Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Innovació
  3. Informe 2018: les dades i les tendències dels metros automàtics arreu del món
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
31.05.2019
Oriol Pàmies

Informe 2018: les dades i les tendències dels metros automàtics arreu del món

Imatge
Dia inaugural de la línia 10 Sud del metro de Barcelona, el setembre del 2018 / Foto: Pep Herrero (TMB)
Dia inaugural de la línia 10 Sud del metro de Barcelona, el setembre del 2018 / Foto: Pep Herrero (TMB)
< >Dia inaugural de la línia 10 Sud del metro de Barcelona, el setembre del 2018 / Foto: Pep Herrero (TMB)
Dia inaugural de la línia 10 Sud del metro de Barcelona, el setembre del 2018 / Foto: Pep Herrero (TMB)

A finals de l'any passat hi havia 64 línies totalment automatitzades en servei, que sumaven un total de 1.026 quilòmetres.

La quarta part dels sistemes de metro tenen almenys una línia sense conductor, segons les dades de l'Observatori de Metros Automàtics de l'Associació Internacional de Transport Públic (UITP) recollides en l'última edició del World report on metro automation, publicat a finals de maig.

L'informe constata que a finals del 2018 hi havia 64 línies totalment automatitzades en 42 ciutats, que sumaven un total de 1.026 quilòmetres, fet que significa un augment en la longitud de la infraestructura del 27,7% en comparació amb el 2016. Entre les inauguracions de l'any hi ha la de la línia Pujiang de Xangai, a l'abril, quan es va superar la fita dels 1.000 quilòmetres, i la de la línia 10 Sud de Barcelona, al setembre.

“Les projeccions de creixement són clares: l'automatització és la solució preferida per a noves línies en un nombre creixent de xarxes”, apunta en un comunicat de la UITP el president de l'Observatori de Metros Automàtics, Ramon Malla, que és també director de Projectes Estratègics de Metro de TMB. “Amb els seus múltiples avantatges, l'automatització completa permetrà als metros encapçalar la transformació digital del nostre sector i consolidar la seva posició com a eix vertebrador de la mobilitat urbana”, subratlla.

La publicació de l'informe estadístic i de tendències de l'Observatori de Metros Automàtics coincideix amb el final d'una etapa d'aquest organisme permanent de la UITP, encarregat de difondre i compartir el coneixement actual i rellevant sobre les línies automàtiques. En la pròxima cimera global de la UITP, que se celebra la setmana que ve a Estocolm, tindrà lloc el relleu en la presidència, que ha exercit TMB els últims anys.

El document del World report on metro automation 2018 es pot consultar en aquest enllaç, en anglès.

After the groundbreaking success of our 2017 World #Metro Statistics Brief, discover our World Report on #MetroAutomation 2018 Statistics Brief introducing the current standing of automated metros across the globe – & expectations for the years to come!  https://t.co/Z3eI3SOFNl pic.twitter.com/JoY399RUTe

— UITP (@UITPnews) 24 de maig de 2019
Darrera modificació
31.05.2019
Tema
Innovació
  • ConceptesInnovacióMetro automàticInstitucionsAltresTMBServeiMetroAnys2019
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • Els metros automàtics superen la fita simbòlica dels 1.000 quilòmetres

  • Vint ciutats amb metros automàtics intercanvien experiències a Barcelona

  • Els metros automàtics europeus transporten mil milions de viatgers

Contingut relacionat

Xavier Flores, conseller delegat de TMB, a la presentació / Foto: Pep Herrero

TMB presenta el primer mecanisme de compra pública d'innovació permanent de l’Estat

Innovació
Bus de la línia H12 arribant a la Plaça d'Espanya / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Barcelona prova un sistema d’intel·ligència artificial de control automàtic de carrils reservats i parades per millorar la circulació dels busos

Innovació
Retolació lateral d'un autobús elèctric de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB adquirirà 19 autobusos elèctrics per seguir augmentant la seva flota de zero emissions

Innovació
Imatge
Minibús Yutong de pis baix 100% elèctric / Foto: M. A. Cuartero (TMB)

Comencen les proves amb el primer minibús 100% elèctric de pis baix

Innovació

Últimes notícies

Imatge
Obres de construcció de l'estació Liceu / Foto Brangulí (Arxiu Fundació TMB)

100 anys de l’obertura de l’estació de Liceu

Història
Imatge
El minibús Mercedes - Sprinter participant en la desfilada de l'Exposició d'Autobusos Clàssics 2025  / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Un minibús històric de TMB, present al festival Grec 2025

Cultura i Oci
Imatge
Treballadors a les obres d'excavació del túnel de la línia Transversal / Foto: Arxiu TMB

La història del metro cobra vida en un emotiu vídeo fet amb intel·ligència artificial

Història
Imatge
La mostra 'La petita història del metro' es pot veure a l'Espai Mercè Sala / Foto: TMB

"La petita història del metro" torna a exhibir-se a l'Espai Mercè Sala

Cultura i Oci

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons