Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. Els metros automàtics superen la fita simbòlica dels 1.000 quilòmetres
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
18.04.2018
Oriol Pàmies

Els metros automàtics superen la fita simbòlica dels 1.000 quilòmetres

Imatge
tren de la línia Pujiang el primer dia d'operació, el 31 de març / Foto: China News
tren de la línia Pujiang el primer dia d'operació, el 31 de març / Foto: China News
< >tren de la línia Pujiang el primer dia d'operació, el 31 de març / Foto: China News
tren de la línia Pujiang el primer dia d'operació, el 31 de març / Foto: China News

La ciutat xinesa de Xangai, que ja té la xarxa més extensa del món, obre la línia Pujiang en plena acceleració de la tendència general cap als trens sense conductor.

La línia Pujiang, que es va inaugurar a finals de març a Xangai, ha suposat que els metros totalment automatitzats sumin més de 1.000 quilòmetres de longitud. Segons l'Observatori de Metros Automàtics, presidit per TMB des de Barcelona, actualment hi ha 63 línies de metro sense conductor en 42 ciutats de 19 països, que sumen un total de 1.003 quilòmetres.

El creixement de línies automàtiques ha estat exponencial. Després de l'obertura de la primera, a Kobe, al Japó, el 1981, van passar 30 anys abans que s'arribés als 500 quilòmetres. Després, només es va trigar vuit anys a duplicar aquesta xifra. I els últims 250 quilòmetres s'han construït en només tres anys; és a dir, tres vegades la mitjana anual d'abans del 2015.

Desenvolupament a la Xina

No és cap sorpresa que la marca dels 1.000 quilòmetres s'hagi aconseguit amb l'obertura d'una línia a la Xina. El gegant asiàtic va trigar a adoptar l'automatització per als seus metros, perquè centrava el seu espectacular creixement del transport urbà massiu en la construcció de línies de metro convencionals. No obstant això, diverses ciutats xineses estan adoptant recentment la tecnologia driverless:  ho són els projectes en curs a Pequín, Xangai, Shenzhen, Guangzhou, Wuhan, Dongguan i Nanjing.

La línia Pujiang, la del salt simbòlic del quilòmetre 1.000, forma part de l'ampliació del metro de Xangai, que ja és el més extens del món. Identificada amb el color gris, fa 6,7 quilòmetres de longitud i té sis estacions. Com a tret característic, els trens fan servir rodadura pneumàtica, igual que el metro de París i algunes línies de Santiago de Xile i Ciutat de Mèxic.

Imatge
Creixement dels metros automàtics / Font: Observatori de Metros Automàtics

Creixement dels metros automàtics / Font: Observatori de Metros Automàtics

Una tendència global

Tant a l'Àsia com en altres continents hi ha una forta tendència cap al metro automàtic. El 2017, se'n van obrir a Pequín, Santiago, Istanbul, Seül i Kuala Lumpur. Dues ciutats més, Hyderabad i Nova Delhi, a l'Índia, van inaugurar línies dissenyades per al nivell d'automatització total o GoA4 (el de la línia 9/10 de Barcelona) però funcionen amb conductors a bord durant una primera fase.

S'espera que en els pròxims anys augmentarà el percentatge de noves línies de metro automàtic en relació amb les convencionals. Significativament, cap ciutat que ha construït una línia de metro automatitzada ha tornat a dissenyar-ne de convencionals.

Com ha subratllat la UITP, els beneficis de l'automatització són cada vegada més reconeguts pels responsables de les infraestructures de transport urbà. L'avantatge clau és que millora la qualitat del servei mitjançant una més gran flexibilitat de l'oferta, però també s'ha demostrat que aporta un nivell màxim de seguretat.

We have exciting rail news to share as the @UITPnews Observatory of Automated Metros is pleased to celebrate automated metro lines across the world reaching the 1000km milestone.
Read our official news and press release here: https://t.co/10RLml3TPG #Metro #Rail #1000km pic.twitter.com/qKo00VTnX4

— UITP Press Office (@UITPpress) 15 de maig de 2018
Darrera modificació
07.06.2018
Tema
Transport
  • Altres temesInnovacióConceptesMetro automàticInstitucionsAltresTMBLlocsDe tot arreuAnys2018
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • Les xifres descomunals del metro de Xangai, el més llarg del món

  • El metro més gran del món creix per no col·lapsar-se

  • L’any 2017 es van obrir al públic 1.270 quilòmetres de metros arreu del món

  • Inaugurada la primera línia de metro automàtic a Pequín

  • Istanbul inaugura la seva primera línia de metro automàtic

  • El metro de Santiago de Xile ha inaugurat la línia 6, amb conducció automàtica

Contingut relacionat

Esplanada anella Palau Sant Jordi / Font: BSM

Transport públic per al concert de la cantant japonesa Ado al Palau Sant Jordi

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Rigoberta Bandini al Palau Sant Jordi

Transport
Estació metro Maragall / Foto: Pep Herrero (TMB)

Comencen les obres de millora del metro de Barcelona que obliguen a tallar parcialment el servei a les línies 4 i 11

Transport
La revetlla de Sant Joan a la platja de la Nova Icària / Foto: Ajuntament de Barcelona

El metro de Barcelona funcionarà 43 hores sense interrupció i comptarà amb més trens per a la revetlla de Sant Joan

Transport

Últimes notícies

Imatge
L'estació d'Universitat llueix els colors de la bandera de l'arc de sant martí pel Pride Barcelona 2025 / Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB i Pride Barcelona acoloreixen el metro per celebrar el Dia de l’Orgull LGTBI

Societat
Les noves incorporacions d'AAC's a metro per aquest estiu 2025 / Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB suma 92 nous agents d’atenció al client per al metro durant l’estiu

Empresa
Imatge
El servei de bicicleta metrpolitana pública AMBici, compta amb la participació de TMB / Foto: AMB

Ultimen els preparatius per finalitzar l’ampliació de l’AMBici i entren en vigor noves tarifes

Empresa
Imatge col·loqui TMB orgull per la diversitat / Foto: Miquel Àngel (TMB)

TMB desfilarà al Pride Barcelona amb un autobús propi per primera vegada

Empresa

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons