Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. TMB accepta l'arbitratge proposat per Treball per resoldre el conflicte del conveni de Metro
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
04.07.2017
Premsa TMB

TMB accepta l'arbitratge proposat per Treball per resoldre el conflicte del conveni de Metro

La Direcció ha comunicat al Departament la decisió, adoptada per responsabilitat, i espera que els sindicats actuïn de la mateixa manera

Imatge
Logotip de TMB a la seu de l'empresa
Logotip de TMB a la seu de l'empresa
< >Logotip de TMB a la seu de l'empresa
Logotip de TMB a la seu de l'empresa

El Departament de Treball, Afers Socials i Famílies ha plantejat aquest matí a les parts empresarial i social la conveniència de sol·licitar un arbitratge voluntari per al nou conveni col·lectiu de Metro i posar fi d’aquesta manera al conflicte laboral i a les aturades indefinides de cada dilluns.

La Direcció de TMB ja ha respost formalment de manera afirmativa a aquesta proposta, en coherència amb l’actitud constructiva, flexible i responsable desenvolupada al llarg de la negociació del conveni, primerament en el marc de la taula i posteriorment en l’àmbit de la mediació de la Generalitat. L’empresa entén que aquest arbitratge pot ser una sortida efectiva perquè la plantilla pugui assolir millores en els aspectes econòmics i socials, i que el conjunt de ciutadans puguin fer un ús normal d’un servei públic bàsic per a la mobilitat com és el metro de Barcelona.

Recordem que el conveni col·lectiu de Metro, el primer que es negocia íntegrament des del 2008, presenta característiques de gran complexitat. Es va començar a negociar a finals del 2015 i la taula es va reunir en 68 ocasions. A primers d’abril passat els sindicats del Comitè d’Empresa la van abandonar i van optar per la convocatòria d’aturades indefinides.

Des d’aleshores i per iniciativa del Departament de Treball han tingut lloc diverses tandes de mediació, fruit de les quals a finals de maig s’havia arribat al consens en una gran part del text articulat del nou conveni, que contenia importants avenços en salaris, contractació, conciliació de la vida laboral i familiar, protecció de la maternitat i altres mesures de contingut social.

Per a la resta, la mediació va plantejar una fórmula intermèdia entre les posicions de les dues parts, fórmula que l’empresa va acceptar a finals de maig, a pesar del gran esforç que suposava, però que la part social va jutjar insuficient per traslladar-la a la plantilla. Tampoc va considerar vàlida una segona versió del text amb ampliacions i concrecions addicionals.

Durant tot el procés de negociació, l’empresa ha anat fent propostes que no retallaven cap dret sinó que milloraven les condicions laborals, assumint les propostes dels representants dels treballadors que estaven dintre del marc legal i pressupostari, amb l'única excepció de mesures tècniques organitzatives relatives a l'empresa. Mentrestant, la part social ha anat incorporant noves demandes que feien inviable l’acord perquè comprometien els límits legals i feien que la proposta de l’empresa, i fins i tot la de la mediació, resultés sempre insuficient.

La designació d’un àrbitre suposa, per tant, una alternativa per desencallar la negociació del conveni col·lectiu de Metro. L’empresa espera que en els representants dels treballadors s’imposi la responsabilitat i s’alliberi així la ciutadania de continuar patint els efectes d’unes vagues que no ajuden a trobar el clima d’entesa necessari per tancar l’acord.

Tema
Empresa
  • Altres temesTransportConceptesLaboralInstitucionsSindicatsTMBServeiMetroAnys2017
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Nota de premsa en pdf
Descarrega l’arxiu (90.68 KB)
Logotip de TMB a la seu de l'empresa
Logotip de TMB a la seu de l'empresa
Descarrega l’arxiu (38.29 KB)
Media Name: fmb_040717.pdf
Descarrega l’arxiu (90.68 KB)
Logotip de TMB a la seu de l'empresa
Logotip de TMB a la seu de l'empresa
Descarrega l’arxiu (38.29 KB)

També et pot interessar...

  • El Comitè d'Empresa de Metro no deixarà que els treballadors votin avui la proposta de conveni

  • TMB veu incomprensible que no s'hagi donat vot a la plantilla sobre la proposta de la Generalitat

  • TMB considera que les vagues convocades pels sindicats de Metro són innecessàries

  • TMB veu incomprensible el rebuig sindical a les ofertes per acabar les vagues de metro i bus

Contingut relacionat

Les noves incorporacions com a personal de conducció de bus de TMB per aquest estiu 2025 / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB incorpora avui 217 professionals de conducció per a bus

Empresa
El conseller delegat de TMB, Xavier Flores; el director de la xarxa de Metro, Òscar Playà i la directora de comunicació de TMB, Mònica Peinado, amb directius de metro en l'acte de posada en servei del darrer tren 7000 / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB posa en servei el darrer dels 50 trens que han renovat el material mòbil de les línies 1 i 3 del metro

Empresa
Imatge
Imatge de l'estand de TMB i FGC a la UITP Summit d'Hamburg / Font:  TMB

L'aposta de TMB per la mobilitat sostenible s'exposa a la cimera internacional de la UITP

Empresa
Imatge
Visual 'Fem que es reconegui' / (TMB)

Neix ‘Fem que es reconegui’, l’espai digital on els usuaris i usuàries poden reconèixer la feina ben feta del personal de TMB

Empresa

Últimes notícies

La revetlla de Sant Joan a la platja de la Nova Icària / Foto: Ajuntament de Barcelona

El metro de Barcelona funcionarà 43 hores sense interrupció i comptarà amb més trens per a la revetlla de Sant Joan

Transport
L'Exposició d'Autobusos Clàssics 2024 va reunit més de 10.000 assistents / Foto: Pep Herrero (TMB)

L’Exposició d’Autobusos Clàssics de Barcelona torna aquest cap de setmana a l’avinguda Maria Cristina

Transport
Imatge
Els alumnes de 2n A de Primària de l'escola Auró, en un moment de la formació de TMB Educa / Foto: TMB

El programa TMB Educa presenta la seva primera activitat virtual

Cultura i Oci
Imatge
Campanya del 15è festival Subtravelling / Imatge: TMB

Arrenca el festival Subtravelling: 15 anys connectant cinema i transport públic

Cultura i Oci

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons