrassa.

Tot i tancada i mig enderrocada, l'estació va continuar sent útil durant molts anys: una de les andanes servia per fer canvis de motorista i canvis de trens, és a dir, operacions per substituir un dels trens del carrusel per un altre que sortia buit de la cotxera de Santa Eulàlia.

Això va durar fins que als anys 2006-2008, amb les obres de transformació del corredor ferroviari de Sants i la construcció del calaix, va ser derruïda completament la part que continuava dreta de l'estació. De Bordeta no en queda res, per tant. Però la funció que últimament feia sí que continua viva, en l'andana nova de trinca construïda expressament al límit entre el calaix de formigó i el pati de vies de Santa Eulàlia.

E en la foto següent, de l'arxiu del servei de Projectes de Metro de TMB, presa durant les obres de cobriment de les vies del metro i d'Adif, es pot apreciar la posició de l'andana, entre la via de servei sentit Fondo i la via de sortida del taller de Santa Eulàlia.

Imatge
La nova andana de Bordeta, entre el calaix i el recinte de Santa Eulàlia / Foto: Arxiu TMB

La nova andana tècnica de Bordeta, entre el calaix de formigó i el recinte de Santa Eulàlia / Foto: Arxiu TMB
Darrera modificació
02.06.2020
Tema
Història
  • ConceptesHistòricInfraestructuraEstacióInstitucionsTMBLlocsSanta EulàliaServeiL1MetroAnys2016
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge
La desapareguda estació de Ferran l'any 1946 / Foto: Arxiu Fundació TMB (Brangulí)

La desapareguda estació de Fernando es va inaugurar fa 80 anys

Història
Imatge
Treballadors a les obres del Transversal (març 1923) / Foto: Arxiu Fundació TMB

Des de la primera pedra al metro del futur....la història que ens transporta

Història
Imatge
Imatge canvi d'agulla / Foto: Fundació TMB

Descobreix com es regulava la circulació dels trens del metro de Barcelona 100 anys enrere

Història
Imatge
Aspecte de l'estació de Barceloneta de l'L4 l'any 1977, un any després de la seva inauguració / Foto: Arxiu Fundació TMB (Puigfarran)

L'estació de metro de Barceloneta celebra 50 anys de la seva inauguració

Història

Últimes notícies

Cronoescalada 2026. /Foto: TMB

284 atletes participen a la segona cronoescalada solidària al metro de Barcelona en suport a les famílies d’infants amb càncer

Societat
Imatge
Mònica Peinado recull el premi Òscar Muñoz

Mònica Peinado, guardonada amb el premi Òscar Muñoz a la bona comunicació en infraestructures i mobilitat

Empresa
Cartell de La Nit dels Museus 2026 / Imatge: web oficial

TMB reforça el servei per a la Nit dels Museus 2026 i se suma obrint l’Espai Mercè Sala a l’estació de Diagonal

Cultura i Oci
La nova exposició "Naturalment Metropolitans" a l'Espai Mercè Sala / Foto: AMB

L’Espai Mercè Sala acull l’exposició “Naturalment Metropolitans”, una mirada al valor ambiental i social de la xarxa de parcs de l’AMB

Cultura i Oci

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons