Header Top menu
Estacions i parades s'estan equipant amb les etiquetes intel·ligents de NaviLens
El mes que ve ja es podrà fer servir l'aplicació del sistema d'ajuda als usuaris amb discapacitats mitjançant ddtags a la meitat de les xarxes de metro i autobusos.
Després de les proves i validacions que s'han fet des del febrer del 2018, TMB està adoptant de manera progressiva el sistema NaviLens com a suport a la senyalització de les xarxes de metro i autobusos de Barcelona per afavorir-ne l'ús autònom per part de les persones amb discapacitat visual proveïdes d'un telèfon mòbil.
Actualment, les etiquetes intel·ligents o ddtags, semblants a codis QR de colors, ja es poden trobar en les parades de les 28 línies de la nova xarxa de bus (tres etiquetes per parada) i s'estan col·locant a les estacions de les línies 2, 5, 9 Sud i Nord, L10 Sud i Nord i 11 (unes 70 etiquetes en cadascuna). Això equival al 50% de les xarxes aproximadament. En una segona etapa, que es durà a terme el 2020, es cobrirà l'altre 50%.
La decisió de desplegar aquest sistema per etapes, fins a cobrir totes les línies de metro i autobús de l'àrea de Barcelona, obeeix al resultat positiu de les proves, que en van avalar el bon funcionament, usabilitat i utilitat.
Llegir la informació de la senyalètica
Amb l'aplicació NaviLens, un mòbil pot capturar de manera molt eficient les etiquetes, sense que calgui saber on són exactament. Així, les persones invidents poden llegir la senyalètica de les xarxes de transport públic, tant en les parades d'autobús com a les estacions de metro, rebre avisos i altres orientacions precises per moure's amb seguretat.
En una parada de bus, l'aplicació NaviLens informa l'usuari del nom i el codi de la parada, les línies que hi passen, la destinació de cadascuna, el temps previst d'arribada i les possibles alteracions del servei. En una estació de metro, cada espai està etiquetat amb la seva descripció (accés, vestíbul, zona de venda, línia de peatge, escala, ascensor, andana, intèrfon, punt d'embarcament ...), però a més l'aplicació relaciona els elements entre ells i calcula distàncies respecte de l'usuari, per permetre la navegació autònoma de les persones amb discapacitat visual.