Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Història
  3. Sant Ildefons, la primera estació de metro de Cornellà, compleix 40 anys
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
23.11.2016
Gustau Lamadrid

Sant Ildefons, la primera estació de metro de Cornellà, compleix 40 anys

Imatge
Accés actual a l'estació de Sant Ildefons / Foto: Pep Herrero (TMB)
Accés actual a l'estació de Sant Ildefons / Foto: Pep Herrero (TMB)
< >Accés actual a l'estació de Sant Ildefons / Foto: Pep Herrero (TMB)
Accés actual a l'estació de Sant Ildefons / Foto: Pep Herrero (TMB)

El 23 de novembre de 1976 s'inaugurava amb el nom de San Ildefonso la primera estació de metro de Cornellà de Llobregat, com a terminal de la prolongació de la llavors línia V des de Pubilla Casas (avui Pubilla Cases).

L'arribada del metro a la ciutat de Cornellà de Llobregat va significar tota una fita en el seu temps i la inauguració de l'estació de Sant Ildefons va comptar amb la presència de nombroses autoritats, com el ministre d'Obres Públiques, Leopoldo Calvo-Sotelo, que després arribaria a ser president del govern espanyol, el governador civil de la província, Salvador Sánchez-Terán, i l'alcalde de Barcelona, Joaquín Viola, en qualitat de president de la Corporació Metropolitana, entre altres autoritats.

El nou tram inaugurat tenia una longitud de 2.600 metres i permetia comunicar directament tres municipis: Cornellà, l'Hospitalet i Barcelona. La prolongació incloïa, a més de l'estació de Pubilla Cases ubicada a l'Hospitalet de Llobregat, la posada en servei de tres noves estacions més, Maladeta (avui Can Vidalet), Parque Buxeres (després anomenada Boixeras i avui Can Boixeres) i Sant Ildefons, aquesta ja en el terme de Cornellà i en el mateix barri que dóna nom a l'estació.

L'ampliació va suposar també la creació de les cotxeres de Can Boixeres el mateix dia.

Canvi de nom i de nomenclatura

Sant Ildefons catalanitzaria el seu nom l'any 1982, amb la reorganització dels números de línies i canvis en els noms d’estacions, i al mateix temps que la línia V deixava la nomenclatura romana per adoptar la numeració aràbiga i passar a denominar-se línia 5.

Un any més tard, el 23 de desembre de 1983, aquesta estació deixaria de ser una estació terminal, un cop es va fer la prolongació de la línia 5 fins a Cornellà (actual Cornellà Centre), amb una altra estació al mig, Gavarra. Abans d'això, queda com a anècdota l’accident que va patir un tren de la sèrie 1000 que anava sense passatge al topar contra el cul-de-sac de l'estació de Sant Ildefons el 16 de setembre de 1978, que afortunadament es va saldar sense més conseqüències que un ferit d'escassa importància, el mateix conductor i únic ocupant del comboi.  

L'any 2012 Sant Ildefons va ser objecte d’una renovació integral consistent en la renovació dels vestíbuls per aprofitar millor l'espai, la substitució de paviments, graons i revestiments de les parets, la millora de la il·luminació, de la senyalització informativa i del mobiliari, i també s'hi van instal·lar nous peatges.

Imatge
Accés a l'estació de Sant Ildefons l'any 1978 / Foto Arxiu TMB

Estació de Sant Ildefons actualment / Foto: Arxiu TMB

Darrera modificació
24.11.2016
Tema
Història
  • ConceptesHistòricInfraestructuraEstacióInstitucionsTMBLlocsCan VidaletCornellà de LlobregatL'Hospitalet de LlobregatPubilla CasesSant IldefonsServeiL5Anys2016
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • Finalitza la rehabilitació de les estacions de Glòries, Bellvitge, Artigues i Sant Ildefons

Contingut relacionat

Imatge
Metro engalanat per a la inauguració de la línia 2 / Arxiu TMB

30 anys de la posada en marxa de la innovadora línia 2 de metro

Història
Imatge
Tren sèrie 1000 de color blau i blanc en un taller de metro, als anys 70 / Foto: Arxiu Fundació TMB

L'evolució dels colors dels trens del metro: del negre i grana al blanc i vermell, passant pel blau i el crema

Història
Imatge
Composició feta a partir de diversos plànols del metro de Barcelona / Disseny: TMB

L’evolució dels plànols de la xarxa del metro de Barcelona al llarg dels seus cent anys d’història

Història
Imatge
Imatge d'aquesta iniciativa / Disseny: TMB

Posa a prova els teus coneixements del Centenari de la xarxa del Metro i guanya premis

Història

Últimes notícies

Imatge
Imatge de l'estació de Gaudí / Foto: P. Herrero (TMB)

L'"estació fantasma" de Gaudí reneix com a espai expositiu

Empresa
Imatge de la Festa de la Bicicleta / Foto: web de l'Ajuntament de Barcelona

Afectacions a les línies d'autobús per la Festa de la bici i la Bicicletada Barcelona 2025

Transport
Estació de Verdaguer, línia 4 / Foto: TMB

L’intercanviador entre les línies 4 i 5 a l’estació Verdaguer tanca el proper 13 d’octubre durant 1 any per obres d’accessibilitat

Transport
Andana de l'estació 'fantasma' de Gaudí preparada per rebre les visites amb motiu del Centenari de metro / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB obre al públic per primera vegada l’estació fantasma de Gaudí, convertida en un espai expositiu

Empresa

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons