Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Innovació
  3. TMB estarà present a la cita anual del vehicle elèctric aquest cap de setmana a Barcelona
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
04.10.2018
Marta Espinosa

TMB estarà present a la cita anual del vehicle elèctric aquest cap de setmana a Barcelona

Imatge
Exterior del Solaris Urbino 18 que es podrà veure a l'Expoelèctric / Foto: TMB
Exterior del Solaris Urbino 18 que es podrà veure a l'Expoelèctric / Foto: TMB
< >Exterior del Solaris Urbino 18 que es podrà veure a l'Expoelèctric / Foto: TMB
Exterior del Solaris Urbino 18 que es podrà veure a l'Expoelèctric / Foto: TMB

Els dies 6 i 7 d'octubre, Barcelona acull la vuitena edició de l'Expoelèctric, l'esdeveniment més important de vehicles elèctrics del sud d’Europa. TMB hi portarà una novetat absoluta, l'autobús Solaris Urbino 18 zero emissions. 

L'Expoelèctric aterra un any més a l'Arc de Triomf, que l'acull aquest cap de setmana (dissabte 6 i diumenge 7 d'octubre). Enguany, sota el lema "Endolla’t, vine i gaudeix del vehicle elèctric", l'esdeveniment més important de vehicles elèctrics del sud d'Europa vol apropar el vehicle de zero emissions i les energies renovables a la ciutadania a través d'un conjunt d'activitats lúdiques i divulgatives per a tots els públics, amb l'objectiu d'impulsar la mobilitat elèctrica i l'estalvi energètic. Els dos dies, de 10 a 19 hores, s'hi programen activitats infantils, tallers, col·loquis, xerrades, demostracions i fins i tot un concert.

TMB hi participarà amb l'exhibició d'un autobús 100% elèctric d'alta capacitat, un Solaris Urbino 18 dels que s'han adquirit amb destinació a la línia H16. El vehicle, de 18 metres de longitud, porta com a propulsor un motor asíncron de 240 kW, alimentat per cinc bateries i un pantògraf. Amb la incorporació de vehicles elèctrics a la flota d'autobusos, TMB continua avançant en la millora del medi ambient i en l'objectiu de tenir un transport públic totalment net, a través de la seva participació en projectes d'innovació com l'ASSURED, iniciat el 2017, de solucions de càrrega per a vehicles elèctrics pesants, l'Eliptic i el projecte ZeEUS, ja finalitzat. 

Com a novetat d'aquest any, l'Expoelèctric serà la primera fira del sud d'Europa que s'abastirà energèticament mitjançant l'autoconsum i disposarà de vehicles interconnectats a la xarxa (V2G). Gran part de l'electricitat de l'esdeveniment la subministrarà una anella energètica, que es proveirà d'electricitat d'origen renovable generada localment amb plaques fotovoltaiques, bateries d'emmagatzematge i les aportacions energètiques procedents de vehicles.

Darrera modificació
14.08.2023
Tema
Innovació
  • ConceptesEnergiaInnovacióMedi ambientTecnologiaInstitucionsAjuntamentAMBGeneralitatTMBLlocsBarcelonaAnys2018
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • Rebut i matriculat el primer Solaris elèctric de 18 metres de nova generació

  • Últims retocs al Solaris articulat 100% elèctric abans de venir a Barcelona

  • TMB compra 7 autobusos elèctrics articulats amb càrrega ràpida per pantògraf

  • El projecte ZeEUS es tanca després d'haver impulsat fortament els busos 100% elèctrics

Contingut relacionat

Bus de la línia H12 arribant a la Plaça d'Espanya / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Barcelona prova un sistema d’intel·ligència artificial de control automàtic de carrils reservats i parades per millorar la circulació dels busos

Innovació
Retolació lateral d'un autobús elèctric de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB adquirirà 19 autobusos elèctrics per seguir augmentant la seva flota de zero emissions

Innovació
Imatge
Minibús Yutong de pis baix 100% elèctric / Foto: M. A. Cuartero (TMB)

Comencen les proves amb el primer minibús 100% elèctric de pis baix

Innovació
Imatge
Vehicle UNVI doble pis 100% elèctric / Foto: M. A. Cuartero (TMB)

TMB prova un model d'autobús de dos pisos de propulsió 100% elèctrica

Innovació

Últimes notícies

El bus turístic amb els jugadors del Barça cap a la plaça de les Drassanes / Foto: Twitter Canal Barça

Recomanacions de transport públic per a la celebració del títol de Lliga del Barça

Transport
Imatge de l'Estadi Olímpic Lluís Companys després de la finalització de la segona fase d'obres / Foto: Web FC Barcelona

Transport públic a l’Estadi Olímpic Lluís Companys per al 18 de maig (Barça – Vila-real)

Transport
Cartell de l'edició 2025 de La Nit dels Museus / Imatge: Ajuntament de Barcelona

TMB reforça el servei per a la Nit dels Museus 2025 i celebrarà una ‘jam session’ a l’estació de Diagonal

Cultura i Oci
Imatge
Pàgina mes de maig amb el metro de Barcelona com a protagonista / Font: Boris Kogut

El metro de Barcelona protagonitza el mes de maig d'un calendari dedicat als metros del món

Transport

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons