Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Empresa
  3. Els Metros Automàtics Han Crescut Un 17% Des del 2014
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
25.07.2016
Marta Franco

Els metros automàtics han crescut un 17% des del 2014

Imatge
Portes d'andana a la línia 9 Nord / Foto: Pep Herrero
Portes d'andana a la línia 9 Nord / Foto: Pep Herrero
< >Portes d'andana a la línia 9 Nord / Foto: Pep Herrero
Portes d'andana a la línia 9 Nord / Foto: Pep Herrero

Ja hi ha 53 línies de metro totalment automatitzades en 36 ciutats del món i operen 789 quilòmetres, un augment del 17% en comparació amb el 2014, segons dades de la UITP. 

L'informe de l’Observatori de Metros Automàtics de l'Associació Internacional de Transport Públic (UITP) World report on metro automation, publicat aquest mes de juliol, dibuixa una tendència global a incrementar les línies de metro totalment automatitzades a nivell mundial.

En l'actualitat hi ha 53 línies totalment automatitzades a tot el món en 36 ciutats, un total de 789 quilòmetres, fet que significa un augment en la longitud de la infraestructura del 17% en comparació amb el 2014.

L'estudi ofereix una visió general de l'automatització del metro, que abasta característiques de la línia, les tendències tecnològiques, un repàs del mercat de proveïdors i una estimació de l'evolució futura. L'anàlisi d'aquestes línies, algunes en funcionament des de fa dècades, ofereix una oportunitat única per als operadors, les autoritats i els proveïdors de la indústria per comprendre millor l'evolució futura dels sistemes de metro.

Imatge
Creixement global dels metros automàtics (km de línies operades en mode automàtic en la seva totalitat) / Font: UITP

Percentatge de línies del metro automatitzat al món el 2016 / Font: UITP

Una millora de la sostenibilitat

"La completa automatització representa una oportunitat per als sistemes de metro i per a una mobilitat urbana més sostenible", apunta Ramon Malla, president de l'Observatori de Metros Automàtics de la UITP i director de Línies Automàtiques a TMB. Segons Malla, aquest creixement exponencial “demostra que les autoritats i els operadors de tot el món estan cada vegada més disposats a fer el salt cap a aquest nou punt de referència en el servei i operacions de metro".

En aquest sentit, Barcelona és un clar exemple d'aquesta forta aposta per l'automatització i ha fet la seva contribució a la tendència. El 12 de febrer passat, amb la posada en servei de la línia 9 Sud, va sumar 20 quilòmetres més de metro automàtic per a l'àrea de Barcelona. Avui el 25% de la xarxa del metro de TMB està integrat per línies automàtiques sense conductor, i se situa en el top ten de ciutats amb més quilòmetres de xarxa operades en mode automàtic, concretament ocupa la vuitena posició.

Un organisme d'estudi i divulgació del coneixement

L’Observatori de Metros Automàtics és un organisme permanent de la UITP encarregat de difondre i compartir el coneixement actual i rellevant sobre les línies automàtiques. Es coordina des de Metro de Barcelona i el seu president és Ramon Malla, també director de Línies Automàtiques a TMB. Les seves activitats centrals són el monitoratge, l’estudi i la disseminació.

La UITP és la defensora global del transport públic i la mobilitat sostenible, i la promotora d'innovacions en el sector. Compta amb 3.400 membres de 90 països que cooperen pel desenvolupament de negocis i l’intercanvi de coneixements.

Darrera modificació
09.08.2020
Tema
Empresa
  • Altres temesInnovacióConceptesMetro automàticTecnologiaInstitucionsAltresTMBServeiL10L11L9Anys2016
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • En servei la línia 9 Sud, 20 quilòmetres més de metro automàtic per a l'àrea de Barcelona

  • Reportatge del programa científic 'Lab 24' sobre el metro automàtic

  • El metro automàtic ja té espai propi al web de TMB

Contingut relacionat

Foto de grup de l'acte / Foto: Miguel Ángel Cuartero

La campanya “Senyal d’ajuda” arriba a la xarxa de metro i bus de TMB

Empresa
Inauguració exposició trens centenari del metro

Els trens històrics restaurats ja es poden visitar a l’exposició ‘Els trens del centenari. El patrimoni ferroviari del metro de Barcelona’

Empresa
Imatge
El conseller delegat de TMB, Xavier Flores, durant la seva ponència inaugural al COMET 2025 / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Barcelona, seu de la trobada de COMET, la comunitat internacional de metros

Empresa
El conseller delegat de TMB, Xavier Flores, durant la presentació de la campanya 'Mou-te pel càncer infantil i acompanya'ns' de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB presenta la causa solidària escollida per la plantilla aquest any: el càncer infantil

Empresa

Últimes notícies

Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per als concerts d’Antonio Orozco al Palau Sant Jordi

Transport
Imatge
La Farinera del Clot exposa cinc sèries emblemàtiques del metro de Barcelona / Font: M. A. Cuartero (TMB)

Cent anys d'història del metro de Barcelona al Centre Cultural La Farinera del Clot

Cultura i Oci
Gallery
Imatge
Inauguració de l'exposició 100 anys de metro al Palau Robert. /Foto: M.A. Cuartero (TMB)

Ple d'activitats a TMB durant el darrer cap de setmana de novembre

Transport
Llums de Nadal a Barcelona / Foto: TMB

El transport públic de TMB, a punt per al Nadal 2025

Transport

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons