Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. El metro i els autobusos de TMB eviten cada dia l’emissió d'1,6 tones de CO2: són les que generarien 1,7 milions de cotxes
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
22.09.2025
Premsa TMB

El metro i els autobusos de TMB eviten cada dia l’emissió d'1,6 tones de CO2: són les que generarien 1,7 milions de cotxes

Coincidint amb el Dia Mundial sense Cotxes, tant la web com l’App de TMB estrenen una funcionalitat que mostra les emissions de CO2 de cada trajecte en transport públic i l’equivalent en vehicle privat.

Durant la Mercè, si es produeix un nombre de viatges similar al de l’any passat, el transport públic evitarà gairebé una tona d’emissions de CO2.

Si tots els viatges fets en metro i bus el 2024 s’haguessin realitzat en cotxe particular s’haurien emès 430.000 tones de CO2.

Imatge
Ecobus Irizar a la línia H16 / Foto: Pep Herrero (TMB)
Ecobus Irizar a la línia H16 / Foto: Pep Herrero (TMB)
< >Ecobus Irizar a la línia H16 / Foto: Pep Herrero (TMB)
Ecobus Irizar a la línia H16 / Foto: Pep Herrero (TMB)

El transport públic és clau per reduir les emissions de CO2 que és un dels principals causants del canvi climàtic. Els desplaçaments que es fan en bus i metro cada dia estalvien l’emissió d’1,6 tones d’aquest gas contaminant. Aquestes emissions equivalen a les que generarien 1,7 milions de turismes que fessin trajectes similars als que es fan en transport públic. 

Avui, en el dia mundial sense cotxes, TMB posa en marxa una nova funcionalitat a la seva web i App que, a partir d’ara, mostraran les emissions de CO2 de cada trajecte fet en transport públic i l’equivalent d’emissions si es fes en vehicle privat. Si ens fixem en la xifra anual, el 2024, si tots els viatges que s’han fet amb la xarxa de metro i bus de TMB s’haguessin fet en vehicle privat, s’haurien generat 430.000 tones d’emissions de CO2 més. I per la pròxima Diada de la Mercè -si hi ha un nombre similar de passatgers- l’ús de les xarxes de metro i bus de TMB evitaran gairebé una tona d’emissions de CO2.

A la xifra de les més de 430.000 tones no emeses s’hi ha arribat des del supòsit que els 684 milions de validacions de passatgers l’any 2024 no s’haguessin produït i que aquests usuaris i usuàries haguessin viatjat en vehicle privat (prenent les emissions d’un turisme dièsel mitjà com a referència).

La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha assenyalat que “el metro i els autobusos de TMB generen un estalvi d’emissions molt important que mostra com el transport públic és clau per a la lluita contra el canvi climàtic”. Per això ha instat la ciutadania “a fer ús del transport públic per seguir avançant en una mobilitat sostenible a Barcelona”. A més, Bonet ha agraït “la tasca dels i les professionals de TMB que cada dia actuen per garantir el dret a la mobilitat de les persones, reduint l’impacte ambiental que aquesta mobilitat té per a la nostra ciutat”.

L'Ajuntament de Barcelona treballa per reduir la dependència del vehicle privat a Barcelona, amb l'impuls al transport públic i la generació de més i millors espais per als vianants. Vuit de cada deu desplaçaments que es fan avui a Barcelona són en algun mode de transport sostenible (transport públic, a peu, bici o VMP), i l'Ajuntament de Barcelona treballa en un nou Pla de Mobilitat Urbana que incrementi aquesta xifra, especialment en aquells desplaçaments laborals. En aquest sentit, les polítiques de mobilitat dels pròxims anys hauran de permetre reduir l’ús del cotxe en un 25% en aquest àmbit, amb el transvasament de 250.000 desplaçaments laborals, sobretot de connexió, del vehicle privat al transport públic.

25% de la flota de bus de zero emissions

TMB continua treballant per fer compatible la millora del servei amb la reducció de les emissions, en línia amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible i l’Agenda 2030. Una de les mesures més significatives és l’esforç de descarbonització de la flota de bus, que pretén minimitzar l’impacte del transport en superfície sobre el medi ambient.

Des de finals del 2024, TMB ja compta amb el 25% de vehicles de zero emissions a la seva flota, amb 46 vehicles d’hidrogen i 196 busos totalment elèctrics en servei. El febrer del 2025 es va llençar una nova licitació per comprar 19 vehicles articulats (de 18 metres) elèctrics de càrrega nocturna que arribaran durant el 2026 i substituiran vehicles que ara estan en circulació i que aniran arribant al final de la seva vida útil.

En paral·lel a la licitació dels nous vehicles elèctrics, TMB ha adjudicat la compra dels primers 18 vehicles elèctrics de doble pis per al servei del Barcelona Bus Turístic i 5 minibusos elèctrics per al servei de Bus del Barri. De fet, en aquest cas ja s’han fet les proves amb els prototips d’ambdós tipus de vehicles i només falta la formalització del contracte i es preveu que els vehicles definitius arribin a finals d’aquest any.

Tema
Empresa
  • Altres temesMedi ambientConceptesMedi ambientMobilitatInstitucionsAjuntamentTMBServeiBusMetroAnys2025
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Ecobus Irizar a la línia H16 / Foto: Pep Herrero (TMB)
Ecobus Irizar a la línia H16 / Foto: Pep Herrero (TMB)
Descarrega l’arxiu (1.94 MB)
Nota de premsa en pdf.
Descarrega l’arxiu (238.85 KB)

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Tal com era l'estació de Correus l'any 1958 / Foto: Arxiu Fundació TMB

TMB obre al públic les “estacions fantasma” i diferents espais emblemàtics del metro de Barcelona

Empresa
Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB adquireix els primers vehicles de manteniment 100% elèctrics per a la xarxa de Metro

Empresa
Línia 2 de metro. /Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB licita els 39 trens nous que permetran augmentar la capacitat i la freqüència del metro de Barcelona

Empresa
Imatge
Estació AMBici a Sant Joan Despí. /Foto: AMB

L’AMBici amplia el seu horari fins a les 2 de la matinada a partir de l’1 d’agost

Empresa

Últimes notícies

Les noves pantalles digitals arriben a més del 50% de les estacions de les línies convencionals de la xarxa de metro / Foto: TMB

El metro funcionarà durant tres nits per les Festes de la Mercè 2025

Transport
Esplanada anella Palau Sant Jordi / Font: BSM

Transport públic per al concert de Mora al Palau Sant Jordi

Transport
Metro frenant a l'entrada d'una estació ./Foto: TMB

L’accés a l’L4 de metro des del Passeig de Gràcia tanca 6 setmanes per obres de millora d’accessibilitat al vestíbul

Transport
Acte cloenda HERO-Hydrogen Retrofit / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Un projecte innovador converteix un bus dièsel de TMB en un vehicle d’hidrogen que ara circularà en fase de proves

Transport

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons