Header Top menu
Entra en servei la L10 Sud del metro de Barcelona, que eleva a 33 km els trams automatitzats de la xarxa
La línia compta inicialment amb cinc estacions, de les quals dues són de nova construcció i les altres tres són comunes a la L9 Sud, inaugurada el 2016
El metro de Barcelona, segon d'Espanya per dimensions i demanda, ha fet un pas més en la seva extensió a l'àrea metropolitana, així com en l'adopció de les tecnologies més avançades per a la qualitat i la sostenibilitat del transport urbà ferroviari. La línia 10 Sud ja és una realitat des del 8 de setembre, i amb ella el metro, en la modalitat automàtica, arriba a uns dels últims sectors residencials de la ciutat que no tenien accés a la xarxa urbana ferroviària.
La nova línia de metro consta inicialment de cinc estacions, de les quals dues són de nova construcció i les altres tres són comunes a la línia 9 Sud, en funcionament des del 2016. Els trens circulen cada 7'20 "i cobreixen en uns 9 minuts els 4,5 quilòmetres que separen les terminals de Foc (Barcelona) i Collblanc (l'Hospitalet), dels quals 2,5 km corresponen al nou ramal i els altres 2 km al tram comú amb la L9 Sud. Existeix a més un tram de túnel de doble via d'1,6 km que els trens utilitzen per al canvi de sentit, de manera que l'operació es desenvolupa al llarg de 6,1 km.
Visita a l'exposició situada a l'estació Foc