Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main navigation

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. Ple D'activitats a TMB Durant El Darrer Cap de Setmana de Novembre
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
26.11.2025
Redacció

Ple d'activitats a TMB durant el darrer cap de setmana de novembre

Imatge
Inauguració de l'exposició 100 anys de metro al Palau Robert. /Foto: M.A. Cuartero (TMB)
Inauguració de l'exposició 100 anys de metro al Palau Robert. /Foto: M.A. Cuartero (TMB)
< >Inauguració de l'exposició 100 anys de metro al Palau Robert. /Foto: M.A. Cuartero (TMB)

L'exposició de trens a la Farinera del Clot, l'exposició sobre el Centenari de la Xarxa de metro al Palau Robert i les visites a l'estació de Gaudí, al Centre de Control de Metro i als tallers del ZAL centren les accions culturals d'aquest dissabte i diumenge a TMB

El darrer cap de setmana de novembre arriba carregat de propostes culturals relacionades amb la celebració del Centenari de la Xarxa de Metro de Barcelona. D'una banda, els i les ciutadanes que ho desitgin, poden visitar les dues exposicions que estaran obertes fins al mes de gener: l'exposició de trens històrics, que es troba a l'esplanada situada enfront de la Farinera del Clot i l'exposició sobre el Centenari de la Xarxa de metro que està present al Palau Robert. D'altra banda, continuen les visites a espais de la xarxa tancats normalment al públic com són l'estació de Gaudí, el Centre de Control de Metro o els tallers del ZAL. Aquestes visites, però, estan restringides a totes aquelles persones que s'han anat inscrivint als sortejos d'aquest novembre i en els que s'han ofert més de 2.000 places a la ciutadania. Totes les activitats són totalment gratuïtes. 

Exposició de la Farinera i del Palau Robert

L’exposició de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) “Els trens del centenari. El patrimoni ferroviari del metro de Barcelona”, que ja ha rebut més de 20.000 visitants, segueix oberta fins al pròxim 10 de gener. El seu horari pel cap de setmana és d'11 a 19.  La mostra es va inaugurar el passat 15 de novembre, està realitzada en el marc del centenari del metro i es pot veure a l’esplanada davant del Centre Cultural La Farinera del Clot. A l’exposició es poden visitar, per fora i per dins, els cotxes de les emblemàtiques sèries 100, 300, 400, 1100 i 3000, que des de l’any 1924 i al llarg d’aquests 100 anys d’història han donat servei al subsol de la ciutat.

Imatge
Exposició a la Farinera. /Foto: PEP HERRERO (TMB)

Per la seva banda, La sala 3 de l’espai expositiu del Palau Robert acollirà fins al pròxim 1 de febrer la mostra T100. Cent anys de metro, dedicada al centenari de la xarxa de metro de Barcelona. L’exposició parteix de la Generalitat de Catalunya que commemora així l’efemèride del suburbà. La mostra repassa els 100 anys d’un mitjà de transport que amb el seu creixement ha contribuït a donar forma a la ciutat i que ha aconseguit connectar els barris de Barcelona i l’àrea metropolitana facilitant la mobilitat quotidiana. L’exposició està oberta tots els dies de la setmana en horari de 9 a 20 de dilluns a dissabte i de 9 a 14:30 els diumenges.

Imatge
Exposició al Palau Robert. /Foto: M.A. Cuartero (TMB)

Activitat als espais menys visibles del metro

Durant aquest novembre s'han anat obrint a través dels nostres canals digitals les inscripcions per a la segona edició de les jornades de portes obertes creades amb motiu del Centenari de Metro per visitar, prèvia reserva, tres espais de la xarxa destinats a usos exclusivament professionals com el Centre de Control de Metro (CCM), el taller de les línies automàtiques de ZAL i un espai singular, l’estació ‘fantasma’ de Gaudí. 

El Centre de Control de Metro (CCM), anomenat també “cervell” del metro, està ubicat al barri de la Sagrera. L’espai està actiu les 24 hores els 365 dies de l’any, des d’aquí es garanteix el correcte funcionament de 126 km de xarxa, 9 línies, 165 estacions, 165 trens en circulació a l’hora punta i més d’un milió i mig de passatgers al dia. Des del centre neuràlgic del Metro es regulen i se supervisen l’operació, la circulació, l’energia, la seguretat, els canals d’emergència i informació, la megafonia, els treballs nocturns, es resolen incidències... per oferir el servei de metro programat amb la màxima qualitat, eficiència i rapidesa i garantir un servei bàsic com és la mobilitat.

Les instal·lacions de ZAL són un altre dels espais que s’obriran i que donen servei a les línies automàtiques 9 i 10, les més noves de la xarxa del metro de Barcelona. En aquest taller es posen a punt els trens i se supervisen els sistemes que permeten que aquest mitjà de transport funcioni tots els dies de l’any.

Per primer cop a la història de la ciutat, amb motiu del Centenari obren al públic les conegudes com a “estacions fantasma”. Gaudí construïda l’any 1968 mai va arribar a entrar en funcionament. Gaudí està situada entre les estacions de Sagrada Família i Sant Pau / Dos de Maig, i les visites seran guiades. A l’andana, que mai s’ha utilitzat com a tal, es podrà conèixer la història dels Cent Anys del Metro de Barcelona.

Imatge
Estació fantasma de Gaudí. /Foto: M.A. Cuartero (TMB)
Darrera modificació
27.11.2025
Tema
Transport
  • ConceptesCulturalInfraestructuraEstacióMaterial mòbilInstitucionsAjuntamentGeneralitatTMBLlocsCentre de ControlClotEspai GaudíZAL / Riu VellAnys2025
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Estació L9 Nord. /Foto: TMB

Els treballs al macropou de l’L9/10 Nord obliguen a tallar el servei entre La Sagrera i Onze de Setembre des de dijous

Transport
Imatge genèrica Sant Joan / Font: TMB

Per la revetlla de Sant Joan TMB reforçarà el servei de metro que funcionarà 43 hores sense interrupció

Transport
Capçalera de sortida del Tour a Barcelona. /Foto: AJUNTAMENT DE BARCELONA

TMB reforçarà el servei de metro per facilitar la mobilitat durant els esdeveniments per al 'Gran départ' del Tour de França

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Ludovico Einaudi al Palau Sant Jordi

Transport

Últimes notícies

Entrega de la recaptació a AFANOC. /Foto: TMB

La cronoescalada solidària al metro recapta més de 30.000 euros per col·laborar amb les famílies d’infants i joves amb càncer

Societat
Un moment de la visita al Centre de Control de Metro / Font: Pep Herrero (TMB)

David Prat s’incorpora a TMB com a nou director de la xarxa de Metro

Empresa
Imatge
Detall panell instal·lat a l'estació de metro de Canyelles / Foto: Escola Deià

TMB i l'Escola d'Art Deià inauguren el projecte d'accessibilitat "Acostem Torre Baró" a l'estació de metro de Canyelles

Societat
Imatge
Retolació lateral d'un autobús elèctric de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB publica la nova memòria de sostenibilitat corresponent a l'any 2025

Empresa

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons