Header Top menu
El projecte ZeEUS es tanca després d'haver impulsat fortament els busos 100% elèctrics
Ahir es va celebrar a Brussel·les l'acte de cloenda, en què es van exposar els resultats de les diferents solucions d’autobusos d'emissió zero provades en ciutats europees, entre les quals Barcelona.
Els gestors i els participants en el projecte europeu ZeEUS de promoció del transport urbà d'emissió zero van donar ahir per tancada la feina amb un acte a Brussel·les en què es va constatar el notable avenç que han fet les solucions d'autobús 100% elèctric en els últims anys. La indústria ha fet progressos en les solucions provades i les ciutats se'n beneficiaran els pròxims anys en termes d'eficiència i protecció del medi ambient.
El projecte, amb un pressupost de 22,5 milions d’euros, es va iniciar el novembre del 2013. Ha estat finançat per la Unió Europea (13,5 milions) i coordinat per l'Associació Internacional de Transport Públic (UITP). A més de Barcelona, hi han participat ciutats com ara Londres, Glasgow, Estocolm, Münster, Bonn, Pilsen i Càller.
"Les comandes d'autobusos elèctrics han crescut com bolets a Europa des de l'inici del ZeEUS", va constatar Mohamed Mezghani, secretari general de la UITP. En el cas de Barcelona, el full de ruta passa per arribar a les 100 unitats el 2024, en el marc de l'estratègia ciutadana d'electrificació del transport.
Barcelona ha participat en aquest projecte de recerca i desenvolupament introduint al servei regular de TMB quatre autobusos elèctrics d'emissió zero. Ahir l'equip d'Enginyeria de Bus va presentar els resultats d'aquests quatre anys de proves a l'acte de clausura, junt amb els representants de Londres, París, Bonn i Eindhoven.
Josep María Armengol from @TMB_Barcelona, presenting the results of using full #electric #buses in the city of #Barcelona during the #ZeEUS final event at Brussels @zeeusproject #ev #fev #sustainability #zeroemissions #publictransport #Electromobility pic.twitter.com/dTo43YUQBF
— ENIDE (@ENIDESolutions) 20 de març de 2018
La primera fase del programa es va dur a terme a Barcelona el 2014 amb els autobusos i2e d'Irizar de càrrega lenta en cotxera que han estat assignats a les línies 20 i 45. El setembre del 2016 es van presentar l’estació de càrrega i els dos autobusos articulats elèctrics Solaris Urbino. Aquests vehicles de gran capacitat donen servei durant tot el dia a la línia H16 gràcies al sistema de càrrega ràpida de les bateries, que es reomplen per mitjà d’un pantògraf situat al sostre del vehicle, en una estació del carrer Cisell, a pocs metres d’una de les terminals de la línia. Una segona estació es construeix a l'altre extrem, la zona Fòrum.
La participació de TMB en les proves del projecte ZeEUS forma part de les polítiques mediambientals de l’empresa. Amb la incorporació de vehicles elèctrics a la flota d’autobusos, TMB continua avançant en la millora del medi ambient i en l’objectiu de tenir un transport públic totalment net, a través de projectes d'innovació com l'ASSURED, iniciat el 2017, de solucions de càrrega per a vehicles elèctrics pesants, i l'Eliptic.
Our news and official press release on the final event of @zeeusproject has been released. Check out the news on this pioneering project now! https://t.co/uvYlvjWhyF For more on our Research & Innovation department projects click here! https://t.co/u9mDjPYWpU #ZeEUS pic.twitter.com/YokjfcRN7D
— UITP Press Office (@UITPpress) 22 de març de 2018
- ConceptesEnergiaInnovacióMedi ambientMobilitatTecnologiaInfraestructuraMaterial mòbilInstitucionsAltresTMBServeiBusAnys2018