Header Top menu
Els metros automàtics han crescut un 17% des del 2014
Ja hi ha 53 línies de metro totalment automatitzades en 36 ciutats del món i operen 789 quilòmetres, un augment del 17% en comparació amb el 2014, segons dades de la UITP.
L'informe de l’Observatori de Metros Automàtics de l'Associació Internacional de Transport Públic (UITP) World report on metro automation, publicat aquest mes de juliol, dibuixa una tendència global a incrementar les línies de metro totalment automatitzades a nivell mundial.
En l'actualitat hi ha 53 línies totalment automatitzades a tot el món en 36 ciutats, un total de 789 quilòmetres, fet que significa un augment en la longitud de la infraestructura del 17% en comparació amb el 2014.
L'estudi ofereix una visió general de l'automatització del metro, que abasta característiques de la línia, les tendències tecnològiques, un repàs del mercat de proveïdors i una estimació de l'evolució futura. L'anàlisi d'aquestes línies, algunes en funcionament des de fa dècades, ofereix una oportunitat única per als operadors, les autoritats i els proveïdors de la indústria per comprendre millor l'evolució futura dels sistemes de metro.
Percentatge de línies del metro automatitzat al món el 2016 / Font: UITP
Una millora de la sostenibilitat
"La completa automatització representa una oportunitat per als sistemes de metro i per a una mobilitat urbana més sostenible", apunta Ramon Malla, president de l'Observatori de Metros Automàtics de la UITP i director de Línies Automàtiques a TMB. Segons Malla, aquest creixement exponencial “demostra que les autoritats i els operadors de tot el món estan cada vegada més disposats a fer el salt cap a aquest nou punt de referència en el servei i operacions de metro".
En aquest sentit, Barcelona és un clar exemple d'aquesta forta aposta per l'automatització i ha fet la seva contribució a la tendència. El 12 de febrer passat, amb la posada en servei de la línia 9 Sud, va sumar 20 quilòmetres més de metro automàtic per a l'àrea de Barcelona. Avui el 25% de la xarxa del metro de TMB està integrat per línies automàtiques sense conductor, i se situa en el top ten de ciutats amb més quilòmetres de xarxa operades en mode automàtic, concretament ocupa la vuitena posició.
Un organisme d'estudi i divulgació del coneixement
L’Observatori de Metros Automàtics és un organisme permanent de la UITP encarregat de difondre i compartir el coneixement actual i rellevant sobre les línies automàtiques. Es coordina des de Metro de Barcelona i el seu president és Ramon Malla, també director de Línies Automàtiques a TMB. Les seves activitats centrals són el monitoratge, l’estudi i la disseminació.
La UITP és la defensora global del transport públic i la mobilitat sostenible, i la promotora d'innovacions en el sector. Compta amb 3.400 membres de 90 països que cooperen pel desenvolupament de negocis i l’intercanvi de coneixements.
- Altres temesInnovacióConceptesMetro automàticTecnologiaInstitucionsAltresTMBServeiL10L11L9Anys2016