Header Top menu
Comencen a transportar passatgers els primers trens 6000 de segona generació a la línia 1
Les dues primeres composicions, lliurades per CAF entre l'octubre i el novembre, han completat el procés d'homologació i validació de seguretat per integrar-se al servei comercial.
Dos dels quatre trens 6000 de segona generació destinats a incrementar el material mòbil de la línia 1 de metro han entrat en servei per primera vegada amb passatgers entre divendres i ahir. Es tracta de les composicions 6041-6042-6611-6043-6044 i 6045-6046-6612-6047-6048, que van arribar al taller d'Hospital de Bellvitge entre l'octubre i el novembre i posteriorment han passat el procés d'ajustament, homologació i validació de seguretat ferroviària al dipòsit de Santa Eulàlia. Les altres dues unitats, rebudes posteriorment, seguiran el mateix procés i s'espera que entrin al carrusel entre mig gener i febrer.
Els nous trens de la sèrie 6000 són iguals que els que circulen actualment per la línia 1 del metro de Barcelona i estan formats per cinc cotxes intercomunicats que totalitzen 86 metres de longitud. Disposen de 20 portes per banda per a l'entrada i sortida de passatgers, amb una capacitat màxima de 1.111 persones, de les quals 108 poden viatjar assegudes, a més de dos espais per a dues cadires de rodes (un a cada extrem) i un per a bicicletes al cotxe remolc central. Els motors sumen una potència de 2.000 kW que els permeten assolir una velocitat màxima de 80 km/h. Reben l’energia elèctrica per catenària de 1.500 volts i disposen de frenada regenerativa.
Per al confort i la seguretat, compten amb un nou espai per a persones amb mobilitat reduïda, polsadors d'avís d’atenció especial a les zones de seients reservats, sistema de conducció automàtica ATO, aire condicionat d'alt rendiment, il·luminació led, senyalització òptica i sonora de pròxima estació, videovigilància, monitors de videoinformació, megafonia, intercomunicadors, tiradors d'emergència i desbloquejadors de portes. Exteriorment tenen les portes pintades de vermell perquè contrastin amb el fons blanc, com a mesura d'accessibilitat per a les persones amb discapacitat visual.
De la comanda de 12 trens formalitzada el març del 2018, TMB va rebre primer d'Alstom dos trens per a la línia 4, que ja estan en servei, i després els quatre de CAF per a la L5 i dos per a la L3, també operatius. Els 12 nous trens suposen una inversió de 92 milions d'euros.
Amb l'arribada dels nous trens i l'esforç de Metro per optimitzar la disponibilitat del material, aquesta tardor s'han assolit els 160 trens circulant simultàniament en l'hora punta matinal al conjunt de la xarxa, un màxim històric, amb un increment concentrat en les línies 1 i 5, les de més passatge. També s'han reforçat les hores punta de la tarda i les franges vall a les línies 1, 2 i 5, en el context d'un esforç global de TMB per donar la màxima capacitat de transport i afavorir l'ús segur del transport públic durant la crisi sanitària.