Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. Les tres coses que has de saber sobre l'aire condicionat al metro i al bus
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
18.05.2016
Redacció

Les tres coses que has de saber sobre l'aire condicionat al metro i al bus

Imatge
Aire condicionat al metro i al bus / Foto: TMB
Aire condicionat al metro i al bus / Foto: TMB
< >Aire condicionat al metro i al bus / Foto: TMB

L'aire condicionat s'ha convertit en un element indispensable per al confort dels passatgers del metro i el bus. T'expliquem els tres punts que més dubtes generen entre els usuaris.

Fa un temps vam publicar dos articles en què es detallava com es procura que no faci calor, però tampoc fred, dins dels trens del metro i dins dels autobusos. Ara que s'acosten els mesos d'estiu i comença a fer calor, resumim en tres destacats com funciona la climatització a l'interior dels vehicles de transport públic.

  1. Avui dia, tota la flota de TMB incorpora el sistema d'aire condicionat.
     
  2. La consigna de temperatura al metro es fixa en el control central de la climatització del tren, en un comandament que té tres posicions: alta, mitjana i baixa. En les sèries 500, 2000, 2100, 3000 i 4000, les tres posicions del regulador corresponen a temperatures de 25, 23 i 21 graus respectivament. En les sèries 5000, 6000 i 9000, la regulació és més sofisticada: a més de les sondes de temperatura de retorn a l'interior de la caixa, hi ha també sondes exteriors per mesurar la temperatura de l'aire de les estacions i els túnels. En aquests trens més nous els equips apliquen un algoritme que té en compte la temperatura objectiu i la temperatura exterior, perquè no hi hagi massa contrast i la sensació sigui agradable. 

    Al bus, la regulació de la temperatura de l'aire condicionat s'adapta a l'època de l'any i varia segons la temperatura exterior. A la gran majoria d'autobusos, el nivell de confort a l'interior es regula entorn als 22 graus, tot i que pot variar de dos graus amunt o avall. En els darrers anys, els vehicles que s'han incorporat a la flota, molts dels quals híbrids o elèctrics, funcionen amb una regulació diferent dels anteriors. L'aire condicionat d'aquests busos té programat un diferencial fix de 8 graus entre la temperatura exterior i la interior.
     
  3. El període d'ús de l'aire condicionat als busos de TMB comença l'1 de juny i finalitza el 30 de setembre. Opcionalment els conductors també poden activar-lo en els períodes anteriors i posteriors a aquestes dates (del 15 d’abril al 31 de maig i de l'1 d'octubre al 15 de novembre) si els usuaris ho suggereixen o si els mateixos conductors ho consideren adient segons quina sigui la temperatura exterior.

    Pel que fa al metro, la climatització dels trens es manté tot l'any perquè es mantingui una bona qualitat de l'aire a l'interior. El sistema de refrigeració filtra l'aire captat de l'exterior per evitar que entri la pols dels túnels a l'espai dels passatgers i n'extreu la humitat. A l'hivern els equips estan en posició de temperatura "alta" i per tant en general no refreden l'ambient.
Darrera modificació
14.07.2022
Tema
Transport
  • ConceptesMantenimentTecnologiaUsuarisInfraestructuraMaterial mòbilInstitucionsTMBServeiBusMetroAnys2016
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • L'aire condicionat és un element clau per al confort dels usuaris: resolem-ne els dubtes

Contingut relacionat

Esplanada anella Palau Sant Jordi / Font: BSM

Transport públic per al concert de Juan Luis Guerra al Palau Sant Jordi

Transport
Imatge
El nou model Volvo BZL elèctric a la cotxera de Triangle / Foto: Edu Pedrocchi

TMB prova un nou bus elèctric del fabricant Volvo

Transport
Noves pantalles d'informació a l'usuari de metro. /Foto: PEP HERRERO (TMB)

Totes les estacions de metro de Barcelona ja tenen les noves pantalles digitals d’informació a l’usuari

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per als concerts de Rauw Alejandro al Palau Sant Jordi

Transport

Últimes notícies

Imatge
Obres de construcció de l'estació Liceu / Foto Brangulí (Arxiu Fundació TMB)

100 anys de l’obertura de l’estació de Liceu

Història
Imatge
El minibús Mercedes - Sprinter participant en la desfilada de l'Exposició d'Autobusos Clàssics 2025  / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Un minibús històric de TMB, present al festival Grec 2025

Cultura i Oci
Imatge
Treballadors a les obres d'excavació del túnel de la línia Transversal / Foto: Arxiu TMB

La història del metro cobra vida en un emotiu vídeo fet amb intel·ligència artificial

Història
Xavier Flores, conseller delegat de TMB, a la presentació / Foto: Pep Herrero

TMB presenta el primer mecanisme de compra pública d'innovació permanent de l’Estat

Innovació

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons