Header Top menu
Vint anys de la Carta de Serveis al ciutadà
L'any 1996, ara fa 20 anys, TMB va ser una de les deu empreses públiques triades per posar en marxa un nou instrument de qualitat, la Carta de Serveis al ciutadà.
A través de la Carta de Serveis, Metro i Autobusos fixaven els seus estàndards de qualitat en forma de compromisos explícits amb els ciutadans, incloent també un control periòdic i la publicació dels resultats corresponents a cadascun d'aquests compromisos. L'objectiu era, i és avui dia encara, estimular la qualitat, però amb un caràcter de compromís públic pel que fa al manteniment d'uns nivells de servei concrets i centrats en els clients.
Els compromisos de la Carta de Serveis, agrupats en grans apartats, fan referència al servei, l'atenció al viatger, els vehicles, les estacions i les instal·lacions, l'accessibilitat, el medi ambient i les queixes i reclamacions, i han mantingut la seva vigència des de la seva implantació fa dues dècades. Per a cadascun d'aquests acords, TMB fixa uns indicadors, alguns dels quals es basen en el compliment d'uns determinats nivells programats, i altres es refereixen al grau de satisfacció manifestat per l'usuari del servei.
A través d'aquest enllaç, per exemple, podem accedir a l'actual Carta de Serveis de Metro de Barcelona.
- Altres temesEmpresaConceptesAccessibilitatAtenció al clientHistòricInformació al clientMedi ambientOfertaPlanificacióQualitatServeiUsuarisInstitucionsTMBServeiBusMetroAnys2016