Header Top menu
L’any 2017 es van obrir al públic 1.270 quilòmetres de metros arreu del món
L'Àsia encapçala l'expansió dels sistemes urbans de transport ferroviari. Un 13% de la nova infraestructura correspon a metros automàtics sense conductor.
El 2017 es van completar 120 projectes ferroviaris urbans a tot el món, que van representar la posada en servei de 1.270 quilòmetres de noves infraestructures. Aquestes xifres, recollides per la UITP, mostren un fort augment respecte al 2016, tant pel que fa al transport ferroviari lleuger (+ 27%) com per al metro pesant (+ 35%).
La dominació asiàtica del mercat del metro es va confirmar el 2017, en gran part a causa de l'evolució a la Xina, però també perquè s’han concretat projectes a l'Índia, Taiwan, Singapur i Malàisia. Set ciutats xineses i índies van obrir el seu primer tram de metro l'any passat.
Les ciutats del món que més metro van obrir van ser Guangzhou (83,7 km), Taipei (62 km), Zhengzhou (57,3 km), Wuhan (55 km) i Xangai (49,3 km). Ara hi ha 176 ciutats amb almenys una línia de metro.
Sis metros completament automatitzats
Una part important (13,3%) de la nova infraestructura instal·lada el 2017 va ser per a línies totalment automatitzades. Si excloem la Xina, que tot just acaba d'entrar a la cursa, els metros totalment automatitzats representen el 36% de la nova infraestructura de metro.
Les noves línies totalment automatitzades, amb una longitud total de 106,5 km, estan ubicades a Pequín, Santiago, Istanbul, Seül, Kuala Lumpur i Singapur.
A significant part of the new infrastructure for #urban #rail projects installed globally in 2017 was for fully #automated lines. Read the full statistics report on urban rail openings in 2017! https://t.co/i8rfQabvti pic.twitter.com/yi6fT2gPbx
— UITP (@UITPnews) 19 de gener de 2018
- ConceptesMetro automàticInstitucionsAltresLlocsDe tot arreuServeiMetroAnys2018