Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Societat
  3. Membres de L'ONCE Proven L'aplicació NaviLens Com a Guia Virtual En El Transport
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
15.05.2018
Oriol Pàmies

Membres de l'ONCE proven l'aplicació NaviLens com a guia virtual en el transport

Imatge
Participants a la prova del sistema NaviLens a l'estació Aeroport T1 de la línia 9 Sud de metro / Foto: ONCE
Participants a la prova del sistema NaviLens a l'estació Aeroport T1 de la línia 9 Sud de metro / Foto: ONCE
< >Participants a la prova del sistema NaviLens a l'estació Aeroport T1 de la línia 9 Sud de metro / Foto: ONCE
Participants a la prova del sistema NaviLens a l'estació Aeroport T1 de la línia 9 Sud de metro / Foto: ONCE

TMB i l'organització de cecs han concertat tres jornades de divulgació i assajos sobre el terreny que inclouen recorreguts per la línia 9 Sud de metro, la línia H12 d'autobús i les oficines de la Zona Franca.

Des del febrer passat, TMB té en marxa en part de les seves xarxes de metro i autobusos una prova pilot del sistema NaviLens, basat en els codis bidimensionals ddTags, com una possible eina per potenciar l'autonomia personal dels usuaris. Combinant l'aplicació NaviLens al mòbil i les etiquetes situades a les parades i estacions, el viatger rep orientacions precises per fer el seu trajecte amb seguretat, una prestació que pot beneficiar tota mena de persones, però sobretot les persones cegues o amb baixa visió i en general les que tenen alguna discapacitat.

En el marc del període de proves per avaluar el potencial i l'eficàcia de NaviLens, el departament d'Accessibilitat Universal de TMB ha concertat amb l'ONCE tres jornades de divulgació i valoració del sistema que s'estan desenvolupant entre la setmana passada i l'actual. Les sessions, en què participen tècnics i afiliats proposats per l'ONCE, consten d'una presentació del sistema a càrrec de l'empresa creadora, Neosistec, i d'un recorregut guiat per posar-lo en pràctica en situacions reals i comprovar-ne l'operativitat.

Línia 9 Sud i parades d'autobús de la Gran Via

La part pràctica de la jornada transcorre primerament a la línia 9 Sud de metro, en què les principals estacions (Aeroport T1, Aeroport T2, El Prat Estació, Fira, Europa / Fira, Can Tries / Gornal, Torrassa, Collblanc i Zona Universitària) estan equipades amb les etiquetes de NaviLens. A continuació el grup fa un recorregut amb la línia H12 (Gornal - Besòs / Verneda) de la nova xarxa de bus, les parades de la qual estan totes etiquetades.

Finalment, el grup recorre l'edifici corporatiu de TMB a la Zona Franca, com a exemple de les possibilitats de NaviLens per facilitar la mobilitat de persones amb discapacitat en instal·lacions diferents dels transports públics.

Les impressions i aportacions dels assistents a les jornades seran tingudes en compte en el procés de valoració de la prova pilot, que continuarà desenvolupant-se al llarg de tot l'any 2018, i per a la posterior millora del sistema. De fet, tothom hi pot participar: només cal descarregar i instal·lar al mòbil l'aplicació NaviLens, que es troba disponible de forma gratuïta tant per a telèfons iPhone com per a dispositius Android en les respectives botigues d'aplicacions. El retorn es pot fer a través dels canals de relació habituals.

Imatge
Participants a la prova del sistema NaviLens a l'exterior de l'estació Fira de la línia 9 Sud de metro / Foto: ONCE

Final de la jornada a la seu corporativa de TMB / Foto: ONCE
 

Darrera modificació
15.05.2018
Tema
Societat
  • ConceptesAccessibilitatInformació al clientInnovacióTecnologiaInstitucionsAltresTMBServeiBusL9MetroNova xarxa de busAnys2018
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • Prova pilot de l'aplicació NaviLens d'orientació de les persones cegues en el transport públic

Contingut relacionat

Imatge
Detall del cartell del departament de Salut que commemora el Dia mundial de la sida 2025 / Imatge: Dept. Salut

TMB se suma un any més al manifest que commemora el Dia mundial de la Sida

Societat
Imatge
Maria Isabel López, conductora de bus de TMB, als estudis d'Onda Cero / Foto: TMB

Maria Isabel López, conductora de bus, explica com és el seu dia a dia, a Onda Cero

Societat
Third-party content
Imatge
Reunió del grup IBBG / Foto:  Pep Herrero (TMB)

Barcelona acull la trobada anual del grup IBBG de bus

Societat
Gallery
Exposició fotogràfica en memòria d'Ernest Lluch / Foto:  M. A. Cuartero (TMB)

TMB recorda la figura d’Ernest Lluch amb una exposició fotogràfica al metro

Societat

Últimes notícies

Imatge
Estació de Mont San Angelo. /Foto: REGIONE CAMPANIA

El metro de Nàpols torna a situar una estació als llibres d’art

En xarxa
Ciutadella Vila Olímpica. /Foto: TMB

L’estació de Ciutadella / Vila Olímpica de l’L4 del metro estrena tres nous ascensors i ja és totalment accessible

Transport
Mural de TMB i Eurofirms a l'estació d'Arc de Triomf (L1) / Pep Herrero

Doble acció de TMB per unir esforços per sensibilitzar sobre el civisme i la inclusió laboral de les persones amb discapacitat

Empresa
Dos tècnics de TMB netejant un tren a l'àrea de rentat de grafitis / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

El vandalisme ferroviari provoca una despesa de gairebé 6 milions d’euros des de 2020 i va afectar més de 350 trens al 2024

Transport

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons