Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main navigation

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. Les Obres de Millora D’accessibilitat Afectaran L’estació de Clot de L’L2 En Direcció Paral·lel de L’11 Al 17 D’agost
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
08.08.2025
Premsa TMB

Les obres de millora d’accessibilitat afectaran l’estació de Clot de l’L2 en direcció Paral·lel de l’11 al 17 d’agost

L´L2 funcionarà amb normalitat direcció Badalona Pompeu Fabra, deixant únicament fora de servei l'estació de Clot en direcció Paral·lel

TMB recomana baixar a l'estació d'Encants i agafar el metro en direcció Badalona Pompeu Fabra per arribar a Clot. O si es vol fer l’enllaç amb l’L1  utilitzar l’intercanviador d’Universitat

Imatge
< >Media Name: 001-incidancia-metro_1.jpg
Media Name: 001-incidancia-metro_1.jpg

A partir del proper dilluns, 11 d’agost, i fins al 17 d’agost, estarà tancada l’andana de l'estació de Clot de l’L2 en direcció Paral·lel per continuar amb les obres de millora d’accessibilitat iniciades ara fa un any a l’intercanviador ferroviari del Clot. Ara, els treballs consisteixen a fer un passadís d’accés a l’ascensor que enllaçarà amb les andanes de l’L1. Mentre duri aquesta afectació es recomana baixar a l’estació d’Encants i agafar el metro en direcció Badalona Pompeu Fabra per arribar a Clot, o bé si es vol enllaçar amb l’L1 utilitzar el transbordament entre ambdues línies a l’estació d’Universitat.

Més accessibilitat

Aquestes obres del Departament de Territori de la Generalitat es van iniciar el gener de 2024 amb l’objectiu d’adaptar aquest intercanviador a les persones amb mobilitat reduïda i afavorir l’ús del transport públic. Les obres se centren especialment en l’estació de Clot de l’L1 i serviran per completar l’adaptació global de l’intercanviador amb un accés per a persones amb mobilitat reduïda des del carrer, el vestíbul i andanes de l’L1, així com la correspondència amb les altres línies.

A l’intercanviador del Clot hi conflueixen les estacions de metro de l’L1 i l’L2 i de Rodalies. L’L2 ja era accessible i ara queda la part de l’L1 tant des de la superfície com amb les altres línies. Amb les obres en curs, s'estan remodelant els espais i les connexions entre nivells amb la instal·lació de 5 ascensors i un paviment adequat per a persones amb discapacitat visual. L’obra comporta una inversió de 7,1 M d’euros, finançats en part amb fons NextGenerationEU del pla de Recuperació, Transformació i Resiliència de la UE.

Recordem que el passat 14 de juliol va reobrir l’accés del carrer Aragó de l’estació de Clot de l’L1, tancat des del 17 febrer per continuar amb les obres de millora d’accessibilitat iniciades ara fa un any a l’intercanviador ferroviari del Clot.  Durant l'afectació el transbordament amb Rodalies es feia per superfície. També ha entrat en funcionament el nou ascensor que connecta el vestíbul amb el carrer. Queden encara pendents de finalització els treballs d'instal·lació dels dos ascensors que connectaran el vestíbul de l’L1 amb les andanes i els dos ascensors que connectaran les andanes de l’L1 amb les andanes de l’L2 i el recrescut de les andanes que coincideix amb l'enllaç amb l'L2.

Actualment, estan adaptades a persones amb mobilitat reduïda el 95% de les estacions de metro de l'àrea de Barcelona i estan en fase d'obres o projecte les actuacions per assolir el 100%.

Tema
Transport
  • ConceptesAccessibilitatObresServeiInfraestructuraEstacióInstitucionsGeneralitatTMBLlocsClotServeiL1MetroAnys2025
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Media Name: 001-incidancia-metro_1.jpg
Media Name: 001-incidancia-metro_1.jpg
Descarrega l’arxiu (24.08 KB)
Nota de premsa en pdf
Descarrega l’arxiu (353.91 KB)

També et pot interessar...

  • Tancament d’un vestíbul de Clot (L1) per obres de millora de l’accessibilitat

  • Reobre l’accés del carrer Aragó de l’estació de metro de Clot (L1)

Contingut relacionat

La presidenta de TMB, Laia Bonet, i el conseller delegat de TMB, Xavier Flores, durant la roda de premsa de balanç de les línies exprés de TMB / Foto: TMB

La línia exprés X1 creixerà per connectar el centre de la ciutat amb la zona universitària de Diagonal

Transport
El conseller delegat de TMB, Xavier Flores, durant la compareixença d'avui. / Foto: TMB

Els delictes a bus es redueixen més d’un 40% durant el primer trimestre de l’any

Transport
Imatge d'una edició anterior de la cursa / Foto: Ajuntament de Barcelona

Afectacions a les línies de bus per la Cursa Diagonal DiR - Guàrdia Urbana 2026

Transport
Vista de l'estadi Olímpic Lluís Companys a Montjuïc / Foto: BSM

Transport públic per als dos concerts de Bad Bunny a l’Estadi Olímpic Lluís Companys

Transport

Últimes notícies

Imatge
Un moment de la representació / Font: TMB

TMB tanca el Mes de la Diversitat amb l’obra de teatre interactiu “La Sala d’Espera” al metro d'Universitat

Cultura i Oci
Imatge
Motorista durant el periode de la Guerra Civil. /Foto: Arxiu Nacional de Catalunya

La xarxa de metro durant la guerra civil i la postguerra: un període de dubtes i inflexió

Història
Cronoescalada 2026. /Foto: TMB

284 atletes participen a la segona cronoescalada solidària al metro de Barcelona en suport a les famílies d’infants amb càncer

Societat
Imatge
Mònica Peinado recull el premi Òscar Muñoz

Mònica Peinado, guardonada amb el premi Òscar Muñoz a la bona comunicació en infraestructures i mobilitat

Empresa

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons