Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Innovació
  3. Un projecte europeu estimula el bon ús de l'electricitat en el transport públic
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
14.03.2017
Oriol Pàmies

Un projecte europeu estimula el bon ús de l'electricitat en el transport públic

Imatge
Bus elèctric a l'estació de càrrega del carrer Cisell / Foto: Pep Herrero (TMB)
Bus elèctric a l'estació de càrrega del carrer Cisell / Foto: Pep Herrero (TMB)

Bus elèctric a l'estació de càrrega del carrer Cisell / Foto: Pep Herrero (TMB)

Bus elèctric a l'estació de càrrega del carrer Cisell / Foto: Pep Herrero (TMB)

Encara es coneix poc, però en sentirem a parlar. S'anomena Eliptic, està vinculat a la Unió Europea i sota el seu paraigua s'està treballant en 20 conceptes diferents en 11 ciutats, entre les quals Barcelona.

El projecte Eliptic (Electrification of Public Transport in Cities) busca estalviar diners i energia utilitzant sistemes de transport públic elèctrics existents (per exemple el metro, el tramvia i el troleibús) per afavorir d'altres modalitats de transport que d'aquesta manera augmenten la capacitat i redueixen emissions. Així, els autobusos i els cotxes elèctrics podrien servir-se de l'energia generada en la frenada dels combois ferroviaris per fer més eficients els processos de recàrrega, per exemple.

El projecte, vinculat a la xarxa Civitas, dona suport als objectius de la Comissió Europea pel que fa a la promoció dels combustibles alternatius (la descarbonització) i els modes de transport més nets com a alternativa al trànsit privat. El compromís és reduir a la meitat l'ús d'automòbils de combustible convencional a les ciutats el 2030 i retallar les emissions un 60% el 2050.

Onze ciutats compromeses

Actualment hi ha 20 grups d'usuaris que treballen en el que s'anomena business cases o realitzacions experimentals en 11 ciutats europees de diferents tipologies. Són Barcelona, Bremen, Leipzig, Eberswalde, Oberhausen (Alemanya), Brussel·les (Bèlgica), Lanciano (Itàlia), Londres (Gran Bretanya), Szeged (Hongria), Gdynia i Varsòvia (Polònia).

A Barcelona, el desafiament consisteix a construir una estació de càrrega d'autobusos elèctrics que s'alimenti d'energia procedent de la xarxa de metro, concretament de la línia 4. L'emplaçament escollit és la zona del campus Diagonal Besòs, on tindrà el final la línia H16, perquè complementi l'estació de càrrega construïda per Endesa al carrer Cisell, a l'altra terminal, en el marc d'un altre projecte europeu, el ZeEUS. La realització està actualment en fase de licitació.

Hi ha 33 socis, entre els quals TMB, implicats en el projecte Eliptic, que es pot seguir a través del seu web i del seu perfil de Twitter. Recentment els coordinadors han informat de l'acabament d'alguns dels estudis de viabilitat duts a terme a Brussel·les, Bremen, Leipzig i Eberswalde. El novembre vinent serà l'ocasió de fer-ne un repàs general en la cinquena conferència del projecte, que tindrà lloc a Barcelona.

First ELIPTIC feasibility studies completed #publictransport #electromobility https://t.co/Ycgt3ALcOy pic.twitter.com/rhI0yWkO0R

— elipticproject (@elipticproject) 23 de febrer de 2017
Darrera modificació
14.03.2017
Tema
Innovació
  • ConceptesInnovacióMedi ambientTecnologiaInstitucionsAltresTMBLlocsBarcelonaDe tot arreuServeiBusAnys2017
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • Cap a una nova generació europea d'autobusos descarbonitzats

  • Funcionament satisfactori dels autobusos elèctrics articulats a la H16

Contingut relacionat

Imatge
Passatger amb cadira de rodes accedeix al metro / Foto: TMB

Part de la primera compra pública d'innovació de TMB serà finançada amb fons europeus

Innovació
Imatge
Cristina Güell, directora de Serveis Corporatius, a la presentació de la jornada / Foto: Pep Herrero

TMB presenta dues ofertes de compra pública innovadora en una jornada informativa

Innovació
Imatge
Un dels primers passatgers del bus d'hidrogen verd / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

La producció d’hidrogen com a combustible per als autobusos

Innovació
Imatge
Projecte recuperació energia Canyelles

Coneix en temps real quanta energia recupera el metro a l’L3

Innovació

Últimes notícies

Imatge
El presentador Paul Comfort entrevistant Josep M. Armengol, director de Tecnologia de Bus de TMB, a la cimera de la UITP / Foto: TMB

Metro i bus, protagonistes en un canal internacional de YouTube sobre transport públic

Empresa
Imatge
Logotip de TMB a la seu de l'empresa

Coneix què és TMB en un nou vídeo de només 9 minuts

Empresa
Cartell de les Festes de la Mercè 2023 / Imatge: Ajuntament de Barcelona

El metro funcionarà 91 hores seguides per les Festes de la Mercè 2023

Transport
Imatge de l'Estadi Olímpic Lluís Companys després de la finalització de la segona fase d'obres / Foto: Web FC Barcelona

Transport públic a l’Estadi Olímpic Lluís Companys per demà, 19 de setembre (Barça - Royal Antwerp)

Transport

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons