Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Història
  3. Sant Ildefons, la primera estació de metro de Cornellà, compleix 40 anys
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
23.11.2016
Gustau Lamadrid

Sant Ildefons, la primera estació de metro de Cornellà, compleix 40 anys

Imatge
Accés actual a l'estació de Sant Ildefons / Foto: Pep Herrero (TMB)
Accés actual a l'estació de Sant Ildefons / Foto: Pep Herrero (TMB)
< >Accés actual a l'estació de Sant Ildefons / Foto: Pep Herrero (TMB)
Accés actual a l'estació de Sant Ildefons / Foto: Pep Herrero (TMB)

El 23 de novembre de 1976 s'inaugurava amb el nom de San Ildefonso la primera estació de metro de Cornellà de Llobregat, com a terminal de la prolongació de la llavors línia V des de Pubilla Casas (avui Pubilla Cases).

L'arribada del metro a la ciutat de Cornellà de Llobregat va significar tota una fita en el seu temps i la inauguració de l'estació de Sant Ildefons va comptar amb la presència de nombroses autoritats, com el ministre d'Obres Públiques, Leopoldo Calvo-Sotelo, que després arribaria a ser president del govern espanyol, el governador civil de la província, Salvador Sánchez-Terán, i l'alcalde de Barcelona, Joaquín Viola, en qualitat de president de la Corporació Metropolitana, entre altres autoritats.

El nou tram inaugurat tenia una longitud de 2.600 metres i permetia comunicar directament tres municipis: Cornellà, l'Hospitalet i Barcelona. La prolongació incloïa, a més de l'estació de Pubilla Cases ubicada a l'Hospitalet de Llobregat, la posada en servei de tres noves estacions més, Maladeta (avui Can Vidalet), Parque Buxeres (després anomenada Boixeras i avui Can Boixeres) i Sant Ildefons, aquesta ja en el terme de Cornellà i en el mateix barri que dóna nom a l'estació.

L'ampliació va suposar també la creació de les cotxeres de Can Boixeres el mateix dia.

Canvi de nom i de nomenclatura

Sant Ildefons catalanitzaria el seu nom l'any 1982, amb la reorganització dels números de línies i canvis en els noms d’estacions, i al mateix temps que la línia V deixava la nomenclatura romana per adoptar la numeració aràbiga i passar a denominar-se línia 5.

Un any més tard, el 23 de desembre de 1983, aquesta estació deixaria de ser una estació terminal, un cop es va fer la prolongació de la línia 5 fins a Cornellà (actual Cornellà Centre), amb una altra estació al mig, Gavarra. Abans d'això, queda com a anècdota l’accident que va patir un tren de la sèrie 1000 que anava sense passatge al topar contra el cul-de-sac de l'estació de Sant Ildefons el 16 de setembre de 1978, que afortunadament es va saldar sense més conseqüències que un ferit d'escassa importància, el mateix conductor i únic ocupant del comboi.  

L'any 2012 Sant Ildefons va ser objecte d’una renovació integral consistent en la renovació dels vestíbuls per aprofitar millor l'espai, la substitució de paviments, graons i revestiments de les parets, la millora de la il·luminació, de la senyalització informativa i del mobiliari, i també s'hi van instal·lar nous peatges.

Imatge
Accés a l'estació de Sant Ildefons l'any 1978 / Foto Arxiu TMB

Estació de Sant Ildefons actualment / Foto: Arxiu TMB

Darrera modificació
24.11.2016
Tema
Història
  • ConceptesHistòricInfraestructuraEstacióInstitucionsTMBLlocsCan VidaletCornellà de LlobregatL'Hospitalet de LlobregatPubilla CasesSant IldefonsServeiL5Anys2016
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • Finalitza la rehabilitació de les estacions de Glòries, Bellvitge, Artigues i Sant Ildefons

Contingut relacionat

Imatge
Metro engalanat per a la inauguració de la línia 2 / Arxiu TMB

30 anys de la posada en marxa de la innovadora línia 2 de metro

Història
Imatge
Tren sèrie 1000 de color blau i blanc en un taller de metro, als anys 70 / Foto: Arxiu Fundació TMB

L'evolució dels colors dels trens del metro: del negre i grana al blanc i vermell, passant pel blau i el crema

Història
Imatge
Composició feta a partir de diversos plànols del metro de Barcelona / Disseny: TMB

L’evolució dels plànols de la xarxa del metro de Barcelona al llarg dels seus cent anys d’història

Història
Imatge
Imatge d'aquesta iniciativa / Disseny: TMB

Posa a prova els teus coneixements del Centenari de la xarxa del Metro i guanya premis

Història

Últimes notícies

Retolació lateral d'un autobús elèctric de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB compra 19 autobusos elèctrics que incrementen la seva flota de zero emissions

Transport
Imatge
Detall de la portada del número 33 de la revista 'Monogràfic' de 'MobiliCat' dedicada al Centenari de metro / Imatge: MobiliCat

El Centenari de Metro, protagonista del suplement de la revista especialitzada MobiliCat

En xarxa
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per als tres concerts de Lady Gaga al Palau Sant Jordi

Transport
Esplanada anella Palau Sant Jordi / Font: BSM

Transport públic per al concert de Pecos al Palau Sant Jordi

Transport

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons