Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. Les tres coses que has de saber sobre l'aire condicionat al metro i al bus
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
18.05.2016
Redacció

Les tres coses que has de saber sobre l'aire condicionat al metro i al bus

Imatge
Aire condicionat al metro i al bus / Foto: TMB
Aire condicionat al metro i al bus / Foto: TMB
< >Aire condicionat al metro i al bus / Foto: TMB

L'aire condicionat s'ha convertit en un element indispensable per al confort dels passatgers del metro i el bus. T'expliquem els tres punts que més dubtes generen entre els usuaris.

Fa un temps vam publicar dos articles en què es detallava com es procura que no faci calor, però tampoc fred, dins dels trens del metro i dins dels autobusos. Ara que s'acosten els mesos d'estiu i comença a fer calor, resumim en tres destacats com funciona la climatització a l'interior dels vehicles de transport públic.

  1. Avui dia, tota la flota de TMB incorpora el sistema d'aire condicionat.
     
  2. La consigna de temperatura al metro es fixa en el control central de la climatització del tren, en un comandament que té tres posicions: alta, mitjana i baixa. En les sèries 500, 2000, 2100, 3000 i 4000, les tres posicions del regulador corresponen a temperatures de 25, 23 i 21 graus respectivament. En les sèries 5000, 6000 i 9000, la regulació és més sofisticada: a més de les sondes de temperatura de retorn a l'interior de la caixa, hi ha també sondes exteriors per mesurar la temperatura de l'aire de les estacions i els túnels. En aquests trens més nous els equips apliquen un algoritme que té en compte la temperatura objectiu i la temperatura exterior, perquè no hi hagi massa contrast i la sensació sigui agradable. 

    Al bus, la regulació de la temperatura de l'aire condicionat s'adapta a l'època de l'any i varia segons la temperatura exterior. A la gran majoria d'autobusos, el nivell de confort a l'interior es regula entorn als 22 graus, tot i que pot variar de dos graus amunt o avall. En els darrers anys, els vehicles que s'han incorporat a la flota, molts dels quals híbrids o elèctrics, funcionen amb una regulació diferent dels anteriors. L'aire condicionat d'aquests busos té programat un diferencial fix de 8 graus entre la temperatura exterior i la interior.
     
  3. El període d'ús de l'aire condicionat als busos de TMB comença l'1 de juny i finalitza el 30 de setembre. Opcionalment els conductors també poden activar-lo en els períodes anteriors i posteriors a aquestes dates (del 15 d’abril al 31 de maig i de l'1 d'octubre al 15 de novembre) si els usuaris ho suggereixen o si els mateixos conductors ho consideren adient segons quina sigui la temperatura exterior.

    Pel que fa al metro, la climatització dels trens es manté tot l'any perquè es mantingui una bona qualitat de l'aire a l'interior. El sistema de refrigeració filtra l'aire captat de l'exterior per evitar que entri la pols dels túnels a l'espai dels passatgers i n'extreu la humitat. A l'hivern els equips estan en posició de temperatura "alta" i per tant en general no refreden l'ambient.
Darrera modificació
14.07.2022
Tema
Transport
  • ConceptesMantenimentTecnologiaUsuarisInfraestructuraMaterial mòbilInstitucionsTMBServeiBusMetroAnys2016
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • L'aire condicionat és un element clau per al confort dels usuaris: resolem-ne els dubtes

Contingut relacionat

Imatge de l'Estadi Olímpic Lluís Companys després de la finalització de la segona fase d'obres / Foto: Web FC Barcelona

Transport públic a l’Estadi Olímpic Lluís Companys per al 21 d’octubre (Barça - Olympiacos)

Transport
Ja han arribat els primers trens històrics restaurats pel Centenari del metro a La Farinera / Foto:  Pep Herrero (TMB)

L’exposició de trens històrics restaurats pel Centenari del metro obrirà al públic la setmana del 10 de novembre

Transport
Imatge de l'Estadi Olímpic Lluís Companys després de la finalització de la segona fase d'obres / Foto: Web FC Barcelona

Transport públic a l’Estadi Olímpic Lluís Companys per al 18 d’octubre (Barça – Girona)

Transport
Imatge
Mostra de les noves pantalles d'informació al metro. /Foto: PEP HERRERO (TMB)

Possibles alteracions en els serveis de metro i bus amb motiu de la vaga general del 15 d'octubre

Transport

Últimes notícies

Imatge
Interior del nou bus d'hidrogen articulat. /Foto: M. A. Cuartero (TMB)

TMB adjudica el manteniment de la climatització de la seva flota d’autobusos a Frigicoll

Empresa
Imatge
Estació de Tara. /Foto: Metrolink

El metro de Dublín dona les primeres passes per ser una realitat

En xarxa
Third-party content
Imatge
Imatge de l'estació de Gaudí / Foto: P. Herrero (TMB)

L'"estació fantasma" de Gaudí reneix com a espai expositiu

Cultura i Oci
Andana de l'estació 'fantasma' de Gaudí preparada per rebre les visites amb motiu del Centenari de metro / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB obre al públic per primera vegada l’estació fantasma de Gaudí, convertida en un espai expositiu

Empresa

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons