Header Top menu
Les xarxes de TMB van guanyar 4,6 milions de passatgers el 2016
L'any 2016 va continuar remuntant la demanda de transport públic a Barcelona i l'àrea metropolitana, i a les xarxes de metro i autobusos es va igualar el màxim històric del 2011.
La demanda de les xarxes de TMB (metro, autobús i transports d'oci) va créixer el 2016 per quart any consecutiu, fins als 577,4 milions de viatges, xifra que representa un increment de 4,6 milions de viatges respecte de l'any anterior, equivalents a un 0,8%. Es va igualar així, i per molt poc no es va superar, el màxim històric del 2011, l’últim any abans que la crisi econòmica impactés de ple en la mobilitat.
El creixement de la demanda va ser inferior al previst a causa del comportament de la xarxa de metro, que va tancar l'any amb 381,5 milions de validacions, un 0,9% menys que el 2015. Les pèrdues de passatge derivades de la conflicitivitat laboral del primer semestre no van arribar a ser compensades per l’evolució positiva dels últims mesos.
Pel que fa als autobusos regulars (sense transports d'oci), experimenten un fort augment, del 4,3%, equivalent a 7,8 milions de validacions, i superen la xifra de 190 milions, per primera vegada des del 2009. Continua sent destacable el paper de la nova xarxa de bus com a captadora de passatge, ja que les seves línies mantenen una tendència ascendent i han superat les 300.000 validacions els dies feiners.
Els transports de lleure, bàsicament el Barcelona Bus Turístic, també han evolucionat favorablement i s’apunten un augment del passatge del 4,6%.
Màxim històric de 955 milions de viatges en l’àmbit ATM
En el conjunt del sistema de transport de la regió metropolitana de Barcelona, segons ha informat l'ATM, la pujada de la demanda ha estat de 15,8 milions, un 1,7%, fins als 955 milions de validacions, la xifra més alta assolida des de l'existència del sistema integrat.
En l'àmbit de competències de l'Àrea Metropolitana de Barcelona, els viatges realitzats han estat 664 milions, amb un repunt de l'1,7%.
Aquestes dades les han interpretat els responsables del transport públic com la confirmació de la recuperació iniciada l'últim quadrimestre del 2013, que posava fi a una etapa de reducció de la demanda de transport públic i de mobilitat en general, relacionada amb la crisi econòmica i la desocupació. “El transport públic metropolità demostra que té moltes possibilitats per créixer i per contribuir a la millora de la qualitat de l'aire”, ha assenyalat Antoni Poveda, vicepresident de l’AMB i de TMB.