La línia compta inicialment amb cinc estacions, de les quals dues són de nova construcció i les altres tres són comunes a la L9 Sud, inaugurada el 2016
El metro de Barcelona, segon d'Espanya per dimensions i demanda, ha fet un pas més en la seva extensió a l'àrea metropolitana, així com en l'adopció de les tecnologies més avançades per a la qualitat i la sostenibilitat del transport urbà ferroviari. La línia 10 Sud ja és una realitat des del 8 de setembre, i amb ella el metro, en la modalitat automàtica, arriba a uns dels últims sectors residencials de la ciutat que no tenien accés a la xarxa urbana ferroviària.
La nova línia de metro consta inicialment de cinc estacions, de les quals dues són de nova construcció i les altres tres són comunes a la línia 9 Sud, en funcionament des del 2016. Els trens circulen cada 7'20 "i cobreixen en uns 9 minuts els 4,5 quilòmetres que separen les terminals de Foc (Barcelona) i Collblanc (l'Hospitalet), dels quals 2,5 km corresponen al nou ramal i els altres 2 km al tram comú amb la L9 Sud. Existeix a més un tram de túnel de doble via d'1,6 km que els trens utilitzen per al canvi de sentit, de manera que l'operació es desenvolupa al llarg de 6,1 km.