Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. TMB compra 7 autobusos elèctrics articulats amb càrrega ràpida per pantògraf
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
18.07.2017
Premsa TMB

TMB compra 7 autobusos elèctrics articulats amb càrrega ràpida per pantògraf

La comanda correspon a la primera fase de l’electrificació total de la línia H16 i suposa una inversió de 5,7 milions d’euros

Imatge
TMB incorpora a la seva flota 7 busos elèctrics articulats amb càrrega ràpida per pantògraf / Foto: Pep Herrero (TMB)
TMB incorpora a la seva flota 7 busos elèctrics articulats amb càrrega ràpida per pantògraf / Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB incorpora a la seva flota 7 busos elèctrics articulats amb càrrega ràpida per pantògraf / Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB incorpora a la seva flota 7 busos elèctrics articulats amb càrrega ràpida per pantògraf / Foto: Pep Herrero (TMB)

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha resolt el concurs convocat per subministrar 7 nous autobusos elèctrics de 18 metres de longitud preparats per recarregar-se a les cotxeres i a les parades terminals, mitjançant un pantògraf situat al sostre. Es tracta d’un primer pas per convertir en 100% elèctrica i d’emissió zero la línia H16 sencera de la nova xarxa de bus.

Els guanyadors del concurs han estat la firma basca Irizar, que subministrarà quatre unitats del seu model i2e articulat, i la polonesa Solaris, que proporcionarà tres unitats del model Urbino 18e. Tots set cotxes, valorats en 5,7 milions d’euros, hauran de ser lliurats a TMB abans del 30 de juny del 2018.

Actualment TMB ja disposa de dos autobusos Solaris 100% elèctrics de 18 metres, equipats amb pantògrafs, que circulen de manera experimental per la línia H16 des del 2016 en el marc del projecte europeu ZeEUS de promoció del transport urbà d’emissió zero. Realitzen la càrrega lenta a les nits al dipòsit del Triangle i la càrrega ràpida al punt de subministrament del carrer Cisell, al costat de la parada terminal de la plaça del Nou, al barri de la Marina.

Aquests dos autobusos de gran capacitat i els set que s’hi afegiran l’any que ve sumen nou, el 45% dels que operen cada dia a la línia H16. L’electrificació total la línia requerirà 11 cotxes més del mateix tipus (perquè n’hi hagi 20 en servei i dos de reserva), que TMB adquirirà dins dels pressupostos d’inversions dels pròxims anys.

Imatge
Detall de la part superior d'un bus elèctric amb càrrega ràpida per pantògraf / Foto: Pep Herrero (TMB)

Punts de càrrega lenta a la cotxera i ràpida en els dos extrems

El projecte d’electrificació de la línia H16 comporta al mateix temps inversions addicionals en infraestructura de càrrega tant a la cotxera del Triangle, en què s’instal·laran punts de càrrega lenta per a tota la flota elèctrica, com a la terminal del Fòrum, on es construirà un punt de subministrament d’oportunitat que rebrà l’alimentació des de la subcentral de Metro de Llacuna.

El projecte d’aquesta estació de càrrega, semblant a la del carrer Cisell, forma part del projecte europeu Eliptic (Electrification of Public Transport in Cities) d’utilització de sistemes de transport públic elèctrics existents (per exemple el metro, el tramvia i el troleibús) per afavorir d'altres modalitats de transport que d'aquesta manera augmenten la capacitat i redueixen emissions.

Des del 2012 els autobusos de Barcelona s’han situat a l'avantguarda d'Europa pels baixos nivells d'emissions de gasos i partícules nocives per a la salut de les persones —gràcies a l'ús del gas natural comprimit i la instal·lació massiva de filtres anticontaminants—, i busquen a més limitar les emissions de gasos que contribueixen a l'escalfament global mitjançant l’electrificació progressiva. Actualment la flota de TMB integra 209 vehicles híbrids i 4 elèctrics purs (els dos Solaris articulats esmentats i dos Irizar estàndard en circulació des del 2014).

Tema
Innovació
  • Altres temesMedi ambientConceptesEnergiaInnovacióMedi ambientMobilitatInstitucionsTMBServeiBusAnys2017
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Detall de la part superior d'un bus elèctric amb càrrega ràpida per pantògraf / Foto: Pep Herrero (TMB)
Descarrega l’arxiu (119.35 KB)
Nota de premsa en pdf
Descarrega l’arxiu (120.96 KB)
TMB incorpora a la seva flota 7 busos elèctrics articulats amb càrrega ràpida per pantògraf / Foto: Pep Herrero (TMB)
TMB incorpora a la seva flota 7 busos elèctrics articulats amb càrrega ràpida per pantògraf / Foto: Pep Herrero (TMB)
Descarrega l’arxiu (112.52 KB)
Detall de la part superior d'un bus elèctric amb càrrega ràpida per pantògraf / Foto: Pep Herrero (TMB)
Descarrega l’arxiu (119.35 KB)
Media Name: bus-elec_180717.pdf
Descarrega l’arxiu (120.96 KB)
TMB incorpora a la seva flota 7 busos elèctrics articulats amb càrrega ràpida per pantògraf / Foto: Pep Herrero (TMB)
TMB incorpora a la seva flota 7 busos elèctrics articulats amb càrrega ràpida per pantògraf / Foto: Pep Herrero (TMB)
Descarrega l’arxiu (112.52 KB)

També et pot interessar...

  • Funcionament satisfactori dels autobusos elèctrics articulats a la H16

  • Autobusos elèctrics: silenciosos, respectuosos i recarregables

Contingut relacionat

La presidenta de TMB, Laia Bonet, durant la seva intervenció a la jornada / Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB posa en servei set busos més d’hidrogen entre maig i juny, tots ells a la línia X1

Innovació
Imatge
Gerardo Lertxundi durant la xerrada. /Foto: PEP HERRERO (TMB)

L'hidrogen ja és una realitat al transport públic de Barcelona

Innovació
Imatge de les noves màquines / Foto: TMB

En marxa la renovació de les màquines de vènding alimentari i fotogràfic del metro

Innovació
Imatge
Michael Pellot, de TMB, durant la presentació de la conferència que moderava al congrés

TMB participa al congrés líder en aplicacions de la tecnologia informàtica al transport públic

Innovació

Últimes notícies

Imatge
Imatge d’un tramvia de tracció animal com els que van inaugurar la primera línia de tramvies de Barcelona el 27 de juny de 1872

150 aniversari del primer tramvia de Barcelona

Història
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Camilo al Palau Sant Jordi

Transport
La desfilada és un dels molts actes i activitats que programa el Pride Barcelona / Foto: Web Pride Barcelona

Afectacions a les línies d'autobusos per la Pride Barcelona

Transport
La presidenta de TMB, Laia Bonet, durant la presentació dels agents violeta el passat abril / Foto: Pep Herrero (TMB)

El metro estrena punts lila contra la violència sexista o LGTBI-fòbica la revetlla de Sant Joan

Transport
CatalanCatalan
CatalanCatalanArabicArabicEnglishEnglishFrenchFrenchGermanGermanItalianItalianRussianRussianSpanishSpanish

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 71 68
93 298 73 83  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons