Oriol Pàmies

Fotos: el muntatge d'un nou aparell de via a Torras i Bages

Estem a punt de completar la primera setmana de feina a les obres de renovació integral de la infraestructura de via a la línia 1 de metro, entre Clot i Baró de Viver.

El 29 de juny va començar l'obra de modernització de més de 9 quilòmetres de vies, aparells i instal·lacions en el tram de la línia 1 de metro que va de l’estació de Clot a la de Baró de Viver. Aquesta actuació de manteniment extraordinari, la més important mai realitzada a la xarxa, posarà al dia un sector de túnel, situat sota la Meridiana, que té 65 anys d’antiguitat, i la seva continuació sota el barri de Sant Andreu, posat en servei fa 51 anys.

A les fotografies facilitades per la Unitat de Projectes de Via es veu part de la feina feta aquesta setmana, en concret el muntatge d'un nou aparell de via del tipus diagonal (per a les maniobres dels trens) a les proximitats de Torras i Bages.

Una complicació de l'obra ha estat la necessitat d'obrir tres pous per extreure en sacs el balast que sostenia les vies i que segons el projecte serà substituït per una base de formigó. Se n'han de retirar 30.000 metres cúbics.

Muntatge de la diagonal de Torras i Bages / Foto: TMB
Muntatge de la diagonal de Torras i Bages / Foto: TMB
Muntatge de la diagonal de Torras i Bages / Foto: TMB

Sacs amb el balast producte de la demolició de l'antiga plataforma de via / Foto: TMB
Sacs amb el balast producte de la demolició de l'antiga plataforma de via / Foto: TMB

Sortida de runa a través d'un pou perforat a la Meridiana / Foto: TMB
Sortida de runa a través d'un pou perforat a la Meridiana / Foto: TMB

Darrera modificació: 
05.07.2019
Tema: 

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Últimes notícies