Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. Finalitza la implantació de la nova xarxa de bus
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
30.10.2018
Premsa TMB

Finalitza la implantació de la nova xarxa de bus

El 26 de novembre es posaran en marxa les darreres cinc línies d'altes prestacions. Inclouran una línia horitzontal i quatre de verticals: H2, V1, V19, V23 i V25. També s'acabaran de reconfigurar la resta de línies de la ciutat

Imatge
Una de les àrees d'intercanvi de la nova xarxa de bus / Foto: Pep Herrero (TMB)
Una de les àrees d'intercanvi de la nova xarxa de bus / Foto: Pep Herrero (TMB)
< >Una de les àrees d'intercanvi de la nova xarxa de bus / Foto: Pep Herrero (TMB)
Una de les àrees d'intercanvi de la nova xarxa de bus / Foto: Pep Herrero (TMB)

Imatge
Esquema de les cinc línies que s'implanten el 26 de novembre

Roda de premsa de presentació del desplegament final de la nova xarxa de bus / Foto: TMB

La nova xarxa ofereix múltiples avantatges als usuaris, entre els quals destaquen:

  • Més facilitat d’ús, amb visió de xarxa
  • Alta freqüència els feiners, amb freqüències de pas de 5-8 minuts de 7 a 21 hores
  • Menys temps d’espera i de viatge
  • Més connectivitat i intermodalitat i millor cobertura del territori
  • Millor informació estàtica i dinàmica als passatgers, en parades i vehicles
  • Més regularitat i fiabilitat del servei
     

La finalització de la Nova Xarxa Bus també comportarà l’estructuració definitiva de la xarxa d’autobús en tres nivells: Nova Xarxa de Bus, línies convencionals o complementàries i busos de barri o de proximitat.

  • 28 línies de NXB: 8 horitzontals, 17 verticals i 3 diagonals
  • 44 línies convencionals o complementàries
  • 27 línies de proximitat i bus del barri

A diferència de la resta de fases que s’han anat posat en funcionament, aquesta vegada les noves implantacions de línies van acompanyades d’un augment de vehicles que sumaran 66 nous autobusos que s’incorporen per reforçar el servei. Amb aquests nous vehicles també es dotarà de reforços a les línies de proximitat 13, 91 i 97 a partir del proper 5 de novembre, i més endavant contribuiran a posar en servei els nous busos de barri 133 i 135.

5 noves línies en funcionament

El detall de les noves línies que es posen en marxa són els següents:

  • H2: Av. d’Esplugues - Trinitat Nova. Línia de referència 60 (modificada). Longitud: 25,5 km. Vehicles: estàndard. Freqüència en feiners: 8 minuts de 7 a 21h aprox.
  • V1: Granvia l’Hospitalet - Av. d’Esplugues. Línia de referència: 54 (modificada). Longitud: 14,1 km. Vehicles: estàndard. Freqüència en feiners: 8 minuts  de 7 a 21 h aprox.
  • V19:  Barceloneta - Pl. Alfonso Comín. Línies de referència: 39 i 55 (modificades) i 92 (substituïda). Longitud: 25,4 km. Vehicles: estàndard. Freqüència en feiners: 8 minuts de 7 a 21 h aprox.
  • V23: Nova Icària - Can Marcet. Línies de referència: 39 (modificada) i 92 (substituïda). Longitud: 19,5 km. Vehicles: estàndard. Freqüència en feiners: 8 minuts de 7 a 21 h aprox.
  • V25: Nova Icària – Horta. Línies de referència: 45 i 92 (substituïdes). Longitud: 16,3 km. Vehicles: estàndard. Freqüència en feiners: 8 minuts de 7 a 21 h aprox.
     

Amb la seva incorporació finalitzarà el desplegament de la Nova Xarxa Bus que queda completada amb 28 línies d’altes prestacions adreçades a oferir el millor servei a la ciutadania, que passarà a comptar amb un transport públic en superfície modern, eficaç i eficient i preparat per donar resposta als nous reptes de mobilitat sostenible de Barcelona.

Amb la implantació total del projecte es preveu que totes les línies passin a transportar 460 mil viatgers els dies feiners, arribant al 60% del passatge de la xarxa d’autobusos de TMB. En total es comptarà amb 97 àrees d’intercanvi que, en la majoria dels casos, permetran arribar a qualsevol punt de la ciutat en només un sol transbordament.

Com és habitual, la implantació d’aquesta darrera fase també comportarà variacions a la xarxa d’autobusos actual:

  • 39. Pl. Urquinaona - Pl. Catalana. Escurçament i nous orígens i finals. La part del recorregut per Horta queda cobert per la V23 i la part de Ciutat Vella per la V19.
  • 47. Pg. Marítim - Canyelles. Prolongació per la Via Laietana absorbint part del trajecte de la 45.
  • 54 Cardenal Reig - Estació del Nord. Limitació de recorregut a Cardenal Reig i millora d’intervals  (6’ en feiners). La V1 cobreix el traçat fins a av. d’Esplugues.
  • 55. Pl. Urquinaona - Parc Montjuïc. Nou origen i final. El recorregut que deixa de fer queda cobert per la V19 i la 39.
  • 60. Vall d’Hebron - Besòs / Verneda. Nou origen i final a Vall d’Hebron per evitar el solapament amb la nova línia H2 fins a av. d’Esplugues


El mateix 26 de novembre deixaran de circular dues línies convencionals que se superposaran a línies noves com són la 45 i la 92. L’escenari final també comportarà millores i ajustos en línies implantades anteriorment com són: H6, H8, H10 i V13. 

Ciutat adaptada al bus

Novament, l’Ajuntament de Barcelona executa les obres d’infraestructura necessàries per a l’adaptació de la ciutat a la nova configuració viària que implica la Nova Xarxa, amb actuacions per millorar la mobilitat, l’eficiència de les noves línies i les condicions d’accessibilitat a aquesta xarxa. L’import de licitació dels treballs ha estat de 1,7M€ (IVA inclòs).  

Nous carrils bus

  • 11 km de nous carrils bus repartits en 26 actuacions.
     

Millora de la prioritat semafòrica i de la senyalització

  • 17 cruïlles adaptades semafòricament per afavorir el pas del bus.
     

Millora de l’espai públic i de l’accessibilitat a la Nova Xarxa

  • Actuacions en 237 parades: construcció de 98 noves parades, adequació de 71 i anul·lació de 68.
  • 1.465 m2 de renovació de paviment de voreres vinculat a les noves parades.
  • 250 ml d’encaminaments de vorera. 
  • 63 condicionaments i enrasat d’escocells en l’àmbit de les parades per millorar l’accessibilitat.
     

Arribar a tots els ciutadans, màxim nombre d’informadors

Aquesta darrera fase esdevé un repte important a nivell comunicatiu, atès que implica la modificació d’un important volum de línies i per aquest motiu l’Ajuntament de Barcelona i TMB han maximitzat esforços per tal de fer arribar per tots els canals la informació sobre les modificacions de servei a la ciutadania. Així, a partir del proper 12 de novembre es desenvoluparà una àmplia campanya per explicar els darrers canvis a la xarxa, abordant-los des d’un triple enfocament: de ciutat, d’usuari i de territori.

En aquesta ocasió es farà el màxim desplegament realitzat fins ara d’informadors, amb 170 professionals al carrer durant dues setmanes que repartiran informació en autobusos, parades i intercanviadors a més de casals de gent gran, hospitals de la zona d’influència i zones escolars. Iniciaran la seva tasca el proper 19 de novembre.

Enguany, i com a novetat, també es comptarà amb  un simulador de rutes accessibles via PC, tauleta i mòbil amb l’eina “Vull anar” perquè la ciutadania pugui conèixer els futurs recorreguts dues setmanes abans de la seva implantació. A banda, es farà un reforç dels equips d’atenció ciutadana a través del servei telefònic 010 i el CallCenter de TMB, a més de mitjans digitals.

La campanya es complementarà amb els fulletons informatius, tan genèrics com detallats per territoris, amb cartelleria, amb les webs de l’Ajuntament i TMB, els butlletins informatius de l’Ajuntament i el JoTMBé a més de suports publicitaris offline i online.

Una xarxa adaptada als nous reptes de mobilitat del futur

Els primers autobusos de la ciutat van començar a funcionar fa més d’un segle, el 1906, amb una línia pionera entre la pl. Catalunya i Gràcia. La xarxa naixia el 1922, i des de llavors, al llarg de 90 anys, es van anar estenent i superposant progressivament les diferents línies de la ciutat. La seva implantació va ser paral·lela al creixement de Barcelona. No obstant, durant tot aquest temps, l’urbanisme de la capital catalana i la seva configuració van anar evolucionant, alhora que també ho van fer les noves infraestructures de transport públic (metro, FGC, xarxa rodalia, etc...). Totes aquestes modificacions  van provocar que la xarxa d’autobús que existia hagués anat quedant obsoleta i per això es va fer necessari afrontar la redundància entre línies i altres sistemes de transport públic.

La Nova Xarxa de Bus és el resultat d’aquesta voluntat de transformar i replantejar la xarxa d’autobusos existent per modernitzar-la i adaptar les antigues línies a la nova configuració. Amb ella, Barcelona obté una nova nova xarxa de transport públic adaptada a les necessitats del segle XXI que millora substancialment en eficàcia, eficiència i competitivitat pels ciutadans. 

Tema
Transport
  • ConceptesOfertaServeiInstitucionsAjuntamentTMBLlocsBarcelonaServeiBusNova xarxa de busAnys2018
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Esquema de les cinc línies que s'implanten el 26 de novembre
Esquema de les cinc línies que s'implanten el 26 de novembre
Descarrega l’arxiu (618.06 KB)
Nota en PDF
Descarrega l’arxiu (237.58 KB)
Dossier en PDF
Descarrega l’arxiu (5.6 MB)
Una de les àrees d'intercanvi de la nova xarxa de bus / Foto: Pep Herrero (TMB)
Una de les àrees d'intercanvi de la nova xarxa de bus / Foto: Pep Herrero (TMB)
Descarrega l’arxiu (74.6 KB)
Esquema de les cinc línies que s'implanten el 26 de novembre
Descarrega l’arxiu (618.06 KB)
Media Name: 181030_np_final_nxb.pdf
Descarrega l’arxiu (237.58 KB)
Media Name: 301018_nxb_final_v2.pdf
Descarrega l’arxiu (5.6 MB)
Una de les àrees d'intercanvi de la nova xarxa de bus / Foto: Pep Herrero (TMB)
Una de les àrees d'intercanvi de la nova xarxa de bus / Foto: Pep Herrero (TMB)
Descarrega l’arxiu (74.6 KB)

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge de l'Estadi Olímpic Lluís Companys després de la finalització de la segona fase d'obres / Foto: Web FC Barcelona

Transport públic a l’Estadi Olímpic Lluís Companys per a l'11 de maig (Barça – Madrid)

Transport
Imatge d'una edició anterior de la cursa / Foto: Web Cursa El Corte Inglés

Afectacions a les línies de bus per la Cursa El Corte Inglés

Transport
Línia V19. /Foto: Pep Herrero (TMB)

El reforç de la línia V19 els dissabtes i festius redueix en més d’un 40% les alarmes per acumulacions de passatge

Transport
Imatge
Frame de la creativitat de restabliment del servei de metro el passat 28 d'abril / Font: Albert Guillaumes

Així es va anar recuperant el servei de metro dilluns passat

Transport
Third-party content

Últimes notícies

Presentació de les noves uniformitats . /Foto: M.A. Cuartero (TMB)

TMB presenta el nou uniforme de la plantilla de metro i bus

Empresa
Imatge
L'andana de l'estació de Passeig de Gràcia va viatjar als anys 20 el dia del 100 aniversari del Metro / Foto: Pep Herrero (TMB)

'El viatge al passat' de Passeig de Gràcia L3 amb motiu del Centenari, finalista a un premi

Cultura i Oci
Imatge
Neteja dels busos a TMB. /Foto: TMB

La neteja: element fonamental per garantir el màxim confort i higiene als usuaris dels busos de TMB

Societat
Imatge
Raquel Díaz Caro durant l'entrevista a Ràdio 4./Foto: TMB

La responsable de RSC de TMB presenta la cronoescalada del centenari a Ràdio 4

En xarxa
Third-party content

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons