Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Empresa
  3. El Projecte NaviLens de TMB, Finalista Dels Guardons Internacionals Que Concedeix La UITP
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
15.05.2019
Carme Becerra

El projecte NaviLens de TMB, finalista dels guardons internacionals que concedeix la UITP

Imatge
El sistema NaviLens es pot utilitzar a les parades de la plaça d'Espanya i en tota la línia H12 / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
El sistema NaviLens es pot utilitzar a les parades de la plaça d'Espanya i en tota la línia H12 / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
< >El sistema NaviLens es pot utilitzar a les parades de la plaça d'Espanya i en tota la línia H12 / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
El sistema NaviLens es pot utilitzar a les parades de la plaça d'Espanya i en tota la línia H12 / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

L'aplicació, que millora l'accessibilitat de les persones amb discapacitat visual als transports públics, opta al premi a la categoria Disseny de processos i productes

El congrés mundial UITP Global Public Transport Summit reuneix, cada dos anys, operadors, empreses, entitats i administradors del transport públic. Coincidint amb la cita, la UITP (Unió Internacional del Transport Públic) lliura els seus premis, que reconeixen l'esforç d'innovació dels agents del sector a tot el món. El projecte NaviLens, que han presentat TMB i l'empresa Neosistec, serà un dels finalistes del proper congrés, que se celebrarà a Estocolm del 9 al 12 de juny.

NaviLens és una eina que, combinant una aplicació mòbil i les etiquetes que se situen a les parades i estacions, potencia l'autonomia personal de les persones amb discapacitat visual. TMB anirà desplegant progressivament aquest sistema a tota la xarxa de bus i metro, ja que la prova pilot que es va portar a terme va ser ben valorada pels usuaris. A través de l’app el viatger rep informació i orientacions que li permeten viatjar de forma segura i còmoda. Se'n poden beneficiar especialment les persones cegues o amb baixa visió, però també totes les persones amb algun tipus de discapacitat.

Al congrés de la UITP el projecte NaviLens competirà a la categoria Disseny de processos i productes amb dos finalistes més: Transports Publics Fribourgeois (Suïssa, Àustria, Alemanya i Liechtenstein) i Entur (Noruega). Dels centenars de projectes presentats, només 31 aspiren a endur-se el guardó en alguna de les 8 categories. Els resultats es donaran a conèixer el darrer dia del Congrés d'Estocolm: el 12 de juny.

Darrera modificació
15.05.2019
Tema
Empresa
  • Altres temesInnovacióConceptesAccessibilitatInnovacióRSCInstitucionsAltresTMBAnys2019
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • La cimera 2019 de la UITP comença a tancar els detalls de la cita d'Estocolm

  • Prova pilot de l'aplicació NaviLens d'orientació de les persones cegues en el transport públic

  • Membres de l'ONCE proven l'aplicació NaviLens com a guia virtual en el transport

Contingut relacionat

Els treballadors de Metro ratifiquen la proposta de conveni que donarà estabilitat laboral i organitzativa / Foto: Arxiu (TMB)

La presència de les dones a la plantilla de TMB creix un 34% en la darrera dècada

Empresa
Taula de treball sobre els CAE / FOTO:  Pep Herrero (TMB)

TMB preveu ingressar 14 milions d’euros amb la comercialització dels seus estalvis energètics

Empresa
Imatge
El servei AMBici arriba als 2 milions de desplaçaments. /Foto: AMB

L’AMBici compleix tres anys de servei amb més de 23.000 usuaris i més de dos milions de viatges anuals

Empresa
Imatge
La pantalla de gran format de Global al vestíbul d'Universitat L2 / Foto: Global

La xarxa del metro de Barcelona estrena quatre noves pantalles de gran format

Empresa

Últimes notícies

Tres dels busos de dos pisos elèctrics que entraran en servei al Barcelona Bus Turístic  / Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB rep els primers autobusos elèctrics de dos pisos

Transport
Imatge
Aspecte de l'estació de Barceloneta de l'L4 l'any 1977, un any després de la seva inauguració / Foto: Arxiu Fundació TMB (Puigfarran)

L'estació de metro de Barceloneta celebra 50 anys de la seva inauguració

Història
Sortida d'una edició anterior de la marató / Foto: Ajuntament de Barcelona

Línies d'autobús afectades per la Zurich Marató de Barcelona 2026

Transport
Yukiko Akagi, membre del jurat del certamen i 2n premi en la 51a edició del Concurs Maria Canals, tocant una peça al piano de mitja cua / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

El concurs musical Maria Canals baixa un piano de cua al metro

Cultura i Oci

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons