Header Top menu
Joaquim Balsera, nou secretari general de la ‘Asociación Latinoamericana de Metros y Subterráneos (ALAMYS)’
TMB manté així la secretaria general de l’entitat, ara amb el director de negocis corporatius, internacional i màrqueting al capdavant, que agafa el relleu de Lola Bravo, directora d’Administració i Finances.
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) continuarà al capdavant de la Secretaria General de la Asociación Latinoamericana de Metros y Subterráneos (ALAMYS) un cop els socis de l’entitat han ratificat per unanimitat que l’empresa catalana mantingui la Secretaria General de l’ens internacional. Actualment, TMB ja ocupa la Secretaria General d’ALAMYS, de la mà de Lola Bravo, directora d’Administració i Finances de TMB. Donada la seva imminent jubilació i la voluntat de TMB de donar continuïtat al càrrec, l’empresa va proposar Joaquim Balsera, director de negocis corporatius, internacional i màrqueting de TMB, com a nou titular per ocupar la Secretaria General d’ALAMYS.
Els operadors i autoritats del transport públic que formen part de l’ens internacional i que van ser presents a l’assemblea general d’ALAMYS, van votar per unanimitat la seva designació com a nou Secretari General d’ALAMYS i ara, en el marc de la 31a Reunió de Comitès Tècnics d’ALAMYS a Santo Domingo, s’ha fet efectiu el relleu i Balsera ha substituït a Lola Bravo, que ocupava el càrrec des de l’1 de juny de 2023. Balsera ha agraït el nomenament i ha afirmat que assumeix la responsabilitat del càrrec “amb il·lusió i el ferm compromís de treballar per l’enfortiment i el futur dels metros llatinoamericans, impulsant la col·laboració, la innovació i l’intercanvi de coneixement entre els socis i les organitzacions que formen part d’ALAMYS”. TMB també està representada a l’associació llatinoamericana pel seu conseller delegat, Xavier Flores, que forma part del comitè de direcció com a Vicepresident Segon. TMB compta amb el suport de dos membres principals d’ALAMYS a Barcelona: l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) i Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC).
Com a nou secretari general d’ALAMYS, Balsera exercirà les funcions generals, financeres comptables, administratives i operacionals que recullen els estatuts d’ALAMYS, organització en la qual participa des de l’any 2017 com a coordinador del grup de treball de màrqueting. Pel que fa a TMB, hi ha desenvolupat la seva carrera professional des de l’any 2015, i és advocat, diplomat en funció Gerencial en les administracions públiques i màster en administració pública (EMPA) per ESADE.
L’associació de metros de l’Amèrica Llatina
ALAMYS va néixer l’any 1986 a Caracas amb l’objectiu de compartir experiències, establir estàndards de bones pràctiques i esdevenir un grup referent d’operadors metro-ferroviaris a Llatinoamèrica. A l’actualitat, hi són representats més de 70 socis de 17 països d’Europa i Amèrica.
La tasca que desenvolupa l’entitat i els serveis que ofereix als seus membres es gestiona des de la Secretaria General. Entre d’altres, ofereix suport als diferents organismes que conformen ALAMYS, organitza trobades, congressos, capacitacions, tallers i assembles. Així mateix, difon assumptes d’interès per a l’entitat i el sector, tant de forma interna, com externa.
31a Reunió dels Comitès Tècnics d’ALAMYS
Aquests dies, del 7 a l’11 de juny, se celebra a Santo Domingo (República Dominicana) la 31a Reunió dels Comitès Tècnics d’ALAMYS, un espai que reuneix a experts ferroviaris de diferents àrees per compartir coneixements, experiències i innovacions que impulsin la mobilitat urbana a Llatinoamèrica.
Per part de TMB, a l’esdeveniment internacional que s'ha celebrat aquesta setmana han intervingut el seu conseller delegat, Xavier Flores, com a coordinador de sessió plenària dels comitès tècnics i també altres professionals de la companyia, com el director de l’àrea tècnica de Metro, Jordi Micàs, que ha explicat l’experiència del suburbà barceloní durant la gran apagada elèctrica, la directora de finançament, programació i auditoria, Miriam Manrique, que juntament amb el conseller delegat, han explicat el valor de TMB i el retorn econòmic, social i mediambiental que genera la companyia a la societat. Finalment, dins el grup de màrqueting, Verónica Estévez, responsable de publicitat, marca i màrqueting directe de TMB, ha parlat de les accions de marca al transport públic.
- ConceptesComunicacióRelacions institucionalsInstitucionsAltresTMBAnys2026


