Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Empresa
  3. Les xarxes de TMB van guanyar prop de 13 milions de passatgers el 2015
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
25.01.2016
Oriol Pàmies

Les xarxes de TMB van guanyar prop de 13 milions de passatgers el 2015

Imatge
Un tren entra en una estació de la línia 2 del metro / Foto: Pep Herrero
Un tren entra en una estació de la línia 2 del metro / Foto: Pep Herrero
< >Un tren entra en una estació de la línia 2 del metro / Foto: Pep Herrero
Un tren entra en una estació de la línia 2 del metro / Foto: Pep Herrero

L'any 2015 ha estat positiu per al transport públic de Barcelona i l'àrea metropolitana: la demanda ha remuntat i s'ha situat en nivells semblants al moment inicial de la crisi econòmica.

Les xarxes de TMB (metro, bus i transports d'oci) van fer possibles 572,9 milions de viatges el 2015, xifra que representa un increment de 12,7 milions de viatges respecte a l'any anterior, equivalents a un 2,3%. La xarxa de metro va tancar l'any amb 385 milions de validacions, un 2,5% més, mentre que al bus regular i al Barcelona Bus Turístic el passatge va arribar a 187,8 milions, amb una variació a l'alça de l'1,9%.

La dada global de 572,9 milions de validacions és la tercera més alta de TMB, només superada per la del 2007 (576,9), abans de la recessió econòmica, i la del 2011 (577,4), en què es va acumular l'efecte de les ampliacions de la xarxa de metro dels dos anys anteriors.

La presidenta de TMB, Mercedes Vidal, ha qualificat d'"encoratjadores" aquestes dades i les ha atribuït a una combinació de "factors conjunturals" relacionats amb la reactivació econòmica i d'"elements estructurals" de l'oferta, que ha millorat, especialment pel que fa al servei d'autobús. En aquest punt ha recordat que la qualitat del servei i la disposició dels treballadors reben "valoracions altes per part dels usuaris" i ha augurat nous creixements aquest any arran de la posada en servei de la línia 9 Sud.

El metro, a prop del rècord

Destaca el fet que la xarxa de metro experimenta un augment de 9,3 milions de validacions respecte de l'any anterior i aconsegueix una xifra d'afluència anual acumulada (385 milions) que és la segona millor de la història, després de la del 2011 (390 milions). El rècord serà batut amb tota probabilitat aquest 2016.

Pel que fa als autobusos regulars (sense transports d'oci), encadenen tres anys consecutius d'increments de demanda i han tancat el 2015 amb 182,2 milions de validacions, és a dir, 3,9 milions més, un 2,2%. Aquest guany de passatge es va constatar sobretot a partir del mes de març, quan es van aplicar reforços en 37 línies per adequar l'oferta a la demanda. Continua sent destacable el paper de la nova xarxa de bus com a captadora de passatge, ja que les seves línies mantenen una tendència ascendent i han superat les 230.000 validacions els dies feiners.

El sistema supera els 939 milions de viatges

En el conjunt del sistema de transport de la regió metropolitana de Barcelona, segons ha informat l'ATM, la pujada de la demanda ha estat de 23 milions, un 2,5%, fins als 939,3 milions de validacions, la xifra més alta assolida des de l'existència del sistema integrat. Comptant des de l'estiu del 2013, el guany seria de 50 milions de viatges.

En l'àmbit de competències de l'Àrea Metropolitana de Barcelona, els viatges realitzats han estat 655,84 milions, amb un repunt també del 2,5%, Es pot veure el detall de les dades en aquesta nota de premsa.

Aquestes dades es poden interpretar com la confirmació de la tendència de recuperació iniciada l'últim quadrimestre del 2013, que posava fi a una etapa de reducció de la demanda de transport públic i de mobilitat en general, relacionada amb la crisi econòmica i la desocupació. En aquest sentit, l'atur registrat a la província de Barcelona va baixar en 45.000 persones al llarg del 2015, un 10,6%.

Per consolidar la tendència a l'alça, Mercedes Vidal ha considerat necessari "anar més lluny en mesures com ara la contenció tarifària i la potenciació de les tarifes socials, per fidelitzar els usuaris, millorar l'oferta de metro i bus, optimitzar la xarxa de transport metropolitana i avançar en l'ambientalització de la flota d'autobusos". "La mobilitat ha de ser una eina de lluita contra la desigualtat i a favor de la qualitat de vida dels ciutadans", ha conclòs.

Imatge
Evolució del passatge de les xarxes de TMB
Darrera modificació
28.01.2016
Tema
Empresa
  • ConceptesDadesDemandaInstitucionsAMBATMTMBServeiBusMetroNova xarxa de busAnys2016
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Les noves incorporacions com a personal de conducció de bus de TMB per aquest estiu 2025 / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB incorpora avui 217 professionals de conducció per a bus

Empresa
El conseller delegat de TMB, Xavier Flores; el director de la xarxa de Metro, Òscar Playà i la directora de comunicació de TMB, Mònica Peinado, amb directius de metro en l'acte de posada en servei del darrer tren 7000 / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB posa en servei el darrer dels 50 trens que han renovat el material mòbil de les línies 1 i 3 del metro

Empresa
Imatge
Imatge de l'estand de TMB i FGC a la UITP Summit d'Hamburg / Font:  TMB

L'aposta de TMB per la mobilitat sostenible s'exposa a la cimera internacional de la UITP

Empresa
Imatge
Visual 'Fem que es reconegui' / (TMB)

Neix ‘Fem que es reconegui’, l’espai digital on els usuaris i usuàries poden reconèixer la feina ben feta del personal de TMB

Empresa

Últimes notícies

Imatge
Vista general de l'Exposició d'Autobusos Clàssics 2025 / Foto: M. A. Cuartero (TMB)

Així ha estat la trobada anual d'autobusos clàssics a Barcelona

Cultura i Oci
Gallery
La revetlla de Sant Joan a la platja de la Nova Icària / Foto: Ajuntament de Barcelona

El metro de Barcelona funcionarà 43 hores sense interrupció i comptarà amb més trens per a la revetlla de Sant Joan

Transport
L'Exposició d'Autobusos Clàssics 2024 va reunit més de 10.000 assistents / Foto: Pep Herrero (TMB)

L’Exposició d’Autobusos Clàssics de Barcelona torna aquest cap de setmana a l’avinguda Maria Cristina

Transport
Imatge
Els alumnes de 2n A de Primària de l'escola Auró, en un moment de la formació de TMB Educa / Foto: TMB

El programa TMB Educa presenta la seva primera activitat virtual

Cultura i Oci

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons