Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main navigation

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Societat
  3. Membres de L'ONCE Proven L'aplicació NaviLens Com a Guia Virtual En El Transport
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
15.05.2018
Oriol Pàmies

Membres de l'ONCE proven l'aplicació NaviLens com a guia virtual en el transport

Imatge
Participants a la prova del sistema NaviLens a l'estació Aeroport T1 de la línia 9 Sud de metro / Foto: ONCE
Participants a la prova del sistema NaviLens a l'estació Aeroport T1 de la línia 9 Sud de metro / Foto: ONCE
< >Participants a la prova del sistema NaviLens a l'estació Aeroport T1 de la línia 9 Sud de metro / Foto: ONCE
Participants a la prova del sistema NaviLens a l'estació Aeroport T1 de la línia 9 Sud de metro / Foto: ONCE

TMB i l'organització de cecs han concertat tres jornades de divulgació i assajos sobre el terreny que inclouen recorreguts per la línia 9 Sud de metro, la línia H12 d'autobús i les oficines de la Zona Franca.

Des del febrer passat, TMB té en marxa en part de les seves xarxes de metro i autobusos una prova pilot del sistema NaviLens, basat en els codis bidimensionals ddTags, com una possible eina per potenciar l'autonomia personal dels usuaris. Combinant l'aplicació NaviLens al mòbil i les etiquetes situades a les parades i estacions, el viatger rep orientacions precises per fer el seu trajecte amb seguretat, una prestació que pot beneficiar tota mena de persones, però sobretot les persones cegues o amb baixa visió i en general les que tenen alguna discapacitat.

En el marc del període de proves per avaluar el potencial i l'eficàcia de NaviLens, el departament d'Accessibilitat Universal de TMB ha concertat amb l'ONCE tres jornades de divulgació i valoració del sistema que s'estan desenvolupant entre la setmana passada i l'actual. Les sessions, en què participen tècnics i afiliats proposats per l'ONCE, consten d'una presentació del sistema a càrrec de l'empresa creadora, Neosistec, i d'un recorregut guiat per posar-lo en pràctica en situacions reals i comprovar-ne l'operativitat.

Línia 9 Sud i parades d'autobús de la Gran Via

La part pràctica de la jornada transcorre primerament a la línia 9 Sud de metro, en què les principals estacions (Aeroport T1, Aeroport T2, El Prat Estació, Fira, Europa / Fira, Can Tries / Gornal, Torrassa, Collblanc i Zona Universitària) estan equipades amb les etiquetes de NaviLens. A continuació el grup fa un recorregut amb la línia H12 (Gornal - Besòs / Verneda) de la nova xarxa de bus, les parades de la qual estan totes etiquetades.

Finalment, el grup recorre l'edifici corporatiu de TMB a la Zona Franca, com a exemple de les possibilitats de NaviLens per facilitar la mobilitat de persones amb discapacitat en instal·lacions diferents dels transports públics.

Les impressions i aportacions dels assistents a les jornades seran tingudes en compte en el procés de valoració de la prova pilot, que continuarà desenvolupant-se al llarg de tot l'any 2018, i per a la posterior millora del sistema. De fet, tothom hi pot participar: només cal descarregar i instal·lar al mòbil l'aplicació NaviLens, que es troba disponible de forma gratuïta tant per a telèfons iPhone com per a dispositius Android en les respectives botigues d'aplicacions. El retorn es pot fer a través dels canals de relació habituals.

Imatge
Participants a la prova del sistema NaviLens a l'exterior de l'estació Fira de la línia 9 Sud de metro / Foto: ONCE

Final de la jornada a la seu corporativa de TMB / Foto: ONCE
 

Darrera modificació
15.05.2018
Tema
Societat
  • ConceptesAccessibilitatInformació al clientInnovacióTecnologiaInstitucionsAltresTMBServeiBusL9MetroNova xarxa de busAnys2018
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • Prova pilot de l'aplicació NaviLens d'orientació de les persones cegues en el transport públic

Contingut relacionat

Imatge
La directora de comunicació de TMB, Mònica Peinado, rep el Premi Entorn Inclusiu d'Eurofirms Foundation / Foto: Eurofirms

TMB, reconeguda amb el Premi Entorn Inclusiu d’Eurofirms Foundation

Societat
Imatge
Exposició "Retrats amb història: grans persones grans de TMB" / Foto: M.A. Cuartero (TMB)

TMB s'adhereix el Dia Internacional de la Gent Gran connectant generacions a través del transport públic

Societat
Imatge
Serveis solidaris de bus. /Foto: TMB

Els conductors solidaris de TMB faciliten la mobilitat durant la primera trobada esportiva de centres de rehabilitació funcional

Societat
Imatge
El web TMB.cat celebra dues dècades / Imatge: TMB

TMB.cat celebra 20 anys com a referent digital de la mobilitat

Societat

Últimes notícies

Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Trueno al Palau Sant Jordi

Transport
Vista de l'estadi Olímpic Lluís Companys a Montjuïc / Foto: BSM

Transport públic per als concerts d’Oques Grasses a l’Estadi Olímpic aquest cap de setmana

Transport
Imatge bus hidrogen / Foto:  TMB

Alteracions en el servei d’autobusos de TMB amb motiu de la convocatòria d’aturades d'avui dijous, 8 d’octubre

Empresa
Imatge
Presentació dels primers troleibusos, any 1941 / Foto Arxiu TMB

Els primers troleibusos s'estrenaven a Barcelona fa 85 anys

Història

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons