Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Societat
  3. Estacions i parades s'estan equipant amb les etiquetes intel·ligents de NaviLens
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
21.10.2019
Oriol Pàmies

Estacions i parades s'estan equipant amb les etiquetes intel·ligents de NaviLens

Imatge
Etiqueta NaviLens en una parada d'autobús / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Etiqueta NaviLens en una parada d'autobús / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
< >Etiqueta NaviLens en una parada d'autobús / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Etiqueta NaviLens en una parada d'autobús / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

El mes que ve ja es podrà fer servir l'aplicació del sistema d'ajuda als usuaris amb discapacitats mitjançant ddtags a la meitat de les xarxes de metro i autobusos.

Després de les proves i validacions que s'han fet des del febrer del 2018, TMB està adoptant de manera progressiva el sistema NaviLens com a suport a la senyalització de les xarxes de metro i autobusos de Barcelona per afavorir-ne l'ús autònom per part de les persones amb discapacitat visual proveïdes d'un telèfon mòbil.

Actualment, les etiquetes intel·ligents o ddtags, semblants a codis QR de colors, ja es poden trobar en les parades de les 28 línies de la nova xarxa de bus (tres etiquetes per parada) i s'estan col·locant a les estacions de les línies 2, 5, 9 Sud i Nord, L10 Sud i Nord i 11 (unes 70 etiquetes en cadascuna). Això equival al 50% de les xarxes aproximadament. En una segona etapa, que es durà a terme el 2020, es cobrirà l'altre 50%.

La decisió de desplegar aquest sistema per etapes, fins a cobrir totes les línies de metro i autobús de l'àrea de Barcelona, ​​obeeix al resultat positiu de les proves, que en van avalar el bon funcionament, usabilitat i utilitat.

Llegir la informació de la senyalètica

Amb l'aplicació NaviLens, un mòbil pot capturar de manera molt eficient les etiquetes, sense que calgui saber on són exactament. Així, les persones invidents poden llegir la senyalètica de les xarxes de transport públic, tant en les parades d'autobús com a les estacions de metro, rebre avisos i altres orientacions precises per moure's amb seguretat.

En una parada de bus, l'aplicació NaviLens informa l'usuari del nom i el codi de la parada, les línies que hi passen, la destinació de cadascuna, el temps previst d'arribada i les possibles alteracions del servei. En una estació de metro, cada espai està etiquetat amb la seva descripció (accés, vestíbul, zona de venda, línia de peatge, escala, ascensor, andana, intèrfon, punt d'embarcament ...), però a més l'aplicació relaciona els elements entre ells i calcula distàncies respecte de l'usuari, per permetre la navegació autònoma de les persones amb discapacitat visual.

Darrera modificació
21.10.2019
Tema
Societat
  • Altres temesInnovacióConceptesAccessibilitatInformació al clientInnovacióRSCInfraestructuraEstacióParadaInstitucionsTMBServeiBusMetroAnys2019
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • Prova pilot de l'aplicació NaviLens d'orientació de les persones cegues en el transport públic

  • Llum verda a la guia virtual per a un transport públic més accessible

  • Membres de l'ONCE proven l'aplicació NaviLens com a guia virtual en el transport

Contingut relacionat

Cronoescalada solidària al metro de Barcelona. /Foto: Pep Herrero (TMB)

La cronoescalada solidària al metro de Barcelona reuneix 300 atletes en favor de les famílies de nens oncològics de Catalunya

Societat
Imatge
Neteja dels busos a TMB. /Foto: TMB

La neteja: element fonamental per garantir el màxim confort i higiene als usuaris dels busos de TMB

Societat
Punt lila del triangle lúdic del Poblenou. /Foto: Agnés Olivé (AJUNTAMENT DE BARCELONA)

El Punt Lila de l’estació de metro de Marina obrirà de manera continuada els caps de setmana fins al novembre del 2026

Societat
Imatge
Pacients i professionals de l'Institut Guttman dins del servei solidari de bus de TMB per a la Barcelonada'25  / Foto: Institut Guttmann

TMB transporta els participants de l'Institut Guttmann a la gimcana 'Barcelonada'25'

Societat

Últimes notícies

Imatge mural rotonda del transport / Foto: Pep Herrero (TMB)

‘La rotonda dels transports’ de Plaça Catalunya s’ha restaurat pel centenari del metro de Barcelona

Cultura i Oci
Vista de l'estadi Olímpic Lluís Companys a Montjuïc / Foto: BSM

Transport públic per al concert dels Guns N’ Roses a l’Estadi Olímpic Lluís Companys

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert d’Erreway al Palau Sant Jordi

Transport
Imatge
La Susana Álvarez (esquerra) i l'Ana Ferrer (dreta), en un moment de l'entrevista en una sala de la seu de TMB a Sagrera / Foto: TMB

Dues empleades de metro, protagonistes al programa 'Les dones i els dies' de Catalunya Ràdio

En xarxa
Third-party content

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons