Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Innovació
  3. Vint ciutats amb metros automàtics intercanvien experiències a Barcelona
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
08.03.2017
Oriol Pàmies

Vint ciutats amb metros automàtics intercanvien experiències a Barcelona

Imatge
Presentació de la línia 9/10 de Barcelona als assistents / Foto: Pep Herrero (TMB)
Presentació de la línia 9/10 de Barcelona als assistents / Foto: Pep Herrero (TMB)
< >Presentació de la línia 9/10 de Barcelona als assistents / Foto: Pep Herrero (TMB)
Presentació de la línia 9/10 de Barcelona als assistents / Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB i la Unió Internacional del Transport Públic (UITP) han organitzat aquesta setmana una reunió de treball en què es passa revista a les experiències de metros automàtics al món i a l'estat dels projectes en preparació o en curs.

Després de la gran cita internacional sobre mobilitat i connectivitat de la setmana passada, un grup de 30 directius i tècnics d'empreses operadores de metro del món han estat concentrats des de dilluns fins dimecres a Barcelona per actualitzar coneixements i intercanviar experiències sobre les accions més innovadores que s'estan duent a terme arreu en el disseny i l'operació del transport urbà ferroviari.

La trobada, amb seu a l'Espai Gaudí, ha suposat la presència d'experts de 17 països i més de 20 ciutats, entre les quals destaquen París, Singapur, Copenhaguen, Taipei, Lilla, Lió, São Paulo, Moscou, Hong Kong, Santiago de Xile, Estocolm, Milà, Istanbul, Hamburg, Marsella, Lausana, Viena i Londres.

Observatori liderat per TMB

Aquesta reunió ha estat organitzada per  l'Observatori de Metros Automàtics, organisme permanent de l'Associació Internacional de Transport Públic (UITP), encarregat de difondre i compartir el coneixement actual i rellevant sobre les línies amb conducció automàtica dels trens. Es coordina des de Metro de Barcelona i el seu president és Ramon Malla, també director de Projectes Estratègics de Metro a TMB.

Les seves activitats centrals són el monitoratge, l'estudi i la disseminació, funcions que han convertit l'Observatori en un fòrum de debat i anàlisi de les tendències de futur del metro al món. El seu lloc web constitueix una referència per a tot el sector.

Els assistents a la reunió han repassat les últimes dades recollides per l'Observatori, en què es constata la consolidació de la preferència pels metros automàtics, tant en els nous desenvolupaments com en les renovacions de línies antigues.  

Qui les prova, repeteix

En efecte, hi ha línies automàtiques a tot el món, en diferents contextos demogràfics i culturals. Una bona prova de l'acceptació que tenen és que cada cop que una ciutat ha construït una línia automàtica mai més ha tornat a fer una línia tradicional amb conducció manual: tots el que ho han provat han repetit.  

Una quarta part de les ciutats amb metro disposen, com a mínim, d’una línia automàtica. Les línies automàtiques tenen molts avantatges, i destaquen per la seva seguretat, ja que eviten errors humans, i la flexibilitat per adaptar-se a escenaris variables de demanda.

A més d'assistir a les sessions, els participants han pogut conèixer directament un tram de metro automàtic de Barcelona, la línia 9 Nord, i el Centre de Control de Metro. Barcelona ha estat pionera en aquest àmbit d'innovació en transport urbà i contribueix a la comunitat internacional liderant l'Observatori per difondre i promoure metro automàtic. En l'actualitat a l'àrea de Barcelona hi ha implantada la conducció automàtica pràcticament en un 25% dels 119 quilòmetres de la xarxa de metro.

Imatge
Presentació del metro de Taipei a la reunió de metros automàtics / Foto: Pep Herrero (TMB)

Explicació sobre la línia 9 Nord al vestíbul de Singuerlín / Foto: Pep Herrero (TMB)
 

Darrera modificació
29.09.2017
Tema
Innovació
  • ConceptesInnovacióMetro automàticInstitucionsAltresAltres operadorsTMBLlocsBarcelonaServeiL9Anys2017
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • Els metros automàtics han crescut un 17% des del 2014

  • Els metros automàtics europeus transporten mil milions de viatgers

Contingut relacionat

Bus de la línia H12 arribant a la Plaça d'Espanya / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Barcelona prova un sistema d’intel·ligència artificial de control automàtic de carrils reservats i parades per millorar la circulació dels busos

Innovació
Retolació lateral d'un autobús elèctric de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB adquirirà 19 autobusos elèctrics per seguir augmentant la seva flota de zero emissions

Innovació
Imatge
Minibús Yutong de pis baix 100% elèctric / Foto: M. A. Cuartero (TMB)

Comencen les proves amb el primer minibús 100% elèctric de pis baix

Innovació
Imatge
Vehicle UNVI doble pis 100% elèctric / Foto: M. A. Cuartero (TMB)

TMB prova un model d'autobús de dos pisos de propulsió 100% elèctrica

Innovació

Últimes notícies

La presidenta de TMB, Laia Bonet, durant la presentació de la sala de simuladors. /Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB obrirà la sala de simuladors de conducció a la ciutadania amb motiu dels actes de celebració del centenari de metro

Transport
Imatge
Els participants del grup de treball de Transport per Cable de la UITP en la visita al Telefèric de Montjuïc / Foto:  Pep Herrero (TMB)

TMB s'incorpora a la comissió de Transport per Cable de la UITP

Empresa
Imatge
La delegació iberoamericana del Banc Mundial a les instal·lacions de Triangle de TMB / Foto: Edu Pedrocchi (TMB)

Representants del Banc Mundial visiten TMB, com a operador referent en accessibilitat

Empresa
Els corredors a la Diagonal en la passada edició de la prova / Foto: Cursa DiR - Guàrdia Urbana

Afectacions a les línies de bus per la Cursa Diagonal DiR - Guàrdia Urbana 2025

Transport

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons