Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. Les línies H2, V1, V19, V23 i V25 completen el desplegament de la nova xarxa de bus
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
25.11.2018
Premsa TMB

Les línies H2, V1, V19, V23 i V25 completen el desplegament de la nova xarxa de bus

Aquest dilluns culmina la remodelació global del transport de superfície a Barcelona, que en la fase final suposa sumar 66 autobusos més al servei diari

Imatge
Parada de l'àrea d'intercanvi de Vall d'Hebron, de la nova xarxa de bus / Foto: Pep Herrero
Parada de l'àrea d'intercanvi de Vall d'Hebron, de la nova xarxa de bus / Foto: Pep Herrero
< >Parada de l'àrea d'intercanvi de Vall d'Hebron, de la nova xarxa de bus / Foto: Pep Herrero
Parada de l'àrea d'intercanvi de Vall d'Hebron, de la nova xarxa de bus / Foto: Pep Herrero

Dilluns, 26 de novembre, es posaran en marxa les darreres cinc línies de la nova xarxa de bus, una d’horitzontal i quatre de verticals: H2, V1, V19, V23 i V25. També es modifiquen una dotzena de línies existents i se’n substitueixen dues. D’aquesta manera culmina l’aposta de transformació iniciada fa sis anys i a partir de la qual l’Ajuntament de Barcelona i TMB han dut a terme la remodelació global del transport públic en superfície més important feta mai a la ciutat.

La nova xarxa de bus queda definitivament configurada per 28 línies d’alta freqüència, dissenyades amb trajectes rectilinis, mesures de prioritat i abundant informació de servei per facilitar-ne l’ús als ciutadans. La delimitació i senyalització de 97 àrees d’intercanvi busca a més que es puguin combinar entre elles i amb altres transports públics.

Imatge
Plànol esquemàtic de la nova xarxa de bus completa

Carril bus per a la línia H2 al passeig Valldaura / Foto: TMB

Al mateix temps, dues línies convencionals, 45 i 92, deixen de circular. El recorregut de la 45 entre la plaça Maragall i Horta es podrà fer amb la V25 i el recorregut entre la plaça Maragall i l’Hospital del Mar amb la 47, que es prolonga. Pel que fa a la 92, la línia V19 fa un recorregut molt similar entre la plaça Alfons el Savi i avinguda Tibidabo, i la V23 entre l’Hospital de Sant Pau i l’avinguda Icària.

Modificació i prolongació de línies

Com a part de la reorganització del servei d’autobús, s’apliquen canvis en línies existents per atendre millor la demanda, com ara les prolongacions de les línies H6, a Onze de Setembre, H8, al Bon Pastor, i V13 a avinguda Tibidabo, o bé per reforçar i clarificar l’esquema de la xarxa. És el que persegueix la redistribució de la part alta dels recorreguts de les línies 22, V15 i V17, que s’intercanvien els destins. A partir del 26 de novembre la 22 va al Carmel, la V15 a l’avinguda Tibidabo i la V17 a Vall d’Hebron.

Una altra novetat és que per primera vegada en una línia de la nova xarxa de bus, la H6, s’alternaran vehicles amb dues destinacions diferents: Fabra i Puig, la parada terminal actual, i Onze de Setembre, que és la nova parada terminal resultat de la prolongació fins a Pare Manyanet. La destinació es mostrarà als cartells indicadors frontals dels vehicles.

Aquestes i altres variacions són objecte d’una àmplia campanya de comunicació, que inclou la presència de més de 200 informadors al carrer. La informació de detall es pot consultar als webs de TMB i de l’Ajuntament.

Al mateix temps que es completa la malla de línies verticals, horitzontals i diagonals, el projecte ha comportat un reforç del servei de proximitat amb més oferta i més cobertura territorial. En conjunt s’ha incrementat en 66 vehicles (22 el 2017 i 44 el 2018) el servei diari en el conjunt de la xarxa per atendre l’augment de demanda i les creacions i prolongacions de línies. Una d’aquestes noves línies és la 133 (Sant Andreu Arenal - Baró de Viver), que es posa en servei també el 26 de novembre.

 

Tema
Transport
  • ConceptesMobilitatOfertaServeiInstitucionsAjuntamentTMBLlocsBarcelonaServeiBusNova xarxa de busAnys2018
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Plànol esquemàtic de la nova xarxa de bus completa
Plànol esquemàtic de la nova xarxa de bus completa
Descarrega l’arxiu (480.84 KB)
Nota en PDF
Descarrega l’arxiu (207.33 KB)
Parada de l'àrea d'intercanvi de Vall d'Hebron, de la nova xarxa de bus / Foto: Pep Herrero
Parada de l'àrea d'intercanvi de Vall d'Hebron, de la nova xarxa de bus / Foto: Pep Herrero
Descarrega l’arxiu (108.46 KB)
Plànol esquemàtic de la nova xarxa de bus completa
Descarrega l’arxiu (480.84 KB)
Media Name: nxbus_251118.pdf
Descarrega l’arxiu (207.33 KB)
Parada de l'àrea d'intercanvi de Vall d'Hebron, de la nova xarxa de bus / Foto: Pep Herrero
Parada de l'àrea d'intercanvi de Vall d'Hebron, de la nova xarxa de bus / Foto: Pep Herrero
Descarrega l’arxiu (108.46 KB)

També et pot interessar...

  • Finalitza la implantació de la nova xarxa de bus

  • L’última fase de la nova xarxa de bus mobilitza més informadors que mai a peu de parada

  • Creació de la línia 133 de bus del barri, que uneix Baró de Viver, Sant Andreu i el Bon Pastor

Contingut relacionat

Imatge de l'Estadi Olímpic Lluís Companys després de la finalització de la segona fase d'obres / Foto: Web FC Barcelona

Transport públic a l’Estadi Olímpic Lluís Companys per a l'11 de maig (Barça – Madrid)

Transport
Imatge d'una edició anterior de la cursa / Foto: Web Cursa El Corte Inglés

Afectacions a les línies de bus per la Cursa El Corte Inglés

Transport
Línia V19. /Foto: Pep Herrero (TMB)

El reforç de la línia V19 els dissabtes i festius redueix en més d’un 40% les alarmes per acumulacions de passatge

Transport
Imatge
Frame de la creativitat de restabliment del servei de metro el passat 28 d'abril / Font: Albert Guillaumes

Així es va anar recuperant el servei de metro dilluns passat

Transport
Third-party content

Últimes notícies

Imatge
L'andana de l'estació de Passeig de Gràcia va viatjar als anys 20 el dia del 100 aniversari del Metro / Foto: Pep Herrero (TMB)

'El viatge al passat' de Passeig de Gràcia L3 amb motiu del Centenari, finalista a un premi

Cultura i Oci
Imatge
Neteja dels busos a TMB. /Foto: TMB

La neteja: element fonamental per garantir el màxim confort i higiene als usuaris dels busos de TMB

Societat
Imatge
Raquel Díaz Caro durant l'entrevista a Ràdio 4./Foto: TMB

La responsable de RSC de TMB presenta la cronoescalada del centenari a Ràdio 4

En xarxa
Third-party content
Imatge
El cantant Lildami actuant al metro de Barcelona en el marc del festival Maleducats / Foto: Pep Herrero (TMB)

Lildami sorprèn els usuaris del metro amb un petit concert amb cançons del seu nou disc

Cultura i Oci

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons