Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main navigation

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. Joaquim Balsera, Nou Secretari General de La ‘Asociación Latinoamericana de Metros y Subterráneos (ALAMYS)’
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
11.06.2026
Premsa TMB

Joaquim Balsera, nou secretari general de la ‘Asociación Latinoamericana de Metros y Subterráneos (ALAMYS)’

TMB manté així la secretaria general de l’entitat, ara amb el director de negocis corporatius, internacional i màrqueting al capdavant, que agafa el relleu de Lola Bravo, directora d’Administració i Finances.

 

Imatge
Joaquim Balsera, director de negocis corporatius, internacional i màrqueting de TMB, designat nou Secretari General d'ALAMYS / Foto: ALAMYS
Joaquim Balsera, director de negocis corporatius, internacional i màrqueting de TMB, designat nou Secretari General d'ALAMYS / Foto: ALAMYS
< >Joaquim Balsera, director de negocis corporatius, internacional i màrqueting de TMB, designat nou Secretari General d'ALAMYS / Foto: ALAMYS

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) continuarà al capdavant de la Secretaria General de la Asociación Latinoamericana de Metros y Subterráneos (ALAMYS) un cop els socis de l’entitat han ratificat per unanimitat que l’empresa catalana mantingui la Secretaria General de l’ens internacional. Actualment, TMB ja ocupa la Secretaria General d’ALAMYS, de la mà de Lola Bravo, directora d’Administració i Finances de TMB. Donada la seva imminent jubilació i la voluntat de TMB de donar continuïtat al càrrec, l’empresa va proposar Joaquim Balsera, director de negocis corporatius, internacional i màrqueting de TMB, com a nou titular per ocupar la Secretaria General d’ALAMYS. 

Els operadors i autoritats del transport públic que formen part de l’ens internacional i que van ser presents a l’assemblea general d’ALAMYS, van votar per unanimitat la seva designació com a nou Secretari General d’ALAMYS i ara, en el marc de la 31a Reunió de Comitès Tècnics d’ALAMYS a Santo Domingo, s’ha fet efectiu el relleu i Balsera ha substituït a Lola Bravo, que ocupava el càrrec des de l’1 de juny de 2023. Balsera ha agraït el nomenament i ha afirmat que assumeix la responsabilitat del càrrec “amb il·lusió i el ferm compromís de treballar per l’enfortiment i el futur dels metros llatinoamericans, impulsant la col·laboració, la innovació i l’intercanvi de coneixement entre els socis i les organitzacions que formen part d’ALAMYS”. TMB també està representada a l’associació llatinoamericana pel seu conseller delegat, Xavier Flores, que forma part del comitè de direcció com a Vicepresident Segon. TMB compta amb el suport de dos membres principals d’ALAMYS a Barcelona: l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) i Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC). 

Com a nou secretari general d’ALAMYS, Balsera exercirà les funcions generals, financeres comptables, administratives i operacionals que recullen els estatuts d’ALAMYS, organització en la qual participa des de l’any 2017 com a coordinador del grup de treball de màrqueting. Pel que fa a TMB, hi ha desenvolupat la seva carrera professional des de l’any 2015, i és advocat, diplomat en funció Gerencial en les administracions públiques i màster en administració pública (EMPA) per ESADE.

L’associació de metros de l’Amèrica Llatina

ALAMYS va néixer l’any 1986 a Caracas amb l’objectiu de compartir experiències, establir estàndards de bones pràctiques i esdevenir un grup referent d’operadors metro-ferroviaris a Llatinoamèrica. A l’actualitat, hi són representats més de 70 socis de 17 països d’Europa i Amèrica.

La tasca que desenvolupa l’entitat i els serveis que ofereix als seus membres es gestiona des de la Secretaria General. Entre d’altres, ofereix suport als diferents organismes que conformen ALAMYS, organitza trobades, congressos, capacitacions, tallers i assembles. Així mateix, difon assumptes d’interès per a l’entitat i el sector, tant de forma interna, com externa. 

31a Reunió dels Comitès Tècnics d’ALAMYS

Aquests dies, del 7 a l’11 de juny, se celebra a Santo Domingo (República Dominicana) la 31a Reunió dels Comitès Tècnics d’ALAMYS, un espai que reuneix a experts ferroviaris de diferents àrees per compartir coneixements, experiències i innovacions que impulsin la mobilitat urbana a Llatinoamèrica. 

Per part de TMB, a l’esdeveniment internacional que s'ha celebrat aquesta setmana han intervingut el seu conseller delegat, Xavier Flores, com a coordinador de sessió plenària dels comitès tècnics i també altres professionals de la companyia, com el director de l’àrea tècnica de Metro, Jordi Micàs, que ha explicat l’experiència del suburbà barceloní durant la gran apagada elèctrica, la directora de finançament, programació i auditoria, Miriam Manrique, que juntament amb el conseller delegat, han explicat el valor de TMB i el retorn econòmic, social i mediambiental que genera la companyia a la societat. Finalment, dins el grup de màrqueting, Verónica Estévez, responsable de publicitat, marca i màrqueting directe de TMB, ha parlat de les accions de marca al transport públic.

Tema
Empresa
  • ConceptesComunicacióRelacions institucionalsInstitucionsAltresTMBAnys2026
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Joaquim Balsera, director de negocis corporatius, internacional i màrqueting de TMB, designat nou Secretari General d'ALAMYS / Foto: ALAMYS
Descarrega l’arxiu (304.39 KB)
Nota de premsa en pdf.
Descarrega l’arxiu (124.94 KB)

També et pot interessar...

Contingut relacionat

El nou lema corporatiu de TMB, 'A prop de tot' / Imatge: TMB

TMB estrena un nou lema corporatiu: 'A prop de tot'

Empresa
Logotip de TMB

TMB convoca 450 places per ampliar la borsa de personal de metro i bus per a l’estiu del 2027

Empresa
Noves incorporacions a Metro / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB suma 229 professionals de conducció a bus i 129 agents d’atenció al client a metro durant aquest estiu

Empresa
Un moment de la visita al Centre de Control de Metro / Font: Pep Herrero (TMB)

David Prat s’incorpora a TMB com a nou director de la xarxa de Metro

Empresa

Últimes notícies

Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Chayanne al Palau Sant Jordi

Transport
Les noves pantalles digitals arriben a més del 50% de les estacions de les línies convencionals de la xarxa de metro / Foto: TMB

TMB prolongarà una hora el servei de metro per la final del mundial de futbol

Transport
Sota el lema "L'Orgull de les nostres vides. Fer anys, acompanyant-nos, és créixer", arrancava dissabte passat a les sis de la tarda la multitudinària desfilada de carrosses del Pride Barcelona 2023 / Fotos: Pep Herrero (TMB)

Recomanacions de mobilitat per a la Manifestació de l’Orgull LGTBI, a la qual participa activament TMB

Transport
Les entitats col·laboradores en la nova guia en lectura fàcil per viajar en metro / Foto: Pep Herrero  (TMB)

TMB presenta una nova guia en lectura fàcil per viatjar en metro

Transport

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons