Header Top menu
Els metros automàtics europeus transporten mil milions de viatgers
Mentre la indústria de l'automoció sospesa els avantatges dels cotxes autònoms, el ferrocarril va fent camí cap a l'automatització integral i la digitalització.
To our english speaking followers: This interactive map shows the automated metro systems in Europe. Find it here: https://t.co/MyJsgn6vv6 pic.twitter.com/grBZWSROPz
— Allianz pro Schiene (@Schienenallianz) 30 de novembre de 2016
Mentre la indústria de l'automoció sospesa els avantatges dels cotxes autònoms, el ferrocarril va fent camí cap a l'automatització integral i la digitalització. Un estudi de l'associació alemanya Aliança pel Ferrocarril, fet amb dades del 2015, constata que els metros sense conductor són una realitat ben implantada a Europa, tant en el format de metro lleuger (n'hi ha en força ciutats franceses) com en el pesant, en què París i Barcelona són referències.
En total, hi ha sistemes sense conductor en 15 ciutats europees, i transporten mil milions de viatgers anuals. Entre les que ara mateix projecten metros automàtics hi ha Viena, Atenes, Tessalònica, Istanbul, Estocolm, Glasgow i Marsella.
- ConceptesMetro automàticInstitucionsAltresTMBLlocsDe tot arreuServeiMetroAnys2016