Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Innovació
  3. La visió artificial entra en acció per mesurar les vies del metro
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
04.10.2021
Oriol Pàmies

La visió artificial entra en acció per mesurar les vies del metro

Imatge
El dispositiu de mesurament situat sota un tren de la línia 1 de metro / Foto: Virtualmech
El dispositiu de mesurament situat sota un tren de la línia 1 de metro / Foto: Virtualmech
< >El dispositiu de mesurament situat sota un tren de la línia 1 de metro / Foto: Virtualmech
El dispositiu de mesurament situat sota un tren de la línia 1 de metro / Foto: Virtualmech

TMB i Virtualmech col·laboren en la confecció d'una base de dades perquè el manteniment de la infraestructura s'anticipi a les incidències.

Des de l'abril passat la unitat de Manteniment de Vies de Metro de Barcelona està fent servir un dispositiu de mesurament de vies incorporat en un tren de la línia 1 que permet la reconstrucció de la geometria de la via en els recorreguts durant l'operació normal. Mitjançant sensors de visió artificial, inercials i de posicionament, el dispositiu, creat per Virtualmech, empresa de base tecnològica amb seu a Sevilla, és capaç d'oferir valors precisos dels principals paràmetres d'amplada de via, peralt, anivellació, alineació i guerxament, així com mesures de l'estat de desgast ondulatori del carril.

Es tracta d'una aplicació de la tecnologia i del big data en la millora del manteniment de la infraestructura que ha de repercutir en la prevenció d'incidències en la xarxa de metro que opera TMB. Perquè les dades, recollides diàriament, s'integraran en la plataforma en línia de manteniment Davana de Smart Motors, firma especialitzada en manteniment predictiu, cosa que permetrà el llançament d'alarmes en cas d'identificar problemes puntuals a la via al pas dels vehicles en operació.

Planificar les reparacions

A més, la recollida contínua de dades permetrà a Metro la creació de models de desgast de via que seran claus en la creació d'un nou paradigma de manteniment avançat. Els treballs de reparació de vies es podran llavors planificar de manera activa en lloc de reactiva, anticipant-se a les reparacions necessàries sobre la base de l'evolució prevista.

El sistema de mesurament de vies embarcat ha recorregut ja aproximadament 53.280 quilòmetres de via, en els quals ha obtingut una gran quantitat de dades que s'han plasmat en diferents informes de geometria periòdics en el marc de la col·laboració establerta entre TMB i Virtualmech.

L'objectiu és la generació d'una nova base de dades que en poc temps permetrà millorar els processos de presa de decisions de TMB com a operador de referència en innovació i digitalització en la línia marcada pel Pla Estratègic 2025.

Darrera modificació
04.10.2021
Tema
Innovació
  • ConceptesInnovacióMantenimentTecnologiaInfraestructuraViesInstitucionsAltresTMBServeiMetroAnys2021
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • Els trens de la línia 5 de metro ‘avisen’ abans de tenir avaries

  • Vídeo: així funciona el sistema intel·ligent de detecció d'avaries de portes dels trens

  • Un tren de la línia 3 experimentarà amb la detecció anticipada d'avaries de portes

Contingut relacionat

Bus de la línia H12 arribant a la Plaça d'Espanya / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Barcelona prova un sistema d’intel·ligència artificial de control automàtic de carrils reservats i parades per millorar la circulació dels busos

Innovació
Retolació lateral d'un autobús elèctric de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB adquirirà 19 autobusos elèctrics per seguir augmentant la seva flota de zero emissions

Innovació
Imatge
Minibús Yutong de pis baix 100% elèctric / Foto: M. A. Cuartero (TMB)

Comencen les proves amb el primer minibús 100% elèctric de pis baix

Innovació
Imatge
Vehicle UNVI doble pis 100% elèctric / Foto: M. A. Cuartero (TMB)

TMB prova un model d'autobús de dos pisos de propulsió 100% elèctrica

Innovació

Últimes notícies

Imatge d'una edició anterior del festival / Foto: Web Primavera Sound

Transport públic per al festival Primavera Sound 2025

Transport
Usuaris esperant el tren a l'andana de l'estació d'Unviersitat de la L1 de metro / Foto: Pep Herrero (TMB)

El metro i el bus de Barcelona registren el mes de maig amb més passatge de la seva història

Empresa
Imatge
Als extrems, el conseller delegat de TMB, Xavier Flores, i la directora d'administració i finances de TMB, Lola Bravo; acompanyats de representants insulars i del Metro de Tenerife al 30ens Comitès Tècnics ALAMYS / Foto: ALAMYS

Destacada presència de TMB en la 30 edició dels Comitès Tècnics d'ALAMYS

Empresa
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Chayanne al Palau Sant Jordi

Transport

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons