Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. Les Obres de Millora del Metro de Barcelona Obligaran a Tallar Parcialment El Servei a Les Línies 4 i 11
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
12.06.2025
Premsa TMB

Les obres de millora del metro de Barcelona obligaran a tallar parcialment el servei a les línies 4 i 11

Es farà una inversió de 20 milions per renovar 6 quilòmetres de via de la línia 4, una actuació que permetrà reduir el nombre d’incidències, fer un manteniment més eficaç i minimitzar les vibracions a la zona. 

Els treballs obligaran a deixar sense servei el tram entre Verdaguer i Trinitat Nova de l’L4 i el de Trinitat Nova a Casa de l’Aigua de l’L11 des del 25 de juny fins el 31 d’agost. Entre l’1 i el 7 de setembre el tall a l’L4 es reduirà a les estacions del tram Maragall-Trinitat Nova de l’L4 i es mantindrà el tall de l’L11.

Imatge
Imatge roda de premsa tall estiu 2025 / Foto: Pep Herrero (TMB)
Imatge roda de premsa tall estiu 2025 / Foto: Pep Herrero (TMB)
< >Imatge roda de premsa tall estiu 2025 / Foto: Pep Herrero (TMB)

El metro de Barcelona segueix renovant la seva infraestructura per millorar el servei que ofereix a la ciutadania. Així, enguany es renovaran 6 quilòmetres de via que obligaran a tallar el servei d’alguns trams de l’L4 i l’L11 a partir del 25 de juny. Aquestes obres comptaran amb una inversió de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) de 20 milions d’euros i permetran reduir el nombre d’incidències ja que es renovarà la via de manera integral, incloent la substitució de balast per formigó. A més, la renovació permetrà a TMB fer un manteniment més eficaç i resoldre alguns problemes de vibracions a la zona. 

Els treballs obligaran a tallar el servei entre els dies 25 de juny i 31 d’agost, ambdós inclosos, a l’L4 des de Verdaguer a Trinitat Nova. A partir de l’1 de setembre es recuperarà el servei des de Verdaguer fins a Maragall, reduint l’afectació a les darreres quatre estacions de la línia fins al 7 de setembre. A l’L11 el tram sense servei serà només de Trinitat Nova a Casa de l’Aigua però durarà des del 25 de juny fins al 7 de setembre. 

Imatge
Imatge termòmetre estacions afectades (TMB)

 

La primera tinenta d’alcaldia de l’Ajuntament de Barcelona i presidenta de TMB, Laia Bonet, ha destacat la importància de seguir treballant per millorar la xarxa de metro i a la vegada ha demanat comprensió a la ciutadania. “Vull agrair per avançat la paciència de la ciutadania per adaptar-se a les afectacions d’aquestes intervencions que estem fent, unes obres absolutament necessàries abans que comenci el curs escolar”, ha apuntat Bonet.

Més enllà de la renovació de la via i tots els beneficis que comportarà, durant el tall de servei es construirà un nou pou de ventilació a Guinardó que durant les obres servirà com a pou d’extracció de material. 

A més de l’actuació que farà directament TMB, la Generalitat renovarà la senyalització d’aquest tram de la línia 4 amb una sèrie d’actuacions que costaran 10 milions d’euros. En concret, s’instal·larà un nou aparell de via, un nou escapament, a Maragall i es posaran en servei els nous enclavaments de Trinitat Nova, Via Júlia, Girona i Maragall. El nou escapament permetrà més flexibilitat en l’operació perquè possibilitarà canviar de via els trens en cas de necessitat i això vol dir que, si es produeix una incidència, es podrà donar servei a més estacions. Pel que fa als nous enclavaments, disposaran d’una tecnologia que incrementarà la fiabilitat del servei. 

La pròpia xarxa de metro és la millor alternativa de transport

La principal alternativa de mobilitat és la mateixa xarxa de metro, especialment l’L3 i l’L5, donat que cobreixen el recorregut del tram afectat.  L’L3 connecta Passeig de Gràcia amb Trinitat Nova, i l’L5 Verdaguer amb Maragall. Respecte a l’L11, des de Torre Baró es pot connectar amb Fabra i Puig, La Sagrera i Arc de Triomf amb Rodalies. Així i tot, TMB habilitarà un servei especial d’autobús amb parada a cada una de les estacions afectades durant les dues fases del tall, amb una capacitat equivalent i el mateix horari de metro. 

Imatge
Imatge alternativa de transport (TMB)

 

Entre  el 25 de juny i el 7 de setembre funcionarà un servei especial d’autobús entre Verdaguer (L4) i Casa de l’Aigua (L11), que es reduirà a partir de l’1 de setembre quan l’L4 de metro recuperi el servei entre Verdaguer i Maragall. A banda, aquest servei de bus especial tindrà una modificació del recorregut quan comencin les obres al carrer Pi i Margall a mitjans de juliol i durant un mes i mig, que afecten la parada que fa al Metro de Joanic.

TMB també habilitarà altre servei de bus especial entre Girona i Verdaguer per a persones amb mobilitat reduïda, ja que Verdaguer no és una estació accessible. En tots els casos, la freqüència dels busos serà de 4 minuts aproximadament en hora punta, i comptarà amb fins a 22 autobusos articulats.

Imatge
Imatge alternativa bus (TMB)

 

A més, altres alternatives de transports són les línies regulars de bus de TMB D50 (Paral·lel - Ciutat Meridiana), H6 (Zona Universitària – Onze de Setembre), D40 (Pl. Espanya – Canyelles) i 76 (Sant Genís – Ciutat Meridiana) i H2 (Av. Esplugues – Trinitat Nova), que circulen en trams molt propers a les estacions afectades.

Campanya d’informació

El tall a l’L4 i l’L11 va acompanyat d’una campanya d’informació a la xarxa i compta amb un desplegament d’informadorsa les estacions afectades i a les parades d’inici i final del servei de bus llançadora. El personal es troba des d’avui a la xarxa per atendre les consultes i repartir fulletons informatius específics amb les millors alternatives de transport.

Pel que fa als canals digitals, el planificador de viatge Vull Anar permet tenir la informació del tall de l’L4 i l’L11 a la plataforma i recomana les millors alternatives. També es fa difusió de la campanya informativa a través de la megafonia, les pantalles d’informació de metro i bus, el web corporatiu, la TMB App i les xarxes socials de TMB. També s’informa amb cartelleria i senyalització estàtica a les estacions afectades i als enllaços, i els punts on s’habilitaran els busos especials substitutoris.

Tema
Transport
  • ConceptesAccessibilitatAtenció al clientComunicacióInformació al clientMantenimentObresServeiUsuarisInfraestructuraEstacióIntercanviadorTúnelViesInstitucionsAjuntamentTMBLlocsAlfons XCasa de l'AiguaGuinardó Hospital de Sant PauJoanicLlucmajorMaragallTrinitat NovaVerdaguerVia JúliaServeiL11L4MetroAnys2025
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Imatge roda de premsa tall estiu 2025 / Foto: Pep Herrero (TMB)
Descarrega l’arxiu (1016.76 KB)
Presentació.
Descarrega l’arxiu (1.28 MB)
Imatge termòmetre estacions afectades (TMB)
Descarrega l’arxiu (31.02 KB)
Imatge alternativa de transport (TMB)
Descarrega l’arxiu (40.94 KB)
Imatge alternativa bus (TMB)
Descarrega l’arxiu (62.21 KB)
Nota de premsa en pdf.
Descarrega l’arxiu (381.02 KB)

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge
Cartell de l'exposició "Bellvitge, a la recerca del futur". /Foto: IDIBELL

L’estació de metro Hospital de Bellvitge acull una exposició per conèixer el passat, present i futur del seu Campus de Salut

Transport
Esplanada anella Palau Sant Jordi / Font: BSM

Transport públic per a les finals de la Premier Padel al Palau Sant Jordi

Transport
Ciutadella Vila Olímpica. /Foto: TMB

L’estació de Ciutadella / Vila Olímpica de l’L4 del metro estrena tres nous ascensors i ja és totalment accessible

Transport
Dos tècnics de TMB netejant un tren a l'àrea de rentat de grafitis / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

El vandalisme ferroviari provoca una despesa de gairebé 6 milions d’euros des de 2020 i va afectar més de 350 trens al 2024

Transport

Últimes notícies

Festival Músics Metro 2025 / Foto:  Pep Herrero (TMB)

El projecte de regulació dels músics del metro de Barcelona es renova en el seu 25è aniversari

Cultura i Oci
Imatge
'Detectem-ho. Arreglem-ho' el lema de La Marató de TV3 2025 / Imatge: La Marató de TV3

#TMBrecomana col·laborar amb La Marató de 3Cat dedicada al càncer

En xarxa
Third-party content
Imatge
Nadal Visual. /Foto: TMB

Les xarxes de TMB, els transports oficials per desplaçar-te aquest Nadal

Societat
Imatge
Estació de Mont San Angelo. /Foto: REGIONE CAMPANIA

El metro de Nàpols torna a situar una estació als llibres d’art

En xarxa

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons