Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. La renovació integral de la infraestructura a la L1 de metro incorpora mesures antivibracions
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
10.07.2019
Redacció

La renovació integral de la infraestructura a la L1 de metro incorpora mesures antivibracions

Imatge
Muntatge de via amb fixacions antivibratòries / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Muntatge de via amb fixacions antivibratòries / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
< >Muntatge de via amb fixacions antivibratòries / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Muntatge de via amb fixacions antivibratòries / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

S'han formigonat els primers 400 metres de via al túnel entre Clot i Baró de Viver. El ritme de treball és el previst.

Hem visitat l'obra de modernització de la infraestructura de via i les instal·lacions de circulació de la línia 1 de metro que s'està executant entre Clot i Baró de Viver. A l'estació de Torras i Bages hem comprovat com els equips i la maquinària treballen al ritme previst per completar la renovació integral en dos mesos.

Una de les característiques del projecte és que el nou muntatge de via es fa sobre formigó, per facilitar-ne el manteniment, i que s'hi inclouen mesures d'augment del confort i reducció de l'impacte del pas dels trens en l'entorn. En concret, les subjeccions del carril sobre les travesses estan dissenyades per amortir les vibracions, igual que la manta que es col·loca entre la llosa i la paret del túnel.

Tres sectors d'acció simultània

L'obra avança simultàniament en els tres sectors en què s'ha dividit, en cadascun dels quals es desmunta la via existent, es retira la runa, es munta la nova via amb les travesses i fixacions i finalment es cobreix la plataforma amb formigó. Fins ahir s'havien formigonat 400 metres de via simple, inclòs un aparell de tipus diagonal a l'entorn de Torras i Bages.

Les dimensions de l'obra són extraordinàries: 9.150 metres de via per substituir, amb les travesses, les fixacions (25.000) i els drenatges corresponents, més el cablejat i els sistemes de comunicacions que permeten la circulació àgil i segura dels trens; tres aparells de via, amb els seus accionaments i cambres d'enclavament; 15.000 metres cúbics de formigó; 30.000 sacs de balast per retirar, treure a la superfície i conduir a l'abocador; 400 treballadors, organitzats en dos torns; 20 milions d'euros de pressupost.

Imatge
Material d'obra a l'estació Torras i Bages / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Detall de les fixacions especials per prevenir les vibracions / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Tall L1 #metrobcn. La via, que actualment està muntada sobre balast, passarà a muntar-se sobre placa de formigó per facilitar el manteniment. En el següent vídeo podeu veure com es fan les tasques de formigonat. pic.twitter.com/uotJCW5X1j

— TMB (@TMB_Barcelona) 9 de juliol de 2019
Darrera modificació
10.07.2019
Tema
Transport
  • ConceptesObresInfraestructuraViesInstitucionsTMBLlocsTorras i BagesServeiL1MetroAnys2019
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • Fotos: el muntatge d'un nou aparell de via a Torras i Bages

  • TMB inverteix 20 milions d’euros per renovar 9 km de vies de la línia 1 de metro aquest estiu

Contingut relacionat

Imatge de la Festa de la Bicicleta / Foto: web de l'Ajuntament de Barcelona

Afectacions a les línies d'autobús per la Festa de la bici i la Bicicletada Barcelona 2025

Transport
Estació de Verdaguer, línia 4 / Foto: TMB

L’intercanviador entre les línies 4 i 5 a l’estació Verdaguer tanca el proper 13 d’octubre durant 1 any per obres d’accessibilitat

Transport
Logo del Gran Metropolitano de Barcelona / Arxiu TMB

L’esplanada de davant de la Farinera del Clot acollirà l’exposició dels trens restaurats pel Centenari del metro

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per als concerts de Joaquín Sabina al Palau Sant Jordi

Transport

Últimes notícies

Imatge
Imatge de l'estació de Gaudí / Foto: P. Herrero (TMB)

L'"estació fantasma" de Gaudí reneix com a espai expositiu

Empresa
Andana de l'estació 'fantasma' de Gaudí preparada per rebre les visites amb motiu del Centenari de metro / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB obre al públic per primera vegada l’estació fantasma de Gaudí, convertida en un espai expositiu

Empresa
Laia Bonet presenta la Cursa Centenari/ Foto: Miguel Ángel Cuartero

La cursa solidària del centenari del metro de Barcelona serà al novembre i recaptarà fons per la lluita contra l’ELA

Empresa
Imatge
L'Aclo de dos pisos en primer terme i el Chausson, de fons, a l'exhibició de busos clàssics al Parc del Fòrum  / Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB present a la programació cultural de les Festes de la Mercè 2025

Empresa

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons