Header Top menu
Istanbul inaugura la seva primera línia de metro automàtic
La primera fase del primer sistema de metro sense conductor de Turquia ha entrat en funcionament aquest mes de desembre, una fita en què es pot dir que TMB hi ha tingut alguna cosa a veure.
Es tracta de 10,5 quilòmetres d'un tram de la línia M5, entre Üsküdar i Ümraniye, a la part asiàtica de la ciutat d'Istanbul, amb vuit estacions. La línia completa, Üskudar-Sancaktepe, tindrà 20 quilòmetres de llargada i 16 estacions. L'estimació és que el juny del 2018 entri en funcionament la segona part de la línia i transporti uns 700.000 passatgers per dia.
Istanbul és una de les ciutats més grans d'Europa: el desembre de l'any passat ja comptava amb uns 15 milions d'habitants. Amb aquesta població, la mobilitat es converteix en un element clau, tant per moure milions de ciutadans cada dia de la forma més òptima com per l'impacte ambiental que aquest transport genera en l'entorn.
El metro automàtic compleix aquests dos objectius, per la seva efectivitat, freqüència de pas, seguretat i respecte al medi ambient. Aquests arguments i d'altres van ser abordats en les sessions de treball en que responsables de Metro de TMB van participar junt amb les autoritats locals, que tot seguit van decidir que la nova línia M5 i les successives, que estaven concebudes com a convencionals, serien reformulades com a automàtiques.
La xarxa actual de metro de la capital de Turquia, després de la inauguració, arriba als 167 quilòmetres de longitud. Les estimacions són que arribi als 355 quilòmetres el 2018 i als 1.023 al voltant de l'any 2023.
- ConceptesMetro automàticLlocsDe tot arreuAnys2017