Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. L'aire condicionat és un element clau per al confort dels usuaris: resolem-ne els dubtes
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
15.06.2022
Redacció

L'aire condicionat és un element clau per al confort dels usuaris: resolem-ne els dubtes

Imatge
Imatge del bus i el metro. /Foto: TMB
Imatge del bus i el metro. /Foto: TMB
< >Imatge del bus i el metro. /Foto: TMB

Ara que s'acosten els mesos d'estiu i comença a fer calor, resumim en aquest article els trets més característics del sistema de climatització que incorpora la nostra flota

Avui dia, tota la flota de TMB, tant els vagons de metro com els autobusos, incorpora el sistema d'aire condicionat. Aquestes instal·lacions solen generar molts dubtes entre els usuaris, sobretot pel que fa a potència, graduació o freqüència de la qual els vehicles en fan ús. Evidentment, i segons si fa referència al bus o al metro, les característiques varien. Les coneixem a continuació:

Pel que fa a la consigna de temperatura al metro, es fixa en el control central de la climatització del tren, gràcies a un comandament que té tres posicions: alta, mitjana i baixa. Pel que fa a les sèries 500 (L11), 2000 (L3), 2100 (L4), 3000 (L3) i 4000 (L1), les tres posicions del regulador corresponen a temperatures de 25, 23 i 21 graus respectivament. En canvi, a les sèries 5000 (L3 i L5), 6000 (L1), 7000 (L1 I L3 encara en proves) i 9000 (L2 i L4), la regulació és més sofisticada i a més de les sondes de temperatura de retorn a l'interior de la caixa, hi ha també sondes exteriors per mesurar la temperatura de l'aire de les estacions i els túnels. Aquest fet permet que en aquests trens més nous, els equips apliquin un algoritme que té en compte la temperatura objectiva i la temperatura exterior. D’aquesta manera s’evita que hi hagi massa contrast i la regulació de temperatura facilita que la sensació sigui més agradable. 

Respecte a la freqüència, la climatització dels trens es manté tot l'any perquè es conservi una bona qualitat de l'aire a l'interior. El sistema de refrigeració filtra l'aire captat de l'exterior per evitar que entri la pols dels túnels a l'espai dels passatgers i n'extreu la humitat. A l'hivern els equips estan en posició de temperatura "alta" i, per tant, en general no refreden l'ambient.

Podeu trobar més informació sobre el funcionament de la ventilació i climatització als trens en aquest article: https://noticies.tmb.cat/transport/com-funciona-ventilacio-trens-prevenir-contagis-metro 

En canvi, al bus, la regulació de la temperatura de l'aire condicionat s'adapta a l'època de l'any i varia segons la temperatura exterior. En la gran majoria d'autobusos, el nivell de confort a l'interior es regula entorn dels 22 graus, tot i que pot variar dos graus amunt o avall. En els darrers anys, els vehicles que s'han incorporat a la flota, molts dels quals híbrids o elèctrics, funcionen amb una regulació diferent dels anteriors. L'aire condicionat d'aquests busos té programat un diferencial fix de 8 graus entre la temperatura exterior i la interior.

Pel que fa al període d'ús de l'aire condicionat als busos de TMB comença l'1 de juny i finalitza el 30 de setembre. Opcionalment, els conductors també poden activar-lo en els períodes anteriors i posteriors a aquestes dates (del 15 d’abril al 31 de maig i de l'1 d'octubre al 15 de novembre) si els usuaris ho suggereixen o si els mateixos conductors ho consideren adient segons quina sigui la temperatura exterior.


 

Darrera modificació
22.06.2022
Tema
Transport
  • Altres temesSocietatConceptesCuriositatsEnergiaUsuarisInfraestructuraMaterial mòbilInstitucionsTMBServeiBusMetroAnys2022
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Presentació de la campanya. /Foto: M.A. Cuartero (TMB)

TMB posa en marxa una iniciativa per prevenir els suïcidis a les estacions de la xarxa de metro

Transport
Imatge
Imatge AMBici / Foto: TMB

L’AMBici tindrà un abonament gratuït de 3 dies

Transport
Imatge
Metro frenant a l'entrada d'una estació ./Foto: TMB

Normalitat a la línia 4 de metro un cop han finalitzat les obres de millora

Transport
Estació de Trinitat Nova de l'L4 de metro

La línia 4 de metro recupera dilluns la normalitat al servei després de les obres de millora

Transport

Últimes notícies

Tal com era l'estació de Correus l'any 1958 / Foto: Arxiu Fundació TMB

TMB obre al públic les “estacions fantasma” i diferents espais emblemàtics del metro de Barcelona

Empresa
Imatge
Xavier Flores, nou conseller delegat de TMB. /Foto: M.A. Cuartero (TMB)

Xavier Flores, conseller delegat de TMB, entrevistat a "El Economista"

En xarxa
Third-party content
Imatge
Tren sèrie 1000 de color blau i blanc en un taller de metro, als anys 70 / Foto: Arxiu Fundació TMB

L'evolució dels colors dels trens del metro: del negre i grana al blanc i vermell, passant pel blau i el crema

Cultura i Oci
Imatge
Un cotxe de la sèrie 300 a la portalada del carrer Sagunt / Foto: Marta Espinosa

El metro, protagonista dels guarniments de carrer a la Festa Major de Sants 2025

Societat

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons