Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. TMB Marca La Ubicació de Materials Amb Amiant Al Metro Com a Mesura de Prevenció Laboral
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
07.02.2019
Premsa TMB

TMB marca la ubicació de materials amb amiant al metro com a mesura de prevenció laboral

Els avisos en vehicles, dependències i espais de trànsit públic no suposen cap canvi en les condicions de seguretat ambiental de la xarxa

Imatge
Imatge quotidiana del metro de Barcelona
Imatge quotidiana del metro de Barcelona
< >Imatge quotidiana del metro de Barcelona
Imatge quotidiana del metro de Barcelona

TMB està senyalitzant amb etiquetes adhesives totes les ubicacions en què es detecta algun material amb contingut d’amiant dins la xarxa de metro, sense que això suposi cap canvi en les condicions ambientals i de seguretat per als usuaris de la xarxa, que continuen sent normals d’acord amb els mesuraments realitzats.

Com hem informat anteriorment, la normativa sobre tractament de materials amb contingut d’amiant en l’àmbit laboral obliga a col·locar avisos clarament visibles en vehicles, dependències i instal·lacions en què s’hagin detectat materials d’aquest tipus, per evitar que siguin manipulats sense les mesures de seguretat adequades. Els cartells s’adrecen, doncs, als empleats de Metro i d’empreses externes, per recordar el que ja coneixen a través de les notes internes: que s’han d’abstenir de fer operacions que impliquin erosionar o trencar elements amb algun component d’amiant, i que aquestes tasques les han de realitzar només les empreses especialitzades.

Així, els avisos figuren fa un temps en els trens en què s’ha detectat pintura antisoroll o components del sistema elèctric amb alguna proporció d’amiant, també en dependències tècniques i edificacions on hi hagi planxes o tubs de fibrociment, igual que a les estacions, encara que els materials amb contingut d’amiant estiguin en forma no friable (que no desprèn fibres), confinats i fora de l’abast de les persones, tant treballadors com usuaris.

Cartells en estacions

Aquest és el cas de les planxes situades sota el revestiment del passadís de l’enllaç de  Catalunya, entre les línies 1 i 3, en què personal de Metro va detectar el desembre passat la presència d’amiant. El revestiment actual cobreix completament l’antic aplacat, per la qual cosa és impossible entrar-hi en contacte o manipular-lo. Els avisos col·locats s’adrecen al personal de manteniment i d’empreses externes, i prohibeixen tots els eventuals treballs tècnics que suposessin una perforació amb maquinària a través del revestiment, per exemple.

Altres ubicacions d’accés públic que s’han senyalitzat són el passadís d’enllaç de Passeig de Gràcia, en què s’han localitzat uns conductes de fibrociment que transcorren arran del sostre, i l’estació de Verneda, a causa del sostre fals de fibrociment. En aquest últim cas TMB va realitzar l’encapsulament de les planxes el novembre passat i ha previst retirar-les completament, a través d’una empresa especialitzada, la primavera vinent.

La Direcció de TMB continua treballant en el control i la solució de la problemàtica de l’amiant present a la xarxa de metro, d’acord amb un pla que es desenvolupa en col·laboració amb els proveïdors, les autoritats laborals i els delegats de prevenció. Com ja ha quedat patent, es posa sempre en primer terme la seguretat del personal i dels usuaris, una pauta a la qual s’afegeix la transparència. Tota la informació disponible es pot consultar en el web monogràfic, que s’actualitza regularment.

Tema
Empresa
  • ConceptesLaboralSalutInstitucionsTMBLlocsCatalunyaPasseig de GràciaVernedaServeiMetroAnys2019
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Nota en PDF
Descarrega l’arxiu (128.55 KB)
Imatge quotidiana del metro de Barcelona
Imatge quotidiana del metro de Barcelona
Descarrega l’arxiu (75.79 KB)
Media Name: fmb_070219.pdf
Descarrega l’arxiu (128.55 KB)
Imatge quotidiana del metro de Barcelona
Imatge quotidiana del metro de Barcelona
Descarrega l’arxiu (75.79 KB)

També et pot interessar...

  • TMB realitza l’encapsulat del fibrociment que cobreix les andanes de l’estació de Verneda

  • Mesures adoptades per TMB en relació amb la presència d'amiant a la xarxa de metro

  • TMB publica el registre de materials amb possible contingut d’amiant trobats en vehicles de Metro

Contingut relacionat

Inauguració exposició trens centenari del metro

Els trens històrics restaurats ja es poden visitar a l’exposició ‘Els trens del centenari. El patrimoni ferroviari del metro de Barcelona’

Empresa
Imatge
El conseller delegat de TMB, Xavier Flores, durant la seva ponència inaugural al COMET 2025 / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Barcelona, seu de la trobada de COMET, la comunitat internacional de metros

Empresa
El conseller delegat de TMB, Xavier Flores, durant la presentació de la campanya 'Mou-te pel càncer infantil i acompanya'ns' de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB presenta la causa solidària escollida per la plantilla aquest any: el càncer infantil

Empresa
Imatge
L'estand de TMB al Tomorrow Mobility 2025 / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB explica la seva aposta per la mobilitat sostenible en l'edició 2025 del Tomorrow Mobility World Congress

Empresa

Últimes notícies

Celebració dels 25 anys de col·laboració TMB-Guttmann. /Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB i la Fundació Institut Guttmann celebren 25 anys impulsant l’accessibilitat i la rehabilitació a la comunitat

Transport
Visites a l'exposició dels trens del centenari. /Foto: M.A. Cuartero (TMB)

Més de 4.500 persones visiten els trens històrics restaurats del centenari del metro durant el primer cap de setmana

Transport
Presentació de la modificació del Reglament 107. /Foto: M.A. Cuartero (TMB)

TMB es consolida com a referent en accessibilitat universal amb la modificació del Reglament 107 UNECE

Transport
Imatge de l'Estadi Olímpic Lluís Companys després de la finalització de la segona fase d'obres / Foto: Web FC Barcelona

Transport públic a l’Estadi Olímpic Lluís Companys per al 18 de novembre (Catalunya – Palestina)

Transport

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons