Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. Comencen a transportar passatgers els primers trens 6000 de segona generació a la línia 1
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
22.12.2020
Oriol Pàmies

Comencen a transportar passatgers els primers trens 6000 de segona generació a la línia 1

Imatge
Els nous trens incrementen el material mòbil de la L1 de metro / Foto: Miguel Ángel Cuartero
Els nous trens incrementen el material mòbil de la L1 de metro / Foto: Miguel Ángel Cuartero
< >Els nous trens incrementen el material mòbil de la L1 de metro / Foto: Miguel Ángel Cuartero
Els nous trens incrementen el material mòbil de la L1 de metro / Foto: Miguel Ángel Cuartero

Les dues primeres composicions, lliurades per CAF entre l'octubre i el novembre, han completat el procés d'homologació i validació de seguretat per integrar-se al servei comercial.

Dos dels quatre trens 6000 de segona generació destinats a incrementar el material mòbil de la línia 1 de metro han entrat en servei per primera vegada amb passatgers entre divendres i ahir. Es tracta de les composicions 6041-6042-6611-6043-6044 i 6045-6046-6612-6047-6048, que van arribar al taller d'Hospital de Bellvitge entre l'octubre i el novembre i posteriorment han passat el procés d'ajustament, homologació i validació de seguretat ferroviària al dipòsit de Santa Eulàlia. Les altres dues unitats, rebudes posteriorment, seguiran el mateix procés i s'espera que entrin al carrusel entre mig gener i febrer.

Els nous trens de la sèrie 6000 són iguals que els que circulen actualment per la línia 1 del metro de Barcelona i estan formats per cinc cotxes intercomunicats que totalitzen 86 metres de longitud. Disposen de 20 portes per banda per a l'entrada i sortida de passatgers, amb una capacitat màxima de 1.111 persones, de les quals 108 poden viatjar assegudes, a més de dos espais per a dues cadires de rodes (un a cada extrem) i un per a bicicletes al cotxe remolc central. Els motors sumen una potència de 2.000 kW que els permeten assolir una velocitat màxima de 80 km/h. Reben l’energia elèctrica per catenària de 1.500 volts i disposen de frenada regenerativa.

Per al confort i la seguretat, compten amb un nou espai per a persones amb mobilitat reduïda, polsadors d'avís d’atenció especial a les zones de seients reservats, sistema de conducció automàtica ATO, aire condicionat d'alt rendiment, il·luminació led, senyalització òptica i sonora de pròxima estació, videovigilància, monitors de videoinformació, megafonia, intercomunicadors, tiradors d'emergència i desbloquejadors de portes. Exteriorment tenen les portes pintades de vermell perquè contrastin amb el fons blanc, com a mesura d'accessibilitat per a les persones amb discapacitat visual.

De la comanda de 12 trens formalitzada el març del 2018, TMB va rebre primer d'Alstom dos trens per a la línia 4, que ja estan en servei, i després els quatre de CAF per a la L5 i dos per a la L3, també operatius. Els 12 nous trens suposen una inversió de 92 milions d'euros.

Amb l'arribada dels nous trens i l'esforç de Metro per optimitzar la disponibilitat del material, aquesta tardor s'han assolit els 160 trens circulant simultàniament en l'hora punta matinal al conjunt de la xarxa, un màxim històric, amb un increment concentrat en les línies 1 i 5, les de més passatge. També s'han reforçat les hores punta de la tarda i les franges vall a les línies 1, 2 i 5, en el context d'un esforç global de TMB per donar la màxima capacitat de transport i afavorir l'ús segur del transport públic durant la crisi sanitària.

Imatge
Els primers passatgers ja han estrenat els nous trens de la L1 / Foto: Miguel Ángel Cuartero

Darrera modificació
22.12.2020
Tema
Transport
  • ConceptesServeiInfraestructuraMaterial mòbilServeiL1MetroAnys2020
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • TMB rep el primer dels quatre trens que reforçaran la línia 1 del metro de Barcelona

Contingut relacionat

El Barcelona Bus Turístic, durant un moment del Night Tour / Imatge TMB

El Barcelona Night Tour comença una nova temporada

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Cano al Palau Sant Jordi

Transport
Imatge
Reunió del comité d'accessibilitat universal de TMB. /Foto: TMB

TMB analitza l’impacte del nou Codi d’Accessibilitat de Catalunya

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per als concerts de Myke Towers al Palau Sant Jordi

Transport

Últimes notícies

Imatge
Influencers i #TMBTikTokers ahir al Telefèric / Foto:  Pep Herrero (TMB)

TMB presenta el seu perfil oficial a TikTok

Empresa
Imatge
La cantant Zahara va donar-ho tot al concert sorpresa a Universitat L2 / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

La cantant Zahara amenitza els viatges en metro amb un concert a Universitat

Cultura i Oci
Imatge
L'empleada de Metro, Esther Marín, al vestíbul de l'estació de Paral·lel L2 / Foto: El Periódico

Esther Marín, agent d'atenció al client a l'L2, explica a El Periódico la seva vivència durant l'apagada

En xarxa
Third-party content
Imatge
Els participants del grup de treball de Transport per Cable de la UITP en la visita al Telefèric de Montjuïc / Foto:  Pep Herrero (TMB)

TMB s'incorpora a la comissió de Transport per Cable de la UITP

Empresa

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons