Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Innovació
  3. Un projecte europeu estimula el bon ús de l'electricitat en el transport públic
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
14.03.2017
Oriol Pàmies

Un projecte europeu estimula el bon ús de l'electricitat en el transport públic

Imatge
Bus elèctric a l'estació de càrrega del carrer Cisell / Foto: Pep Herrero (TMB)
Bus elèctric a l'estació de càrrega del carrer Cisell / Foto: Pep Herrero (TMB)
< >Bus elèctric a l'estació de càrrega del carrer Cisell / Foto: Pep Herrero (TMB)
Bus elèctric a l'estació de càrrega del carrer Cisell / Foto: Pep Herrero (TMB)

Encara es coneix poc, però en sentirem a parlar. S'anomena Eliptic, està vinculat a la Unió Europea i sota el seu paraigua s'està treballant en 20 conceptes diferents en 11 ciutats, entre les quals Barcelona.

El projecte Eliptic (Electrification of Public Transport in Cities) busca estalviar diners i energia utilitzant sistemes de transport públic elèctrics existents (per exemple el metro, el tramvia i el troleibús) per afavorir d'altres modalitats de transport que d'aquesta manera augmenten la capacitat i redueixen emissions. Així, els autobusos i els cotxes elèctrics podrien servir-se de l'energia generada en la frenada dels combois ferroviaris per fer més eficients els processos de recàrrega, per exemple.

El projecte, vinculat a la xarxa Civitas, dona suport als objectius de la Comissió Europea pel que fa a la promoció dels combustibles alternatius (la descarbonització) i els modes de transport més nets com a alternativa al trànsit privat. El compromís és reduir a la meitat l'ús d'automòbils de combustible convencional a les ciutats el 2030 i retallar les emissions un 60% el 2050.

Onze ciutats compromeses

Actualment hi ha 20 grups d'usuaris que treballen en el que s'anomena business cases o realitzacions experimentals en 11 ciutats europees de diferents tipologies. Són Barcelona, Bremen, Leipzig, Eberswalde, Oberhausen (Alemanya), Brussel·les (Bèlgica), Lanciano (Itàlia), Londres (Gran Bretanya), Szeged (Hongria), Gdynia i Varsòvia (Polònia).

A Barcelona, el desafiament consisteix a construir una estació de càrrega d'autobusos elèctrics que s'alimenti d'energia procedent de la xarxa de metro, concretament de la línia 4. L'emplaçament escollit és la zona del campus Diagonal Besòs, on tindrà el final la línia H16, perquè complementi l'estació de càrrega construïda per Endesa al carrer Cisell, a l'altra terminal, en el marc d'un altre projecte europeu, el ZeEUS. La realització està actualment en fase de licitació.

Hi ha 33 socis, entre els quals TMB, implicats en el projecte Eliptic, que es pot seguir a través del seu web i del seu perfil de Twitter. Recentment els coordinadors han informat de l'acabament d'alguns dels estudis de viabilitat duts a terme a Brussel·les, Bremen, Leipzig i Eberswalde. El novembre vinent serà l'ocasió de fer-ne un repàs general en la cinquena conferència del projecte, que tindrà lloc a Barcelona.

First ELIPTIC feasibility studies completed #publictransport #electromobility https://t.co/Ycgt3ALcOy pic.twitter.com/rhI0yWkO0R

— elipticproject (@elipticproject) 23 de febrer de 2017
Darrera modificació
14.03.2017
Tema
Innovació
  • ConceptesInnovacióMedi ambientTecnologiaInstitucionsAltresTMBLlocsBarcelonaDe tot arreuServeiBusAnys2017
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • Cap a una nova generació europea d'autobusos descarbonitzats

  • Funcionament satisfactori dels autobusos elèctrics articulats a la H16

Contingut relacionat

Bus de la línia H12 arribant a la Plaça d'Espanya / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Barcelona prova un sistema d’intel·ligència artificial de control automàtic de carrils reservats i parades per millorar la circulació dels busos

Innovació
Retolació lateral d'un autobús elèctric de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB adquirirà 19 autobusos elèctrics per seguir augmentant la seva flota de zero emissions

Innovació
Imatge
Minibús Yutong de pis baix 100% elèctric / Foto: M. A. Cuartero (TMB)

Comencen les proves amb el primer minibús 100% elèctric de pis baix

Innovació
Imatge
Vehicle UNVI doble pis 100% elèctric / Foto: M. A. Cuartero (TMB)

TMB prova un model d'autobús de dos pisos de propulsió 100% elèctrica

Innovació

Últimes notícies

Imatge
L'andana de l'estació de Passeig de Gràcia va viatjar als anys 20 el dia del 100 aniversari del Metro / Foto: Pep Herrero (TMB)

'El viatge al passat' de Passeig de Gràcia L3 amb motiu del Centenari, finalista a un premi

Cultura i Oci
Imatge de l'Estadi Olímpic Lluís Companys després de la finalització de la segona fase d'obres / Foto: Web FC Barcelona

Transport públic a l’Estadi Olímpic Lluís Companys per a l'11 de maig (Barça – Madrid)

Transport
Imatge
Neteja dels busos a TMB. /Foto: TMB

La neteja: element fonamental per garantir el màxim confort i higiene als usuaris dels busos de TMB

Societat
Imatge
Raquel Díaz Caro durant l'entrevista a Ràdio 4./Foto: TMB

La responsable de RSC de TMB presenta la cronoescalada del centenari a Ràdio 4

En xarxa
Third-party content

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons