Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Innovació
  3. Cap a una nova generació europea d'autobusos descarbonitzats
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
17.05.2016
Oriol Pàmies

Cap a una nova generació europea d'autobusos descarbonitzats

Imatge
Autobús híbrid en proves a Estocolm / Foto: ZeEUS Project
Autobús híbrid en proves a Estocolm / Foto: ZeEUS Project

Autobús híbrid en proves a Estocolm / Foto: ZeEUS Project

Autobús híbrid en proves a Estocolm / Foto: ZeEUS Project

TMB participa en els projectes ZeEUS, EBSF 2 i Eliptic, que estan posant les bases del transport públic net, flexible i eficient que les ciutats demanen.

Europa necessita un transport urbà de viatgers que sigui fiable, assequible i sostenible, i l'autobús està ben posicionat per cobrir aquesta necessitat si agafa el camí de la descarbonització, és a dir, l'abandonament dels combustibles que originen l'escalfament global. És la idea que va sorgir de les sessions de la conferència de recerca en transport TRA, celebrada a Varsòvia a l'abril amb la participació de representants del món científic, dels operadors i de la indústria de l'automoció.

Actualment l'Associació Internacional de Transport Públic (UITP) coordina tres projectes de recerca sobre sistemes d'autobusos finançats per la Unió Europea: ZeEUS, de promoció de l'autobús d'emissió zero; Eliptic, per a l'electrificació del transport urbà; i EBSF 2, centrat en el disseny de l'autobús del futur. TMB participa en tots tres.

Canvi radical de disseny

En el si dels tres projectes està germinant una transformació de fons en el transport urbà de superfície que serà també una evolució de la forma. “Per atraure més passatgers necessitem canviar l'ambient a l'interior de l'autobús, i la introducció dels busos elèctrics ofereix l'oportunitat de proposar un canvi radical del disseny”, va apuntar el representant del RATP, de París.

En paral·lel, operadors i industrials treballen en la definició d'estàndards per fer avançar la tecnologia neta en el transport. Una eina clau és el projecte ZeEUS, en què Barcelona ha estat pionera posant en servei comercial dos vehicles estàndard 100% elèctrics. El pròxim pas, segons va explicar el representant de TMB a la conferència TRA, serà l'experimentació amb autobusos elèctrics de 18 metres que es carregaran a la cotxera i també al llarg del dia en les parades terminals a través d'un pantògraf retràctil.

Dins l'EBSF 2, l'equip de proves de Barcelona en què s’integra TMB està treballant en la reducció del consum de l'energia auxiliar en els autobusos elèctrics mitjançant diferents solucions tecnològiques.

Darrera modificació
17.05.2016
Tema
Innovació
  • ConceptesInnovacióMedi ambientTecnologiaInstitucionsAltresTMBServeiBusAnys2016
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge
Imatge de la consulta de l'estat dels ascensors a la TMBApp./ Foto: TMB

L'estat dels ascensors de la xarxa de metro ja es pot consultar al web i a l’aplicació de TMB

Innovació
Reposabraços instal·lat a l'estació de Sagrera. /Foto: M.A. CUARTERO (TMB)

Alumnes d’Elisava creen reposabraços amb materials reciclats per les estacions de metro

Innovació
Imatge dels participants a la Hackató 2022. /Foto: PEP HERRERO

El grup 'Bus Champions' guanyadors del repte de TMB a la Hackaton 2022

Innovació
Imatge
Membres de l'equip guanyador amb el jurat i el conseller delegat de TMB Gerardo Lertxundi. /Foto: PEP HERRERO (TMB)

El repte d’Intraprenedoria del departament d’Innovació de TMB ja coneix l’equip guanyador

Innovació

Últimes notícies

Imatge
Imatge Josep Maria Espinàs / FONT: Col·legi de Periodistes de Catalunya

La mirada de Josep Maria Espinàs al metro de Barcelona

Cultura i Oci
Imatge
Andana original de l'estació Joanic als anys 70 / Arxiu Fundació TMB

50 anys de la creació de la línia 4 de metro de Barcelona

Història
Imatge
Laia Bonet, presidenta de TMB. Foto: Pep Herrero

TMB i Ajuntament, amb el suport de la UITP, aborden en una jornada el futur de l’autobús

Empresa
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al 46è Trial Indoor Solo Moto i el 3r Womens Trophy al Palau Sant Jordi

Transport

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons